کد خبر : 132037
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آوریل 2017 - 10:05

معلمانی که پای تخته سیاه می خوابند!

معلمانی که پای تخته سیاه می خوابند!

به گزارش شبسترنیوز با وجود مزایای بی شمار سفر و نقش آن در تخلیه هیجانات و اضطراب دنیای حاضر، گاهی اوقات چالش های موجود در جامعه مانع از تحقق اهداف سفر می شود. بحث هزینه های سفر، خطرات احتمالی، بیماری و … از جمله چالش هایی هستند که گاهی اوقات افراد را در تصمیم گیری

به گزارش شبسترنیوز با وجود مزایای بی شمار سفر و نقش آن در تخلیه هیجانات و اضطراب دنیای حاضر، گاهی اوقات چالش های موجود در جامعه مانع از تحقق اهداف سفر می شود. بحث هزینه های سفر، خطرات احتمالی، بیماری و … از جمله چالش هایی هستند که گاهی اوقات افراد را در تصمیم گیری برای انجام مسافرت مردد می سازند. اما یکی دیگر از چالش هایی که گاهی اوقات مانع اصلی بستن بار سفر می شود، محل اسکان یا اقامت در طول سفر می باشد. بدون شک امنیت فیزیکی و روانی در محل اسکان یکی از دغدغه های اساسی افراد در طول مسافرت محسوب می شود. در اکثر کشور های مختلف دنیا مکان های اقامتی با شرایط و امکانات متفاوتی وجود دارند که مسافران با توجه به شرایط مالی و نیاز خانوادگی نسبت به انتخاب و اقامت در آنها تصمیم گیری می کنند.

با وجود اینکه اکثرات ادارات و نهاد ها جهت رفاه کارمندان خود در ایام نوروز و تابستان برنامه ها و شرایط ویژه ای را تدارک می بینند تا آنها بتوانند ایامی به یاد ماندنی و دلپذیر در کنار خانواده خود در محیطی امن و استاندارد نظیر هتل، مجتمع های رفاهی و نظایر آنها داشته باشند، اسکان خانواده های فرهنگیان عمدتاً در کلاس های درس و در صورت مساعد بودن هوا در حیاط مدارس صورت می گیرد. به همین منظور در ایام نوروز و فصول گرم سال، همه ساله چندین میلیون نفر از فرهنگیان به همراه خانواده های خود در کلاس های درسی که به چند متر موکت، چند تخته پتو و بالشت و تجهیز شده اند اسکان داده می شوند. البته همین امکانات نیز درجه بندی می شوند و برخی کلاس ها که دارای یخچال و تلویزیون هستند درجه یک یا گروه الف محسوب می شوند و برای اسکان در آنها باید از چند هفته زود تر ثبت نام اینترنتی کرد و هزینه اقامت را پرداخت کرد! صدا و سیما نیز که گویی انتشار اخبار مختص فرهنگیان را از اوجب واجبات می داند، همه ساله آمار اسکان فرهنگیان را به صورت روزانه با آب و تاب فراوان در رسانه ملی بازتاب می دهد و شور و نشاط را در بین فرهنگیان به تصویر می کشد! برخی سایت ها نیز در این بین به انتشار لحظه به لحظه به آمار اسکان فرهنگیان در مدارس می پردازند و روی صدا و سیما را سفید می کنند که در نوع خود جالب و قابل تامل است!

چرا کارمندان سایر ارگان ها هیچگاه به مسافرت نمی روند؟!

عدم پخش گزارش از مسافرت کارمندان سایر ادارات و نهادها، این شائبه را ذهن افراد متبادر می سازد که شاید به جز فرهنگیان سایر کارمندان به مسافرت نمی روند! چرا که رسانه ملی و سایر نشریات و جراید هیچگاه از اسکان سایر کارمندان این مملکت، خبر یا گزارشی منتشر نمی کنند! شاید اقامت در کلاس های درس و چادر زدن در حیاط مدارس این قدر مهم است که صدا و سیما به گزارش جامع در خصوص آن می پردازد. به هر حال ما فرهنگیان راضی به این همه تبعیض نبوده و نیستیم و امید است رسانه ملی به سایر کارمندان این مملکت نیز همچون فرهنگیان عنایت داشته باشد و جامعه را از اهم اخبار و رویدادهای اقتصادی، آموزشی، سازماندهی، رتبه بندی، جابجایی و نقل مکان، افزایش حقوق، معوقات و … سایر ادارات بی خبر نگذارد!

سخن پایانی

هر چند با بودجه اختصاص یافته به آموزش و پرورش و شرایط و برنامه های اعلامی نظیر رتبه بندی فرهنگیان که بعد از چند سال هنوز در فاز کاغذ بازی مانده است، طرح سازمان نظام معلمی ، اعلام امکان خروج از صندوق ذخیره فرهنگیان و طرح های آبکی از این دست؛ توان و اراده ای راسخ برای پرداختن ریشه ای به دغدغه های فرهنگیان مشاهده نمی شود و امیدی به بهبود اوضاع در معیشت فرهنگیان نیست، ولی ای کاش دوستان در ستاد بازسازی و نوسازی مدارس در هنگام ساخت مدارس جدید، چند واحد به صورت سوئیت با امکانات مجزا، در طبقه فوقانی یا زیر زمین ساختمان مدارس جدید ساز تعبیه کنند تا لااقل در زمان اسکان معلمان در مدارس، شان و منزلت آنها حفظ شود و مجبور نباشند برای چادر زدن در حیاط مدرسه از اداره متبوع نامه بیاورند و یا برای جلوگیری از باز شدن درب کلاس به هنگام خواب، میز معلم را پشت در کلاس بگذارند!

 وحید حاج سعیدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.