کد خبر : 137789
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 جولای 2017 - 1:55

تمامی برنامه ها باید با در نظرگرفتن شاخصه های فرهنگ اسلامی برگزار شود

تمامی برنامه ها باید با در نظرگرفتن شاخصه های فرهنگ اسلامی برگزار شود

امام جمعه شبستر گفت::اسلام مانع حرکت و فعالیت انسان ها اعم از دختر و پسر نبوده و خانم ها می توانند با رعایت شئونات اسلامی در کلیه برنامه های اجتماعی حضور یایند.

به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام محمدزاده در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر با تاکید بر رعایت خطوط قرمز در برگزاری برنامه ها گفت:در نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته ایم و همه برنامه ها باید با در نظر گرفتن شاخصه های فرهنگ اسلامی برگزار می شود.

وی اظهار کرد:در بحث سند ۲۰۳۰ مقام معظم رهبری فرمودند که با وجود فرهنگ غنی قرآنی نیازی نیست که دیگران و دشمنان برای ما نسخه بپیچند و باید در تمامی برنامه ها ،شاخصه های اسلام،قرآن و اهل بیت به عنوان معیار و ملاک قرار گیرد.

امام جمعه شبستر با اشاره به فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف افزود:همچنانچه دنیا خطوط قرمز دارد در نظام اسلامی نیز باید برخی خطوط قرمز ها رعایت شود و در بحث عفاف و حجاب نیز قرآن خطوط قرمز را رعایت کرده است.

وی ادامه داد:اسلام مانع حرکت و فعالیت انسان ها اعم از دختر و پسر نبوده و خانم ها می توانند با رعایت شئونات اسلامی در کلیه برنامه های اجتماعی حضور یایند.
محمدزاده با تاکید بر معرفی فرهنگ اسلامی عنوان کرد:باید بر برگزاری برنامه های مختلف از سوی نهادهای فرهنگی ،در مقابله با فرهنگ دشمنان ،جوانان را با فرهنگ دینی مان آشنا کنیم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر در بخش دیگر سخنان با تاکید بر استفاده از شاخصه های اسلامی در پارک ها تصریح کرد:پارک خانه دوم جبرای تفریح و ورزش مردم است و شهرداران و مسئولین شهری باید در واگذاری اماکن تفریحی و پارک ها به بخش خصوصی،سوابق فرهنگی و میزان آشنایی افراد با سبک زندگی اسلامی را در نظر داشته باشند.

امام جمعه شبستر با تاکید بر عدم اختلاط دختران و پسران در برنامه ها و امکان مختلف عنوان کرد:رعایت این مورد یک امر الهی است و باید با ترویج فرهنگ اسلامی از نفوذ فرهنگ غربی و اروپایی،جلوگیری نماییم.

وی اضافه کرد:باید در جامعه تمام کارها و برنامه ها را براساس شاخصه های دینی و تربیتی انجام داد و باید توجه داشت که اگر در جامعه ،بدحجابی و بی تقوایی دیده می شود ،مسئولین نهاد ها و ادارات در این مورد مسئولیت داشته و باید شئونات حجاب و عفاف در جامعه آموزش داده شود.

محمدزاده با بیان اینکه از مراجعه ارباب رجوع به دادگستری خوشحال نیستیم عنوان کرد:باید همه نهاد ها و ادارات جامعه را به سمت محبت و بخشش سوق دهند تا شاهد کاهش مراجعات با دادگاه ها باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شبستر در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه خاطرنشان کرد:حجاب و عفاف باید به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه مطرح شده و کمیته خاصی در خصوص حجاب و عفاف در سطح شهرستان شبستر تشکیل شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شبستر نیز در این نشست با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت:این شورا به منزله جایگاه سیاستگذاری فرهنگی شهرستان بوده و انتظار می رود مسئولین ذیربط عضو شورا ،خودشان در این جلسات حضور یابند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شبستر هم با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوان گفت:در این برنامه ها تلاش شده به نیازهای جوانان توجه شود .

وی اظهار کرد:در برنامه های اوقات فراغت امسال شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه در نظر گرفته شده و همچنین از لحاظ کیفیت و کمیت توجه خاصی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.