کد خبر : 130667
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 فوریه 2017 - 11:32

درخواست نتانیاهو از ترامپ برای به رسمیت شناختن «حاکمیت اسرائیل» بر جولان سوریه

درخواست نتانیاهو از ترامپ برای به رسمیت شناختن «حاکمیت اسرائیل» بر جولان سوریه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست کرده است که واشنگتن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از «رویترز»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واشنگتن، از وی خواست «حاکمیت اسرائیل» بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

نتانیاهو در گفت‌وگویی مطبوعاتی، که روز چهارشنبه بعد از دیدار با ترامپ صورت داد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا موضوع جولان مطرح شد یا خیر، پاسخ داد: «بله».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی درخصوص واکنش ترامپ به چنین درخواستی، گفت: «من درخواست الحاق بلندی‌های جولان را مطرح کردم و ترامپ هم از این پیشنهاد غافلگیر نشد».

پیش از این، نتانیاهو از دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به رسمیت شناختن الحاق بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی را درخواست کرده بود ولی واشنگتن با آن مخالفت کرد.

بلندی‌های جولان از دهه ۱۹۶۰ در اشغال اسرائیل است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌روزه‌ سال ۱۹۶۷ این قسمت از سوریه را تصرف و در سال ۱۹۸۱ آن را ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کرده است.

از نظر جامعه بین‌الملل اشغال بلندیهای جولان توسط اسرائیل غیرقانونی است.

طبق این گزارش، دونالد ترامپ، روز گذشته پس از نخستین دیدار خود در مقام رئیس‌جمهوری با بنیامین نتانیاهو، گفت: «من هم به (تشکیل) دو دولت نگاه می‌کنم و هم یک دولت. من با هر راهی که دو طرف به آن تمایل داشته باشند، کنار می‌آیم».

رئیس‌جمهوری آمریکا در عین حال می‌گوید مایل به تلاش برای ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها است، اما تأکید کرده این موضوع نیاز به مصالحه در هر دو طرف دارد و در نهایت آن‌ها هستند که به مفاد توافق احتمالی میان خود دست پیدا خواهند کرد.

ترامپ در عین حال از اسرائیل خواسته است «برای مدتی» شهرک‌سازی‌های خود را متوقف کند. او همچنین در مورد انتقال سفارت‌خانه ایالات متحده از تل‌آویو به بیت‌المقدس گفته است مایل است چنین شود؛ و با دقت این موضوع را بررسی می‌کند: «با دقت زیاد. تا ببینیم چه پیش آید».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.