کد خبر : 137828
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 جولای 2017 - 2:59

هدست VR کوالکام به عنوان مرجع طراحی برای سایر شرکت ها استفاده خواهد شد

هدست VR کوالکام به عنوان مرجع طراحی برای سایر شرکت ها استفاده خواهد شد

به گزارش شبسترنیوز به نقل از دیجیاتو شرکت های زیادی تا کنون هدست های واقعیت مجازی خود را تولید و به بازار عرضه کرده اند که این محصولات، در دو مدل مستقل (بدون نیاز به تلفن هوشمند) و نیازمند به موبایل قابل خریداری هستند. اما در این میان بعضی از شرکت ها مانند کوالکام به جای

به گزارش شبسترنیوز به نقل از دیجیاتو شرکت های زیادی تا کنون هدست های واقعیت مجازی خود را تولید و به بازار عرضه کرده اند که این محصولات، در دو مدل مستقل (بدون نیاز به تلفن هوشمند) و نیازمند به موبایل قابل خریداری هستند.

اما در این میان بعضی از شرکت ها مانند کوالکام به جای توسعه محصول نهایی، یک پلتفرم طراحی کرده اند که می تواند به عنوان مرجع توسعه محصول سایر کمپانی ها به کار گرفته شود.

در این روش، سازنده مرجع، سخت افزار مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار شرکت خریدار قرار می دهد؛ خریدار نیز فقط با اعمال تغییرات جزئی، راه اندازی نرم افزار و همچنین نصب برند خود روی محصول نهایی، هدست اختصاصی خود را توسعه داده و می تواند آن را با سرعت بیشتری روانه بازار کند.

از چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ و نمایشگر QHD بهره می برد

امکانات سخت افزاری که کوالکام برای پلتفرم مستقل خود در نظر گرفته مشخصات قابل توجهی دارند که از این میان، چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ و نمایشگر QHD، به وضوح برتر از سایر رقبای بازار مانند «Oculus Rift» هستند. البته احتمال می رود مشتریانی مانند HTC و لنوو برای تمایز با رقبا و ایجاد مزیت، تا حدودی سخت افزار موجود را تغییر دهند که البته چنین کاری به قیمت دیرکرد در عرضه محصول نهایی و عقب ماندن از رقبا تمام خواهد شد.

در نهایت با توجه به تصاویر پیش نمونه موجود از هدست های لنوو (تصویر بالا) و HTC (تصویر پایین) که بر اساس پلتفرم کوالکام طراحی شده اند، می توان مشاهده کرد که هردو سازنده تغییراتی را در طراحی محصول اعمال کرده و هیچکدام از هدفون داخلی و بند سومی که قسمت بالای سر را در بر می گیرد، استفاده نکرده اند.

البته تصاویر موجود نشان دهنده محصول نهایی نبوده و احتمال اعمال تغییرات بیشتر در طراحی وجود خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.