کد خبر : 138512
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 جولای 2017 - 9:36

چشم امید سیل زدگان شبستر ،در انتظار وعده های مسئولین

چشم امید سیل زدگان شبستر ،در انتظار وعده های مسئولین

یک سال و اندی از حادثه ناگوار سیل در شهرستان گذشته و بسیاری از خسارت دیدگان هنوز چشم امیدشان به دنبال تحقق وعده های مسئولان است. روز حادثه، روز بسیار ناگواری بود، به طوری که حتی هنوز هم مرور خاطرات آن روزها برای برخی از مردم تلخی روز واقعه را دارد.

به گزارش شبسترنیوز،جاری شدن سیل در اواخر خرداد ۹۵ موجب وارد شدن خسارات سنگین به اماکن مسکونی و باغات و مزارع روستاییان در برخی شهرها و روستاهای شهرستان شبستر شد.

آن روزها بسیاری از مسئولان با حضور در مناطق سیل زده در کنار مردم بودند و تسلی خاطر آنها را فراهم می کردند. اما در کنار آن وعده هایی نیز مبنی بر پرداخت خسارت به مردم داده می شد. شاید وعده دادن برای برخی مسئولان بسیار ساده و شیرین باشد ولی عدم تحقق آن کام مردم را تلخ می کند.

ظاهراً وعده مسئولان در حافظه کوتاه مدتشان قرار دارد و پس از گذشت اندک مدتی از خاطرشان فراموش می شود، اما دریغ از آنکه این وعده ها در حافظه بلندمدت مردم ضبط شده و غیرقابل فراموش می شوند.

عدم تحقق وعده ها، بی اعتمادی به دولت و مسئولان را به همراه دارد و به نظر می رسد بهتر باشد مسئولان به وعده هایی که می دهند عمل کنند و یا اگر قرار است جامه عمل به وعده هایشان پوشانده نشود از همان اول وعده پوچ و توخالی به مردم ندهند.
بر کسی پوشیده نیست که سیل در شهرستان شبستر علاوه بر منازل مسکونی، خسارت های عمیقی را بر بدنه کسب و کار برخی از مردم نیز وارد کرد که توجه و مدد ویژه مسئولان را می طلبید.

باغات شهرهایی چون کوزه کنان و روستاهای اطراف و همچنین کوره های آجرپزی وایقان دچار خسارت های جدی شدند. هنوز هم عده ای به دلیل عمق خسارت های وارد شده بر کسب و کارشان نتوانسته اند آن طور که شایسته است جان دوباره به کسب و کارشان بدهند.

در این سال ها که همواره اولویت سیاست های کشور معطوف به حل مشکلات اقتصادی است بهتر است توجه خاصی به صاحبان مشاغل آسیب دیده در سیل شهرستان شبستر نیز شود. تدبیر در این امر امید دوباره ای به مردم و اقتصاد شهرستان خواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.