کد خبر : 130889
تاریخ انتشار : شنبه 18 فوریه 2017 - 11:33

لغو نشست خاورمیانه کنفرانس امنیتی مونیخ به دلیل حضور همزمان ظریف و لیبرمن

لغو نشست خاورمیانه کنفرانس امنیتی مونیخ به دلیل حضور همزمان ظریف و لیبرمن

مقامات برگزارکننده کنفرانس امنیتی مونیخ برنامه یک نشست مشترک برای بررسی اوضاع خاورمیانه را به دلیل حضور همزمان “محمدجواد ظریف” و “آویگدور لیبرمن” لغو کردند.

به گزارش شبستر خبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی آی ۲۴؛ کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه آغاز به کار کرد و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت. طبق برنامه قرار بود صبح یکشنبه نشستی با عنوان “بحران‌های قدیمی، خاورمیانه جدید” نیز در حاشیه این کنفرانس برگزار شود که به دلیل حضور همزمان “محمدجواد ظریف”، وزیر امور خارجه ایران، و “آویگدور لیبرمن”، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به طور کامل لغو شد.

مقامات آلمانی برگزارکننده این کنفرانس تصمیم گرفتند برای اجتناب از رویارویی این دو مقام با یکدیگر و بروز هرگونه تنش، نحوه رسیدگی به موضوع یاد شده را تغییر دهند؛ به این شکل که محمدجواد ظریف، آویگدور لیبرمن، “عادل الجبیر”، وزیر خارجه عربستان، و “مولود چاووش‌اغلو”، وزیر خارجه ترکیه، در یک نشست مشترک به ارائه دیدگاه و نظرات خود پیرامون خاورمیانه نمی‌پردازند؛ بلکه به هر کدام از این مقامات در بخش‌های دیگری از کنفرانس وقت کافی داده می‌شود تا نظرات خود را پیرامون این موضوع ارائه دهند.

لیبرمن در واکنش به لغو این نشست و در گفتگو با شبکه ۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد: اتفاقا قصد داشتم در این نشست تنها راجع به تهدیدات ایران صحبت کنم. من در دیدار با تمام وزرایی که در کنفرانس مونیخ دیدم، از تهدیدات ایران با آنها سخن گفتم و تاکید کردم فقط ایران است که یک خطر جدی برای خاورمیانه محسوب می‌شود.

به نوشته آی ۲۴، رژیم صهیونیستی همواره ایران و حزب‌الله لبنان را بزرگترین دشمن خود در خاورمیانه می‌داند و این دیدگاه را با حاکمان سنی کشورهای عرب در میان گذاشته و توانسته حمایت آن‌ها را نیز جلب کند.

رژیم صهیونیستی، آزمایش‌های موشکی تهران را بهانه‌ای برای انجام اقدامات خصمانه علیه ایران قرار داده است و مدعی شده این آزمایش‌های موشکی تهدید بالقوه امنیت در خاورمیانه هستند. این درحالیست که تنها رژیم صهیونیستی است که در منطقه خاورمیانه به سلاح اتمی مجهز است و حاضر به امضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) نیز نشده است.

لیبرمن در دیدار روز جمعه خود با “جیمز متیس”، وزیر دفاع آمریکا، نیز با او درباره ایران به گفتگو پرداخت و تاکید کرد سه مشکل بزرگ آنها ایران، ایران و ایران است!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.