کد خبر : 130657
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 فوریه 2017 - 11:21

کشته‌شدن تعدادی از سران داعش/ حمله پهپادی دوباره داعش به موصل

کشته‌شدن تعدادی از سران داعش/ حمله پهپادی دوباره داعش به موصل

ستاد اطلاع‌رسانی جنگ در عراق از کشته‌شدن شماری از سران گروه تروریستی داعش از جمله به‌اصطلاح “والی موصل” در حمله‌ای هوایی در کرانه راست موصل خبر داد.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق در بیانیه خود آورده است: براساس اطلاعات واحد اطلاعات نظامی، هواپیماهای ائتلاف در حمله‌ای هوایی یک دستگاه خودروی حامل تعدادی از سران داعش را هدف قرار دادند که از جمله به کشته شدن حقی اسماعیل عوید ملقب به ابواحمد و ابومها مسئول دستگاه اطلاعاتی داعش در به‌اصطلاح ولایت نینوای این گروه تروریستی منجر شد.

این بیانیه افزود: حمله هوایی در منطقه السرجخانه در کرانه راست شهر موصل انجام شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: براساس اطلاعات واحد اطلاعات نظامی، حمله‌ای هوایی نیز به مقر عناصر تروریستی داعش انجام شد که در جریان آن حمادی احمد سماق مسئول جابه‌جایی پول و حامد احمد ابراهیم ملقب به ابوعوف المصلاوی والی موصل و ابوخلدون تروریست سعودی و مسئول مقرهای داعش کشته شدند.

براساس این بیانیه، حمله هوایی در منطقه ۱۷ تموز در کرانه راست موصل صورت گرفت.

دستگیری دو عنصر فراری داعش در رمادی

همزمان یک منبع در پلیس استان الانبار از دستگیری دو نفر از عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد که از یکی از زندانهای شهر رمادی در این استان فرار کرده بودند.

این منبع تصریح کرد: دو عنصر داعش از زندان التسفیرات فرار کرده بودند که نیروهای پلیس استان الانبار آنها را دستگیر کردند.

به‌گفته این منبع، نیروهای پلیس همچنان به‌دنبال یافتن دو عنصر دیگر فراری داعش از زندان هستند.

حمله پهپادی داعش به موصل

یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد که هفت غیرنظامی در حمله یک پهپاد داعش به یکی از بازارهای کرانه چپ شهر موصل کشته و زخمی شدند.

این منبع تصریح کرد: یک پهپاد داعش چهارشنبه‌شب بازار یونس پیامبر در کرانه چپ شهر موصل را بمباران کرد که به کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد.

حمله جنبش النجباء عراق به مواضع حساس داعش

جنبش النجباء که زیرمجموعه نیروهای الحشد الشعبی است، اعلام کرد که نیروهای این جنبش مواضع حساس گروه تروریستی داعش در کوهستان مکحول در استان صلاح‌الدین را هدف قرار دادند.

دفتر اطلاع رسانی جنبش النجباء در بیانیه خود آورده است: نیروهای این جنبش عملیات نظامی ویژه‌ای را در کوهستان مکحول اجرا کرده مواضع حساس داعش را هدف قرار دادند و دهها نفر از عناصر این گروه را کشتند.

این بیانیه افزود: نیروهای النجباء به پیشروی خود در کوهستان مکحول ادامه می‌دهند و از همکاری و پشتیبانی نیروهای امنیتی برخوردارند.

براساس این بیانیه، گروه تروریستی داعش در محاصره شدید است و این امر نیاز به افزایش عملیات نظامی علیه این گروه دارد تا فرصت فرار از عناصر این گروه گرفته شود.

این بیانیه تصریح کرد: جنبش النجباء بر لزوم عدم تأخیر در نبرد علیه گروه تروریستی داعش در کرانه راست موصل تأکید می‌کند و آمادگی نیروهایش را برای شرکت در این نبرد اعلام می‌دارد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.