کد خبر : 130532
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فوریه 2017 - 14:28

ماهانه ۱۰۰ تن محصولات کشاورزی از مجتمع‌های گلخانه‌ای آذربایجان شرقی صادر می‌شود

ماهانه ۱۰۰ تن محصولات کشاورزی از مجتمع‌های گلخانه‌ای آذربایجان شرقی صادر می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ماهانه ۱۰۰ تن محصولات کشاورزی از مجتمع‌های گلخانه‌ای استان صادر می‌شود، گفت: این گلخانه‌ها باید به متدولوژی و تکنولوژی روز دنیا مجهز بوده و از علوم و فنون پیشرفته این عرصه بهره‌مند شوند.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، کریم مهری در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی که با حضور معاون آموزش سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد با بیان اینکه آنچه انتظار داریم، تغییر نگرش در چارچوب و ساختار مجموعه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان است اظهار داشت: امروز دیگر نگرش به روستاها و عشایر تغییر کرده و بحث زیرساخت‌ها در روستاها حل شده است و باید چشم انداز تازه‌ای برای آنها تعریف کرد.

وی گفت: موفقیت‌های امروز ما در بخش کشاورزی مدیون زحمات و تحقیقات متخصصین و کارشناسانی است که در سال‌های گذشته برای رسیدن به اهداف عالی تلاش کرده و زحمت کشیده‌اند، باید قدردان زحمات این عزیزان بوده و به آن ارج نهیم.

مهری ادامه داد: اگر دولت محترم در مراکز تحقیقات سرمایه گذاری می‌کند باید اثرات آن در وضع زندگی روستائیان و کشاورزان به وضوح مشهود باشد.

وی ضمن قدردانی از ملت فهیم که دوباره در ۲۲ بهمن حماسه‌ای نو خلق کردند گفت: اگر امروز ما از روستا و روستایی صحبت می‌کنیم دیگر روستایی ما آن روستایی سابق نیست ساختار روستاها فرق کرده اکنون در روستاها و مناطق عشایری ما تحصیلکرده های فوق لیسانس حقوق داریم که به راحتی از حق و حقوق خود دفاع می‌کنند و امروز بعد از ۳۸ سال اینها دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما باید به دور از شعار و تعصب برای هدفمندی و چشم انداز توسعه کشاورزی استان گام برداریم و قدردان کسانی باشیم که مراکز را از صفر به اینجا رسانده و اینک به ما سپرده‌اند و هر چه که هست مقدمه‌ای برای رسیدن به تعالی است.

مهری گفت: ما باید در تمام فعالیتهایمان سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: در بحث تحقیقات هم محققین باید به اهداف شش گانه که سازمان تحقیقات مقرر کرده توجه نمایند و ما هم انتظار داریم که در زمینه اصلاح الگوی کشت با توجه به نیازها و اقلیم آب و هوایی استان گام بردارند.

مهری در آخر یادآور شد: من به جرات می گویم اگر در گذشته برای بازدید از گلخانه‌ها به خارج از کشور می‌رفتند اکنون برای بازدید از بزرگترین گلخانه در خاورمیانه به استان ما مراجعه می‌کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ماهانه ۱۰۰ تن محصولات کشاورزی از مجتمع‌های گلخانه‌ای استان صادر می‌شود، تاکید کرد: این گلخانه‌ها باید به متدولوژی و تکنولوژی روز دنیا مجهز بوده و از علوم و فنون پیشرفته این عرصه بهره مند شوند.

در ادامه مراسم دکتر حسین لطفعلی زاده گزارش کامل و جامعی از فعالیتهای انجام یافته در طول مدت تصدی ریاست مرکز را ارائه نمود و سپس دکتر حسن منیری فر اهداف و برنامه‌های آتی خود را بیان کرد.

در این مراسم از زحمات دکتر حسن لطفعلی زاده رئیس سابق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تجلیل و طی حکمی دکتر حسن منیری فرد به عنوان رئیس جدید مرکز معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.