کد خبر : 130626
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فوریه 2017 - 11:19

کاخ سفید: فلین به درخواست رئیس‌جمهور استعفا کرد

کاخ سفید: فلین به درخواست رئیس‌جمهور استعفا کرد

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا از «مایکل فلین» خواسته بود تا از مقام مشاور امنیت ملی استعفا دهد؛ زیرا میزان اعتماد او به فلین به نقطه‌ای رسیده بود که نیاز به تغییر وی احساس می‌شد.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از «رویترز»، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، سه‌شنبه شب اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از مایکل فلین خواسته بود تا از مقام مشاور امنیت ملی استعفا کند؛ زیرا میزان اعتماد او به فلین به نقطه‌ای رسیده بود که نیاز به تغییر وی احساس می‌شد.

اسپایسر افزود: دونالد ترامپ نگران شده بود که فلین معاون رئیس‌جمهوری را درباره تماس‌هایش با مقام‌های روسی پیش از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا گمراه کرده بود.

وی گفت که ترامپ از چند هفته پیش از وجود مشکلاتی در ارتباط با تماس های تلفنی فلین با سفیر روسیه آگاه بود با این حال نتیجه گیری کرده بود اقدامات او ناقض هیچ قانونی نیست.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا چند هفته پس از جنجال‌های رسانه‌های درباره ارتباط و مذاکره‌اش با مقام‌های روسی سرانجام روز سه‌شنبه از سمت خود استعفا داد و «کیث کلاگ» جانشین موقت او شد.

همزمان با فراخوان برخی از نمایندگان و سناتورهای کنگره برای تحقیقات در این زمینه که فلین تا چه اندازه بحث امکان لغو تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را با سفیر این کشور در میان گذاشته است، سخنگوی کاخ سفید گفت: مشاور حقوقی این موضوع را بررسی کرده و معتقد است که مورد فلین «نه یک مسئله حقوقی که یک مسئله مربوط به اعتماد است.»

اسپاسیر تصریح کرد، وقتی رئیس‌جمهوری از موضوع گفت‌وگوی فلین با «سرگئی کسیلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن، مطلع شد از مشاور حقوقی کاخ سفید خواست تا این مسئله را بررسی کند.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، ترامپ از فلین نخواسته بود که موضوع تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را با دیپلمات روسی مطرح کند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.