کد خبر : 130593
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 فوریه 2017 - 14:09

هشدار سرپرست حجاج ایرانی به سعودیها درباره مناسک حج ۹۶

هشدار سرپرست حجاج ایرانی به سعودیها درباره مناسک حج ۹۶

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: «اگر عربستان واقعا می‌خواهد حجاج ایرانی به حج بروند باید از تعلل و ایجاد تاخیر در روند صدور ویزا و مذاکرات پرهیز کرده و در استقبال از زائران ایرانی مصمم باشد.»

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره تمهیدات لازم برای اعزام هیئت ایرانی به عربستان اظهار کرد: اگر عربستان واقعاً می‌خواهد حجاج ایرانی به حج بروند باید از تعلل و ایجاد تاخیر در روند صدور ویزا و مذاکرات پرهیز کرده و در استقبال از زائران ایرانی مصمم باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت در پایان مذاکرات با طرف سعودی با دستاورد مثبت به کشور باز گردد و شرایط برای انجام حج مطلوب زائران ایرانی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین از کمیته‌ها و کارگروههای تخصصی حج خواست تا به صورت فشرده برنامه‌های حوزه خود را پیگیری و راهکارهای جدید برای هر مورد را ارائه کنند.

خیر و صلاح زائران مورد توجه

حمید محمدی؛ سرپرست سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه کمیته‌های کارشناسی به صورت جدی ابعاد مختلف حوزه مسئولیت خود را منطبق با شرایط روز بررسی می‌کنند، اظهار کرد: آنچه که به خیر و صلاح زائر و نظام است در این جلسات مورد توجه قرار می‌گیرد و همه دست اندرکاران درصدد هستند تمامی تمهیدات لازم را برای انجام حجی مطلوب همراه با عزت زائران ایرانی فراهم سازند.

در این جلسه سید عباس حسینی؛ مسئول کارگروه تخصصی تغذیه و تدارکات درباره طرحها و برنامه‌های این کمیته برای تامین غذای حدود ۸۰ هزار زائر در مراسم حج آینده گزارشی ارائه کرد و نماینده ولی فقیه با توجه به شرایط کنونی در روابط دو کشور و گرمای هوا درعربستان به‌ویژه در ایام تشریق خواستار مشارکت کارشناسان خبره این حوزه برای استفاده از بهترین راهکارها در این کمیته شد.

در ادامه این جلسه خدرنژاد مدیرعامل شرکت شمسا نیز از عملکرد مالی این شرکت در سال ۹۴ و ۹ ماهه سال ۹۵ گزارشی ارائه و تصریح کرد: تلاش شده است تا با استفاده از تدابیر مناسب هزینه‌های تمام شده برای هر زائر عتبات کاهش یابد.

گفتنی است با توجه به دعوتنامه ارسالی عربستان قرار است هیئت ایرانی برای مذاکره با طرف سعودی پنجم اسفند ماه به عربستان برود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.