کد خبر : 138057
تاریخ انتشار : جمعه 7 جولای 2017 - 0:12

رشته های آموزشی همپا با نیازهای دانش آموزان ایجاد گردد

رشته های آموزشی همپا با نیازهای دانش آموزان ایجاد گردد

فرماندار شبستر گفت:برای شروع کلاسها در اول مهرماه و برای اینکه دانش آموزان روز اول مهر را بدون معلم در کلاس درس حاضر نشوند سازماندهی به موقع معلمان در ایام تعطیلات مورد انتظار است.

به گزارش شبسترنیوز،فرماندار شبستر در سومین جلسه ی شورای آموزش و پرورش شبستر با اشاره به عوارض ۵ درصدی شهرداران شبستر گفت: ۱۸۰ میلیون ریال از ۵ درصد عوارض شهرستان شبستر به حساب اداره آموزش و پرورش واریز شده است که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
وی با قدردانی از حضور مجموعه آموزش و پرورش در مراسمات مختلف مخصوصا راهپیمایی روز جهانی قدس اظهارکرد: حضور آموزش و پرورش در تمامی صحنه ها پررنگ است.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شبستر با بیان اینکه نیاز آموزش و پرورش بایستی همپای بازار کار پیش برود افزود: با در نظر گرفتن این موضوع که رفتن به دانشگاه قرین با ورود به بازار کار است ، بایستی رشته هایی با نیازهای دانش آموزان ایجاد گردد که در آینده این دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.
وی فرهنگ سازی و آگاه سازی خانواده ها و دانش آموزان را  در خصوص انتخاب رشته های تحصیلی مفید و دارای بازار کار نظیر رشته های صنعتی و زیر شاخه های علوم پزشکی را ضروری بر شمرد و عنوان کرد:در صورتی که دانش آموزان در این زمینه انتخابی مفید و آگاهانه داشته باشند، بعد از فراغت از تحصیل در دانشگاه، علاوه براینکه مشکلات کمتری خواهند داشت برای جامعه هم موثر خواهند بود.
طالب پور امر سازماندهی به موقع معلمان در ایام تعطیلات را یکی از ضروریات دانست و عنوان کرد: برای شروع کلاسها در اول مهرماه و برای اینکه دانش آموزان روز اول مهر را بدون معلم در کلاس درس حاضر نشوند سازماندهی به موقع معلمان در ایام تعطیلات مورد انتظار است.
مدیر آموزش و پرورش شبستر نیز در این نشست با  ارائه گزارشی از برنامه ها ، فعالیتهاو مصوبات انجام گرفته در طول یک ماه اخیر ، پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تعطیلات را مهم دانست .

وی اظهارکرد:  تاکنون ۷۸۰ نفر جهت شرکت در کلاسهای اوقات و فراغت فقط در کانون فرهنگی – تربیتی فجر شبستر ثبت نام کرده اند که لازم به ذکر است ۱۲ پایگاه فعالیت تابستانی در سطح شهرستان شبستراعلام همکاری نموده اند که آموزشهای لازم را به دانش آموزان خواهند داد.
ابوالفضل اکرمی با اشاره به ثبت نام دانش آموزان دوره دوم متوسطه افزود: ثبت نام این دانش آموزان از ۱۵ تیرماه شروع شده است.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شبستر با اشاره به جابجایی تعدادی از مدارس شبستر خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود فضای فیزیکی آموزشی مجبور هستیم که ۵ مورد از مدارس متوسطه دوره اول و دوم دخترانه را در شهر شبستر جابجا کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.