کد خبر : 138847
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 جولای 2017 - 0:58

شوراها،نفرات با صلاحیت لازم و اولیه را به عنوان شهردار انتخاب کنند

شوراها،نفرات با صلاحیت لازم و اولیه را به عنوان شهردار انتخاب کنند

به گزارش شبسترنیوز، منصور طالب پور در نشست توجیهی منتخبین دوره پنجم شورای اسلامی شهرهای نه گانه شهرستان شبستر با تبریک انتخاب اعضای شورای اسلامی شهرها در انتخابات اخیر گفت: مردم به دنبال کار و فعالیت شورای اسلامی هستند. مردم  منتظر اقداماتی از سوی منتخبین شورای اسلامی هستند وی اظهار کرد: منتخبین باید با آرامش

به گزارش شبسترنیوز، منصور طالب پور در نشست توجیهی منتخبین دوره پنجم شورای اسلامی شهرهای نه گانه شهرستان شبستر با تبریک انتخاب اعضای شورای اسلامی شهرها در انتخابات اخیر گفت: مردم به دنبال کار و فعالیت شورای اسلامی هستند.

مردم  منتظر اقداماتی از سوی منتخبین شورای اسلامی هستند

وی اظهار کرد: منتخبین باید با آرامش تمام فعالیت کنند و باید توجه کرد که فرصتی برای آزمون و خطا و رقابت‌های سالم نیست و مردم انتظار دارند با اتحاد و وحدت، کارهایی انجام شود.

فرماندار شبستر با تاکید بر نبود اختلاف در بین اعضای شورای اسلامی شهرها افزود: در اختلافات و رقابت‌های ناسالم بین اعضا منافع مردم فدا می‌شود.

طالب پور با بیان اینکه شهرداری عین یک شرکت تعاونی است، عنوان کرد: شهرداری نهاد عمومی است که مردم سهامدارند و در خیر و شر آن نیز شریک هستند و ماهیت وجودی شورا و شهرداری از مردم است و مردم به این نهادها مشروعیت می‌دهند.

شورای اسلامی،جایگاهی غیر از خدمتگزاری به مردم ندارد

وی ادامه داد: شورا شأن و جایگاهی غیر از خدمتگزاری به مردم نداشته و مردم ولی نعمتان مسئولین و شورا هستند که ما را مأمور به انجام تکالیف کرده‌اند.
فرماندار شبستر با اشاره به ترکیب شوراها و انتخاب نفراتی جدید با تلفیقی از اعضای شورای دور چهارم ابراز داشت: منتخبین جدید شورای اسلامی در فرصت باقیمانده قوانین و مقررات شهری را باید مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، شوراها خود را شورای شهرداری می‌دانند و این آفتی است که شورای شهرها را تهدید می‌کند و باید توجه کرد که بحث شورا فراتر از این موارد بوده و شورای شهرها باید به همه مسائل شهری حساس شده و پیگیر مسائل شوند.

طالب پور با تاکید بر جایگاه شورای اسلامی شهرها و روستاها اظهار داشت: شورا نزدیک‌ترین نهاد به مردم است و اعضای شورای اسلامی شهرها باید به عنوان بازو و ابزار اجرایی حاکمیت عمل کرده و در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان شبستر با تاکید بر درآمد پایدار شهرداری‌ها افزود: باید به مسائل اقتصادی شهری توجه کرده و تلاش شود، موانع سرمایه گذاری با کمک سایر دستگاه‌ها برطرف شود.

شوراها با مردم ارتباط مستمر داشته باشند

فرماندار شبستر اضافه کرد: باید با ارتباط تنگاتنگ با خیرین و سرمایه گذاران همشهری در سراسر کشور در جهت بهبود و حل مشکلات مردم قدم برداشته شود تا شاهد رشد و شکوفایی در حوزه تولید و اشتغال باشیم.

این مقام مسئول، خواستار برگزاری جلسات علنی و ارتباط مستمر با مردم شده و عنوان کرد: باید از پیشنهادات سازنده مردم در جهت حل مشکلات شهری استفاده کرده و تلاش کنیم بین مردم و شورا شکاف ایجاد نشود.

فرماندار شبستر با بیان اینکه منابع درآمدی شهرداری‌ها در دو سال گذشته به خاطر رکود حاکم در کشور با مشکل مواجه شده تصریح کرد: در این دو سال با تهدید منابع مالی شهرداری‌ها مواجه بودیم و شورای اسلامی شهرها باید در مصوبات خود در خصوص عوارض  و.. احساسی عمل نکنند تا انتظارات مردم نیز عملی شود.

سمت رئیس شورا، نباید موجب اختلاف و دو دستگی در بین اعضای شوراها شود

به گزارش شبسترنیوز،طالب پور با اشاره به بحث انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرها عنوان کرد: قانون به سمت رئیس شورای اسلامی به تنهایی‌شان مضاعفی در شورا قائل نشده و باید توجه کرد که چنین مواردی موجب اختلاف و دو دستگی نشود چرا که فرصت خدمتگزاری بسیار محدود است و سمت رئیس شورا، ارزش این را ندارد که شورا به سمت اختلاف و دو دستگی برود.

وی ادامه داد: شهرستان شبستر زبانزد استان و کشور است و  انتظار از منتخبین شورای اسلامی شهرستان این است که با اتحاد و یکپارچگی پیش رفته و فعالیت شود.

شوراهای شهر شهرداران با سابقه، قوی، کاردان و آشنا به مسائل شهرداری را انتخاب کنند

فرماندار شبستر با اشاره به بحث انتخاب شهردار اظهار داشت: در قانون شوراها و شهرداری‌ها برخی الزامات آمده و باید به آئین نامه تصدی مسئولیت شهرداری توجه شود و از افرادی در سمت شهرداری استفاده شود که بتواند انتظارات مردم را عملی کند.

وی اضافه کرد: جایگاه شهرستان شبستر بالاتر از این است که از افراد ضعیف در سمت شهرداری‌ها استفاده شود و باید شهرداران با سابقه، قوی، کاردان و آشنا به مسائل شهرداری را انتخاب کرده و به دنبال افراد ضعیفت تر نباشیم.

واسطه گری در انتخاب شهردار، به آینده شهر ضربه می زند

طالب پور با بیان اینکه برخی‌ها می‌خواهند از بیرون افرادی را برای شهردار شدن تحمیل کنند، بیان کرد: باید توجه کرد، بعضی افرادی که ممکن است واسطه انتخاب شهردار هستند چه بسا افرادی باشند که به دنبال سو استفاده هستند و این به آینده شهر و شهرداری آسیب می زند.

در مقابل افرادی که صلاحیت لازم و اولیه برای شهردار شدن را ندارند،خواهیم ایستاد

رئیس شورای اداری شهرستان شبستر افزود:فرمانداری در خصوص شهرداران مصداقی برخورد نکرده ولی در مقابل افرای که تشخیص دهیم صلاحیت لازم و اولیه برای شهردار شدن را ندارند خواهیم ایستاد.

به گزارش شبسترنیوز،فرماندار شبستر در پایان خاطرنشان کرد:این چنین نیست که هرکس انتخاب شود از سوی فرمانداری تایید شده و منجر به صدور حکم شود چرا که تجربه ثابت کرده چنین انتخاب هایی به آینده شهر آسیب می رساند و باید افرادی اصلح و شایسته نام شهرستان با سقف صلاحیت به عنوان شهردار انتخاب شوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.