کد خبر : 138751
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 جولای 2017 - 20:12

اقدامات موثر مدیریت شهری سیس در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

اقدامات موثر مدیریت شهری سیس در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

شهردار سیس گفت: با توجه به قدمت تاریخی شهر سیس و وجود آثار تاریخی چون مقبره شیخ اسماعیل سیسی و همچنین تونل زیر زمینی به طول ۴۰۰ متر، امیدواریم که سیس در آینده ای نزدیک به یکی از کمپ های گردشگری شهرستان و استان تبدیل شود.

به گزارش شبسترنیوز، کریم ناصری شهردار شهرسیس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مهم ترین پروژه های عمرانی در دست اجرای شهرداری این شهر گفت:طرح ساماندهی مزار شهدای شهرسیس با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده و  آسفالت ریزی محوطه و رمپ گلزار شهدا نیز  اخیرا توسط شهرداری سیس انجام شد.

آسفالت ریزی محوطه و مسیر دسترسی به غسالخانه تازه ساخت سیس

وی اظهار کرد:آسفالت مسیر و محوطه غسالخانه تازه ساخت شهر که قبلا مردم با مشکل مواجه می شدند و گرد و غبار همه جا را می گرفت نیز انجام شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد:جدول گذاری کمربندی ۳۵متری شهر نیز به طول ۳کیلومتر با اعتبار یک میلیارد ریال انجام شده که به عنوان رینگ شهری عمل کرده و زمینه توسعه شهر را فراهم می کند.

بهره برداری از مرکز سلامت شهری و روستایی حاج الهوردی جعفری سیس

شهردار سیس با اشاره به مشارکت کم نظیر اهالی شهرسیس در کمک به احداث پروژه های شهر افزود:با توجه به اینکه مرکز بهداشتی درمانی که توسط مرحوم حاج الهوری جعفری در حدود بیش از۴۰ سال قبل احداث شده بود در سال ۹۰ توسط دانشگاه علوم پزشکی تخریبی اعلام شد تصمیم به احداث ساختمان جدید گرفتیم .

ناصری ادامه داد:با توجه به رایزنی های شورای اسلامی و شهرداری سیس با دانشگاه علوم پزشکی تبریز مقرر شد۵۰ درصد کارساخت این مرکز توسط خیرین شهراحداث شود و بقیه را نیز خود دانشگاه ادامه دهد و بر این اساس به صورت ضربتی کار ساخت این مرکز را با حضور فرماندار محترم و سایر مسئولین شهرستان آغاز شد.

شهردارسیس خاطرنشان کرد:این پروژه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شورای اسلامی و شهرداری سیس در سال ۱۳۹۴ آغاز و در سه ماهه اول سال ۱۳۹۶ به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع در محوطه قبلی مرکز به بهره برداری رسیده و مرکز سلامت روستایی و شهری حاج الهوردی جعفری سیس در ساختمان جدید به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

آسفالت ریزی معابر و کوچه های شهر به صورت ضربتی انجام شد

شهردار سیس با بیان اینکه  آسفالت معابر سطح این شهر در طرحی ضربتی لگه گیری شد،اظهارکرد: این عملیات در راستای وظایف شهرداری و در کوچه ها و خیابان های اصلی سیس انجام گردید.

ناصری اظهار کرد: طی این پروژه بیش از ۵۰ کوچه و معبر شهر سیس از محل اعتبارات منابع داخلی شهرداری و قیر یارانه ای سازمان شهرداریها به اتمام رسیده و تقدیم شهروندان عزیز گردید.

شهردار سیس بااشاره به طرح آسفالت کمربندی شرقی این شهر عنوان کرد:این پروژه به عرض ۳۰ متر و طول ۱۰۰۰ متر از پروژه های مصوب فصل عمران شهری بودجه سال ۱۳۹۵و ۱۳۹۶ شهرداری میباشد که جدولگذاری و زیرسازی از محل اعتبارات داخلی شهرداری اجرا گردیده است و آسفالت پروژه از محل تخصیص قیر یارانه ای توسط اداره راه و شهرسازی و با مشارکت شهرداری به بهره برداری رسیده و تقدیم شهروندان عزیز گردید که مقدار ۲۰۰۰ تن آسفالت در این کمربندی از منابع داخلی شهرداری مصرف گردیده است.

.
روکش آسفالت بلوار ورودی شهرسیس

ناصری افزود:این پروژه به عرض ۳۰ متر و بطول ۹۰۰ متر نیز از پروژه های مصوب فصل عمران شهری بودجه سال ۱۳۹۵و ۱۳۹۶ شهرداری میباشد که با تخصیص قیر یارانه ای توسط اداره راه و شهرسازی با مشارکت شهرداری به بهره برداری رسیده و تقدیم شهروندان عزیز گردید.

 

وی با اشاره به طرح های مشارکتی شهر سیس گفت:‌ با همکاری شورای اسلامی و شهرداری سیس از خیرین بزرگوار جهت مشارکت در طرح های مختلف شهر دعوت کردیم که از جمله آنها نوسازی مدارس می باشد که با توجه به اینکه مدرسه ۲۲ بهمن سیس قدیمی می باشد خیر بزرگوار جناب آقای بابازاده اسبقی نوسازی این مدرسه را بر عهده گرفته اند و همچنین حاج حیدر زینالی خیر مدرسه ساز نیز علارغم اینکه تعهد ساخت ۵۰ درصد این مدرسه را بر عهده گرفته بودند کل طرح را خودشان به صورت ضربتی ادامه می دهند تا ان شاء الله در مهرماه و آغاز سالتحصیلی جدید به بهره برداری برسد و بنده  از این دو خیر عزیز تقدیر و تشکر می کنم.

شهردار سیس  با اشاره به عملیات احداث ساختمان ایستگاه آتش نشانی شهر سیس عنوان کرد:این پروژه یکی از پروژ های مصوب فصل عمران شهری و شهرداری سیس میباشد که با مساعدت استاندری محترم آذربایجانشرقی مخصوصا آقای مهندس پورمحمدی معاونت محترم عمرانی و مهندس علیخانی مدیر کل محترم امور شهری و شوراها و عنایات فرمانداری محترم شهرستان جناب آقای مهندس طالب پور آغاز و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در آینده نزدیک از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاریها و منابع داخلی شهرداری تکمیل و تقدیم همشریان عزیزخواهد شد.

بهره برداری از پارک شیخ اسمعیل سیسی

ناصری با اشاره به تکمیل پارک مقبره شیخ اسماعیل سیسی بیان کرد:این پروژه از پروژه های مصوب فصل عمران شهری بودجه سال ۱۳۹۵و ۱۳۹۶ شهرداری میباشد که با نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با مساحت بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع و با تاسیسات زیر به بهره برداری میرسد:
۱-مرمت مقبره شیخ اسماعیل
۲-احداث آب نما
۳-احداث فضای سبز و گل کاری
۴-محوطه سازی با طرحهای میراث فرهنگی
۵-جدولگذاری ، زیر سازی و آسفالت
۶-احداث دیواره حایل
۷-ایجاد روشنایی_نورپردازی
۸-نصب نیمکت و سطل زباله
۹-احداث محل نشیمن برای شهروندان
۱۰-احداث سرویس بهداشتی
۱۱-استفاده از سنگ های تزینی بجای ایجاد چمن

احداث یادمان شهداء گمنام شهر سیس

شهردار سیس با اعلام این مطلب گفت:نظر به اینکه ۲ لاله گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس در شهر سیس آرمیده اند و این افتخار بزرگی برای شهروندان عزیز سیسی میباشد، لذا شهرداری وشورای اسلامی شهر در بودجه ۱۳۹۶ تصویب نمودند که پروژه یادمان شهداء گمنام با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آغاز شود که این پروژه تاکنون پیشرفت خوبی داشته و ۵۰ الی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انشااله در سایه تلاشهای شهرداری و شورای اسلامی این پروژه تا اواسط سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و  پیشنهاد شده که جاده دسترسی یادمان شهداء گمنام زیر سازی و آسفالت شود که انشااله این پروژه در صورت تخصیص اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

صعود گروه کوه نوری هزار بند کرج به قله سبلان به افتخار اهالی شهرسیس

کریم ناصری با بیان این مطلب گفت:با هماهنگی شهرداری و با همراهی محمد طالب سیس  از همشهریان سیسی گروه کوه نوردی هزاربند کرج همراه با لوگوی شهرداری سیس به قله سبلان صعود کرده و این صعود را به  به اهالی شهر سیس تقدیم کردند و بنده از زحمات و تعصب همشهریان عزیزمان در سراسر دنیا و کشورعزیزمان ایران ممنون و متشکرم.

 

درآمد پایدارشهرداری سیس با راه اندازی کارگاه ماسه شویی

وی افزود: شهر سیس در راستای اقتصاد مقاومتی با ایجاد کارگاه ماسه شویی با اعتبار ۶.۵ میلیارد ریالی در سال ۹۴ به منبع درآمد پایدار دست یافته و اکثر مصالح مورد نیاز پروژه های عمرانی را تولید می کند و علاوه بر این احداث مرکز بهداشتی و درمانی سیس نیز تا اواخر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار سیس، احداث و ساخت ۴ مدرسه توسط این شهرداری و با مشارکت خیرین مدرسه ساز در طول ۱۰ سال گذشته را از بهترین خاطرات دوران مدیریت شهری خود در سیس ذکر کرد

شهردار سیس انتقال آب زرینه رود به این شهر و همچنین انتقال خط برق ۲۰ کیلو وات از شبستر به سیس را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای خدمت رسانی به مردم منطقه عنوان و تصریح کرد: در ۱۲ سال خدمت شهرداری سیس، پنج خیابان از مبنا شروع شده و به طور کامل به پایان رسیده و همچنین با احداث سیل بند شهر به طول یک کیلومتر خوشبختانه هیچ خسارتی توسط سیل به شهر سیس وارد نشده و در کنار آن پارک جنگلی به مساحت ۲۰ هکتار احداث شده و  نام گذاری و جدول گذاری تمامی معابر و خیابان های شهر نیز انجام شده است.

ناصری با اشاره به  ظرفیت های گردشگری شهر سیس خاطر نشان کرد: با توجه به قدمت تاریخی شهر سیس و وجود آثار تاریخی چون  مقبره شیخ اسماعیل سیسی و همچنین تونل زیر زمینی به طول ۴۰۰ متر، امیدواریم که سیس در آینده ای نزدیک به یکی از کمپ های گردشگری شهرستان و استان تبدیل شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.