کد خبر : 137483
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 ژوئن 2017 - 1:10

اپل شرکت آلمانی متخصص در حوزه واقعیت افزوده را تصاحب کرد

اپل شرکت آلمانی متخصص در حوزه واقعیت افزوده را تصاحب کرد

  به گزارش شبسترنیوز به نقل اززومیت اپل یک شرکت آلمانی فعال در حوزه‌ی واقعیت افزوده و ردیابی حرکات چشم را تصاحب کرد. امروزه بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری به اهمیت و پتانسیل‌ بسیار بالای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پی برده‌اند. گوگل با پروژه‌ی تانگو و مایکروسافت با هدست واقعیت افزوده‌ی هولو لنز

 

به گزارش شبسترنیوز به نقل اززومیت اپل یک شرکت آلمانی فعال در حوزه‌ی واقعیت افزوده و ردیابی حرکات چشم را تصاحب کرد.

امروزه بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری به اهمیت و پتانسیل‌ بسیار بالای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پی برده‌اند. گوگل با پروژه‌ی تانگو و مایکروسافت با هدست واقعیت افزوده‌ی هولو لنز از جمله کمپانی‌های بزرگی به شمار می‌روند که سرمایه‌گذاری و تلاش‌ قابل توجهی در این زمینه انجام داده‌اند. از مدتی قبل در خبرها و گزارش‌های مختلفی خوانده‌ایم که اپل هم در حال اضافه‌شدن به جمع شرکت‌های فعال در حوزه‌ی واقعیت افزوده‌ است. ردیابی حرکات چشم یکی از پیش‌نیازهای مهم اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده است. بنا به گزارشی که از جانب اکسیوس (Axios) منتشر شده، اپل امروز تایید کرده که یک کمپانی آلمانی به نام سنسومتریک اینسترومنتز (SensoMotoric Instruments) را خریداری کرده است. شرکت مورد بحث فعالیت خود را در سال ۱۹۹۱ در تلتوو نزدیک به شهر برلین آغاز کرد. کار این شرکت آلمانی توسعه فناوری‌های مربوط به ردیابی حرکات چشم است که در هدست‌ها و عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجا که اپل در حال افزایش فعالیت‌های خود در حوزه‌ی اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده است، خرید سنسومتریک اینسترومنتز توسط این کمپانی می‌تواند به آینده‌ی توسعه‌ی نرم‌افزارهای نسخه‌های بعدی گوشی‌های هوشمند آیفون کمک کند. علاوه بر این، احتمال دارد اپل از تخصص‌ شرکت سنسومتریک به منظور ساخت یک محصول جداگانه بهره ببرد.

اپل هنوز به‌طور رسمی این خرید را تایید نکرده است و باید اشاره کنیم که این کمپانی هیچ‌وقت خرید‌اری سایر شرکت‌ها را به صورت عمومی اعلام نمی‌کند. اما در هر حال اپل هر بار با خرید یک کمپانی جدید، بیانه‌ای منتشر می‌کند که به نوعی خرید‌های این شرکت را تایید می‌کند و بنا به گزارش اکسیوس یکی از نمایندگان اپل در این رابطه گفته است:

اپل گاه به گاه شرکت‌های کوچک‌تر فعال در حوزه‌ی فناوری را خریداری می‌کند و ما در مورد برنامه‌ها و هدف‌های خود هیچ‌گاه به طور عمومی صحبت نمی‌کنیم.

مشخص نیست که اپل دقیقا چه برنامه‌ای برای استفاده از تخصص‌ها و امکانات سنسومتریک اینسترومنتز دارد و به همین دلیل فعلا نمی‌دانیم کوپرتینویی‌ها ممکن است چه محصول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری را تولید کنند. تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل در مصاحبه‌های خود اعلام کرده است که تصور می‌کند واقعیت افزوده، فناوری بسیار تاثیرگذاری است. کوک همچنین معتقد است که واقعیت افزوده می‌تواند به اندازه‌ی خود گوشی‌های هوشمند دگرگون کننده باشد.

اپل در جریان برگزاری کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان امسال خود موسوم به WWDC 2017 که در اوایل ماه جاری برگزار شد، از پلتفرم ARKit رونمایی کرد تا بدین طریق توسعه‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های جدیدی بسازند که از مزایای دوربین و سنسورهای آیفون‌ها برای محاسبه‌ی عمق دید و قرار دادن اشیاء مجازی در محیط‌های واقعی بهره ببرند. پس از گذشت چند هفته، پیش‌نمایش‌های خیره‌کننده‌ای منتشر شدند که به کاربر اجازه می‌دهند تا با یک نوار مجازی مخصوص، اندازه‌گیری‌های دقیقی انجام دهد یا برای سرگرمی انیمیشنی از فرود راکت اسپیس ایکس را در استخر حیاط پشتی همسایه‌ مشاهده کند. ARKit اپل می‌تواند زمینه‌ی لازم برای ساخت این نوع اپلیکیشن‌ها را با سرعتی بالاتر از هر پلتفرم نرم‌افزاری دیگری که هم اکنون در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد از جمله پروژه‌ی تانگوی گوگل، فراهم کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.