کد خبر : 139325
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آگوست 2017 - 19:35

خانه مشروطه در شهرخامنه افتتاح می شود

خانه مشروطه در شهرخامنه افتتاح می شود

شهردار خامنه گفت: طرح تأسیس خانه مشروطه، مرمت و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی از سال ۹۳ در راستای احیای بافت تاریخی شهر و توسعه صنعت گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

بابک شریفی در گفت وگو با خبرنگار شبسترنیوز، با اشاره به عملیات مرمت و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی در شهر خامنه گفت: طرح تأسیس خانه مشروطه از سال ۹۳ در راستای احیای بافت تاریخی شهر و توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از راه کارهای دستیابی به منابع درآمدی پایدار و با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی، در دستور کار شهرداری خامنه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: خانه شیخ محمد خیابانی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و با قدمتی بیش از ۲ قرن، توسط شهرداری خامنه تملک گردیده و با پیگیری های مکرر توانستیم با مساعدت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، سرانجام در ابتدای سال ۹۵ شاهد خبر مسرت بخش ثبت ملی این بنا با شماره ۳۱۳۹۳ در فهرست آثار ملی کشور باشیم.

شهردار خامنه افزود: به دنبال ثبت ملی این بنا و با تصویب ردیف بودجه ای از محل بند (و) تبصره ۶ قانون بودجه اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با تعامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، عملیات مرمت و بازسازی اصولی این بنا در دست اجرا بوده و در آینده نزدیک شاهد تأسیس خانه مشروطه در این محل خواهیم بود.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به آثار و اماکن تاریخی و لزوم احیای این اماکن و توجه ویژه به صنعت گردشگری، اظهار داشت: با حفظ و احیای بافت تاریخی و توجه به جاذبه های گردشگری و بنا های تاریخی علاوه بر بهبود و اصلاح بافت های ناکارآمد شهری شاهد رونق گردشگری و توسعه و آبادانی شهر خواهیم بود.

شریفی عنوان کرد: طرح احیای املاک پدری مقام معظم رهبری و طرح نوسازی محوطه و پارک درختان تاریخی ۱۷۰۰ ساله چنار نیز در دستور کار شهرداری خامنه قرار دارند که امیدواریم پس از انجام مطالعات فنی و مرمتی کارشناسان مربوطه و با تعیین طرح نهایی و تصویب اعتبارات لازم در آینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن پروژه های مذکور و رونق بیش ازپیش گردشگری شهر خامنه باشیم.

شهردار خامنه با بیان اینکه چند پروژه عمران شهری در این شهر در روزهای آینده افتتاح می شود، افزود: با افتتاح تالار بزرگ شهر، ساختمان اداری جدیدالاحداث شهرداری، ساختمان اداری شورای اسلامی، ایستگاه استاندارد آتش نشانی، مرمت و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی و فاز دوم خیابان شهدای مدافع حرم، شاهد تحولی بزرگ در شهر خامنه خواهیم بود.

وی از شهر خامنه به عنوان کارگاه سازندگی یادکرده و اظهار داشت: علیرغم افزایش هزینه ها، رکود اقتصادی و کاهش ساخت وساز در شهر، به لطف خداوند متعال یک روز هم پروژه های عمرانی تعطیل نگشته و شهرداری خامنه با بهره گیری از تمامی امکانات و توانایی های خود همچنان درصدد اجرای پروژه های جدید است.

شریفی با اشاره به پروژه احداث مجتمع رفاهی- خدماتی تالار شهر خاطرنشان کرد: این طرح بااعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری و کمک های خیرین بزرگوار در ۴ طبقه و با زیربنایی نزدیک به ۲۰۰۰ مترمربع و کاربری های رفاهی، خدماتی و اقامتی با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی در دست اجرا است که امید می رود با تجهیز آن ظرف روز های آتی شاهد افتتاح پروژه مذکور باشیم.

شهردار خامنه ادامه داد: بهره برداری از پروژه های متعدد عمرانی در طول چهار سال گذشته اعم از: آسفالت‌ریزی‌های گسترده و بی سابقه، نوسازی میادین بازار و بسیج، راه اندازی شهربازی قره کهریز، احداث پارک کودک و نوسازی و تهیه ادوات بازی کودکان در پارک ولایت، جاده سلامت، فاز اول خیابان شهدای مدافع حرم، مسیر پارک مصلی، پیاده‌رو‌ سازی و جوب کشی و کانیو‌گذاری گسترده محلات (سطح شهر)، تملک ها و مسیرگشایی های گسترده، ساماندهی فضای سبز و جداسازی آب شرب از آب خام شهری و چند پروژه دیگر، سبب رونق، توسعه و آبادانی شهر خامنه گردیده و افتتاح پروژه های جدید نیز جان تازه ای به شهر فرهنگ و ادب خواهد بخشید.

وی با اشاره به فاز دوم پروژه خیابان شهدای مدافع حرم، افزود: فاز دوم پروژه احداث خیابان شهدای مدافع حرم، شامل: بدنه سازی خیابان، جدول گذاری و اجرای پروفیل طولی انتقال آب های سطحی، در راستای طرح خیابان سازی مسیر منتهی به اراضی غربی خامنه و آرامستان روضه الحسین و در ادامه فاز اول این پروژه که در سال ۹۵ افتتاح گردید، اجرا و تکمیل گردیده که همزمان با دیگر پروژه های شهرداری در روزهای آتی افتتاح و تقدیم اهالی شریف و بافرهنگ شهر خامنه می شود.

به گزارش شبسترنیوز، شهر خامنه در بخش مرکزی شهرستان شبستر واقع شده و این شهر دیار بزرگانی از جمله شیخ محمد خیابانی و زادگاه پدری مقام معظم رهبری است.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.