کد خبر : 137702
تاریخ انتشار : جمعه 30 ژوئن 2017 - 11:44

کار نمی کنند و از کار دیگران در رنج اند

کار نمی کنند و از کار دیگران در رنج اند

به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام محمد ادریسی طی یادداشتی نوشت: یک مغز شدن محال اما یک دست شدن ممکن است.اهمیت همراه و همکار، از خود آن راه و آن کار کمتر نیست. پس قبل از انتخاب هر کاری و هر راهی، نخست همکاری و همراهی خوب و پاک را انتخاب کنیم تا در راه و در

به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام محمد ادریسی طی یادداشتی نوشت:

یک مغز شدن محال اما یک دست شدن ممکن است.اهمیت همراه و همکار، از خود آن راه و آن کار کمتر نیست. پس قبل از انتخاب هر کاری و هر راهی، نخست همکاری و همراهی خوب و پاک را انتخاب کنیم تا در راه و در کار یاور باشد.
 
چه بسیارند آنهایی که کار نمی کنند و از کار دیگران در رنج اند و این از طنزهای تلخ روزگار ما است. یادم نمی رود، در مسیری مردی ریش پرفسوری در کنارم نشسته بود را دیدم که غرق در مطالعه ی کتابی ظاهراً جالب شده بود و بعد از آنکه ازخواندش خسته شد، تعارفی زد که شما هم بخوان و از روی کنجکاوی گرفتم که بخوانم، نویسنده اش ایرانی نبود اما مسلمان موفقی بود و در مقدمه خطاب به خوانندگان به این مضمون نوشته بود که:
 
این کتاب، حرف نیست بلکه عمل است و حاوی تجربیات من و دوستانم در این چند سال کوتاه است و جواب آن آدمهای حسود بدبخت و مغرور و کٌند کارها که نمی توانند ببینند و تقدیم می کنم به آنان که نه تنها کمکمان نمی کنند و سنگ  از جلوی پاها برنمی دارند بلکه حتی صبح و شب از دستاوردهای دیگران درعذاب هستند.
 
راستی که بعضی موی خود را رنگ می‌کنند؛ عده‌ای لباس را و گروهی خودشان را.

دسته‌ی اول: پدر‌بزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌ها هستند.
دسته‌ی دوم: پدر‌ها و مادر‌ها هستند.
و دسته‌ی سوم: غالباً جوان‌ها.

تنها گروهی که بی‌رنگ هستند، کودکان‌‌اند؛ پس باید سعی کنیم که مانند کودکان باشیم؛ یعنی جز رنگ خدا رنگی را نبینیم و رنگارنگ نشویم.
 
مرض طبیب دارد؛ اما تمارض طبیب ندارد. تجاهل و تغافل مرض نیستند بلکه تمارض هستند و آنچه که بدتر از مرض است تمارض است؛ زیرا که هر مرضی علاجی دارد، ولی تمارض هیچگونه علاجی ندارد و اگر دعا برای مریض به نوعی واجب باشد برای کسی که تمارض می‌کند واجب‌تر است.
 

پاسدار آن رنج کوتاه ‌مدتی هستیم که خدای متعال گفته که بی ‌پاداش نمی‌ماند و مشتاقانه و صبورانه می پذیریم آن درد‌هایی را که علاجی دوسویه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.