کد خبر : 132792
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 می 2017 - 7:42

۹۳ هزار نفر در شهرستان شبستر واجد شرایط رای دادن هستند

۹۳ هزار نفر در شهرستان شبستر واجد شرایط رای دادن هستند

فرماندار شهرستان شبستر گفت: صلاحیت ۱۵۷ نفر از داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر از بین ۱۶۳ نفر تایید شد.

به گزارش شبسترنیوز،منصور طالب پور در نشست خبری خود با اعلام این مطلب گفت: در جریان بررسی مدارک نامزد های شوراهای اسلامی در شهرهای شبستر، در مجموع صلاحیت ۱۵۷ نفر از داوطلبان نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر از بین ۱۶۳ نفر که شش نفر آنان قبلا اعلام انصراف نموده بودند تایید شد ولی صلاحیت چهار نفر احراز نگردید، که مجددا با بررسی مدارک مربوطه یک نفر نیز تایید شد.

فرماندار شبستر با اشاره به اینکه در بررسی صلاحیت داوطلبان نظر مراجع چهارگانه، نظر نهایی آنان ملاک هیات اجرایی است، افزود: در مورد انتخابات تاکنون سعی کرده ایم فضای بانشاطی حاکم باشد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به انتخابات به‌ عنوان یک نعمت نگاه می‌کنیم و حضور حداکثری مردم در انتخابات از همه چیز با اهمیت است.

وی درباره تبلیغات زودهنگام برخی نامزدها نیز هشدار داد و گفت: فعالیت همه کاندیداها رصد می‌شود و در جلسات توجیهی نیز تاکید به رعایت قانون شده است لذا از هم اکنون افرادی که بنای ورود به ترکیب شوراها را دارند با وعده های قابل تحقق، قانون را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: عدم سوءاستفاده از امکانات دولتی، جلوگیری از رانت‌خواری، شفافیت در هزینه‌ها و زمان قانونی انجام تبلیغات مورد تأکید ماست، از این رو تلاش می‌کنیم با رعایت قانون و انتخاب قانونی مردم، افرادی وارد شورا شوند که قانونمند باشند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شبستر با ذکر اینکه متولدین ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ و بالاتر حق ارائه رای در انتخابات جاری را دارند افزود: با توجه به اینکه در منطقه شبستر حدود ۹۳ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند توصیه می گردد عوامل اجرایی امانتدار و صادق باشند تا به راحتی تحت تاثیر القائات و فشارهای احتمالی که ممکن است بر آنان وارد شود، قرار نگیرند.

منصور طالب پور همچنین درباره ساز و کار نظارت بر انتخابات پیش‌رو با اشاره به اینکه مرّ قانون مد نظر است، گفت: قانون انتخابات در جریان اجرا سرلوحه اقدامات ماست.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شبستر، با تاکید بر این که رسالت ما صیانت از حق الناس است، گفت: ما به عنوان مجریان انتخابات، هیچ وظیفه ای جز اجرای صحیح و سالم انتخابات نداریم و معتقدیم یک مدیر خوب و متعهد، مدیری است که پایبند به قانون باشد و رسالتش اجرای دقیق قانون باشد و نباید از امکانات دولتی که متعلق به همه است علیه شخص خاصی استفاده کند.

وی اظهار داشت: فرصت تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری به اتمام می رسد.

علیرضا خوش نیت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.