کد خبر : 130584
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 فوریه 2017 - 13:05

۵ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اطراف کلانشهر تبریز

۵ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اطراف کلانشهر تبریز

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار تبریز گفت: بیش از ۵ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اطراف کلانشهر تبریز صورت گرفته و در سطح شهرستان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، احمد اسدی  صبح امروز در جلسه شورای حافظت از منابع آب شهرستان تبریز اظهار داشت: آموزش‌های شهروندی و فرهنگ‌سازی درخصوص روش‌های صحیح مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت منابع را ضروری دانست و از نهادهای مسئول خواست اهمیت بیشتری به این آموزش‌ها بدهند.

وی با اشاره به جایگاه محوری آب در توسعه کشور و ضرورت استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تولید محصولات با ارزش اقتصادی بالا و توجیه‌پذیر، مصرف سرانه شبانه‌روزی ۱۵۰ تا ۱۸۰ لیتر در تبریز ، آن را بالاتر از متوسط سرانه جهانی عنوان داشت و افزود: به دلیل فراوانی و دسترسی آسان به منابع آب، متاسفانه مصرف آن بطور صحیح آموزش داده نشده و با توجه به روند کاهش منابع آبی، قطعا بروز چالش‌های جدی در آینده قابل پیش‌بینی است.

اسدی حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها و سفره‌های زیرزمینی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید با ساخت و ساز غیرمجاز و ریختن زباله و نخاله در حریم رودخانه‌ها، مازاد برداشت از منابع آب زیرزمینی و توسعه روزافزون و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز برخورد جدی صورت گیرد، چرا که بیش از ۵ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اطراف کلانشهر تبریز صورت گرفته و در سطح شهرستان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی از سازمان‌های متولی خواست برای کشاورزان ساکن روستاهایی که در حریم رودخانه‌ها قرار دارند کلاس‌های آموزشی و ترویجی مستمر روش‌های صحیح آبیاری برگزار کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.