کد خبر : 137467
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 ژوئن 2017 - 20:05

عید فطر پاداش افطارهای خالصانه و بجاست

عید فطر پاداش افطارهای خالصانه و بجاست

به گزارش شبسترنیوز،به مناسبت عید سعید فطر ، رحیم رضاخانی –طی یادداشتی نوشت: اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ خَیْرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ وَاَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْه ُعِبادُکَ الْصّالِحُونَ حلول ماه شوال و عید سعید فطر که جشن بزرگداشت یک ماه بندگی ، اطاعت ، عبادت و تقوا می باشد را به تمامی مردم مسلمان در

به گزارش شبسترنیوز،به مناسبت عید سعید فطر ، رحیم رضاخانی –طی یادداشتی نوشت:

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ خَیْرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ وَاَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْه ُعِبادُکَ الْصّالِحُونَ

حلول ماه شوال و عید سعید فطر که جشن بزرگداشت یک ماه بندگی ، اطاعت ، عبادت و تقوا می باشد را به تمامی مردم مسلمان در سراسر جهان مبارک باد، این عید را خصوصا به مسلمانان مظلوم در یمن ، فلسطین ، عراق و سوریه که دشواری های متعدد جنگ و تروریسم را متحمل گردیده اند ، تبریک عرض نموده و از درگاه احدیت ، صلح و پیروزی و رهایی ملت های مظلوم و مستضعف را مسالت می نماییم.

در این عید فطر دلهای مومنان بر سر دوراهی عید رمضان و رفتن ماه رمضان بلاتکلیف میماند٬که از آمدن آن یک٬دل شاد باشد٬یا از رفتن این یک٬محزون؟ عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت.

عید فطر پاکترین و عیدترین عیدهاست؛چراکه پاداش یک ماه عبادت و زهد و تهجد و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان است و در عید فطر پیروزی فطرت بر شهوت را به جشن مینشینیم. عید فطر٬ عید فطرت و خودسازی است که اگر نباشد سایر عیدها تکمیل نگردد و اگر چنین عیدی در زندگی انسان تحقق یابد همه روز٬ روز عید است. عید فطر؛ عید بزرگ عبودیت و بندگی است٬ عید فطر؛ عید آسودگی از آتش غفلت است٬ عید رهیدگی از رنجش هواهای نفسانی و خواهشهای شیطانی. این بیانیه میافزاید: عید فطر؛عید بزرگ و پایان ضیافت الهی است٬روز پاداش و مزد مومنان روزهدار حقیقی و شب زندهداران بیداردل٬ عید فطر؛ عید پایان رمضان نیست٬بلکه عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است٬ چونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد میشود و رمضان کورهای است که منیّت انسان را میسوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر برمی آورد.

بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در تبیین معنای عید واقعی می فرمایند: عید واقعى آن وقتى است که انسان رضاى خدا را به دست بیاورد، درون خود را اصلاح کند… ، همچنین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز می فرمایند: «ماه رمضان و عید فطر هنگامی مبارک خواهد بود که مسلمانان بتوانند از این فرصت برای خودسازی و به وجود آوردن حیات طَیّبه در نفس خویش استفاده کنند».

اینجانب، باآرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک عید بزرگ و سعید فطر به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و همه مسلمین جهان، از خداوند متعال، رستگاری و عزت و کرامت همگان را مسئلت می نمایم.

به امید آنکه با بهره گیری از ظرفیت رمضان و عید بزرگ آن نو به نو شده و جامعه خود را به شکوفایی اخلاقی٬انسانی رهنمون باشیم .

التماس دعا

یادداشت رحیم رضاخانی-کارشناس مسائل دینی – یکم شوال ۱۴۳۸

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.