کد خبر : 130561
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 فوریه 2017 - 11:32

درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای اجرای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ رد شد

درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای اجرای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ رد شد

قاضی فدرال سیاتل با درخواست ازسرگیری اجرای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ مخالفت کرد.

به گزارش شبستر خبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، قاضی فدرال سیاتل روز دوشنبه درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای ازسرگیری اجرای فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور تا زمانی که دادگاه تجدیدنظر آن را به طور کامل بررسی کند، را رد کرد.

وزارت دادگستری اعلام کرده بود شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر باید پیش از اینکه مراحل بعدی دادگاه سیاتل برگزار شود، دستور ضد مهاجرتی ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا را قابل اجرا اعلام کند.
جیمز روبرت –قاضی فدرال شهر سیاتل- اجرای دستور ضدمهاجرتی ترامپ علیه ۷ کشور مسلمان را به دلیل غیرقانونی بودن آن در ۳ فوریه (۱۵ بهمن) در سراسر آمریکا لغو کرد. این موضوع باعث شد ترامپ با انتشار چندین پیام توییتری از قاضی روبرت انتقاد کند.
قاضی روبرت روز دوشنبه در یک جلسه استماع اعلام کرد دلیلی وجود ندارد که روند رسیدگی به پرونده کُند شود یا به تعویق بیفتد. وی اعلام کرد درخواست وزارت دادگستری برای به تعویق انداختن رسیدگی به این پرونده برایش غافلگیرکننده بوده است.
دونالد ترامپ در ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) دستور داد ورود شهروندان کشورهای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا به مدت ۹۰ روز تعلیق شود. همچنین ورود تمام پناهجویان به مدت ۱۲۰ روز ممنوع شد؛ البته براساس این دستور نژادپرستانه مهاجران سوری برای همیشه از ورود به آمریکا منع شدند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.