کد خبر : 130447
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فوریه 2017 - 1:40

نسل جدید بی رزومه است اما این نسل موفق است

نسل جدید بی رزومه است اما این نسل موفق است

به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام محمد ادریسی طی یادداشتی نوشت: نسل جدید بی رزومه است اما این نسل موفق است در آنچه نسل قدیم در آن ناموفق بود عمل بدون تفکر و تفکربدون عمل ما را گرفتار می کند. برای تغیر زمانه باید تلقی ها و برداشت های رایج در بین مردم دگرگون شوند. کوتاهی و

به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام محمد ادریسی طی یادداشتی نوشت:
نسل جدید بی رزومه است اما این نسل موفق است در آنچه نسل قدیم در آن ناموفق بود
عمل بدون تفکر و تفکربدون عمل ما را گرفتار می کند. برای تغیر زمانه باید تلقی ها و برداشت های رایج در بین مردم دگرگون شوند. کوتاهی و ضعف دیوارها وسوسه کننده است اما آنجا که سیل فراگیرآمد برای محافظت دیگربه دور خود دیوار کشیدن لازم نیست که برای محافظت قایقی باید داشت تا برمشکلات نشست و حرکت کرد.
خون شهداست که مرزهای ملی را تنظیم می کند.هر کشوری برای ساخته شدن خون وعَرق می خواهد .خون ها داده شد اما عَرق ها ریخته نشد.
نسل جدید بی رزومه است اما این نسل موفق است در آنچه نسل قدیم در آن ناموفق بود. حرمت قدیمی ها و گاهی تقّدس آنها سر جای خود اما نسل قبلی صرف نظرکند از تحقیرمفاهیم نو نسل جوان حاضر چون بعد به توهین به مصادیق هم کشیده می شود تا جدال دربین این نسل و نسل های قبلی به وجود نیاید که باید سنگر و دیوار بین نسل ها را برداشت و گفتگوی میان نسل ها را آغاز کنیم تا جنگ بین نسل ها رخ نشان ندهد.

با نگاهی به فرزندان بعضی از انقلابیون نسل اول و دوم که باعث بوجود آمدن انقلاب اسلامی شدند و در تشکیل و مهندسی و تثبیت جمهوری اسلامی نقشی داشتند و به مرور می میرند و می روند چون این سر نوشت همه آنهاست و جز خاطره ها و فرزندانشان چیزی نمی گذارند، آرزو می کنیم که ای کاش فقط خاطره ها می ماند و آن برخی انقلابی ها فرزندانی نداشتند و یا حدااقل این چنین فرزندانی را به دنیا نمی آوردند یا اینکه اگر به دنیا آوردند درست تربیت می کردند چون که واقعاً حیف است که این میراث بزرگ به این میراث خورها برسد.

مقایسه و نگاهی به نسل دیروز و امروز جالب است. می بینیم که این نسل جدیدها شکننده و بی حوصله و پرتوقع و مطالبه گرهستند و حق هم دارند که اینگونه باشند.چون دوست و دشمن یابی ها تغییر کرده است. چون تجربه ندارند.چون به آنها تریبون داده نشد.کتاب هم کم خواندند.پس سطحی نگر شدند.جبهه ندیدن و نرفتند.در دام مجازهستند.حقیقت گمشده آنهاست.درمیان پانزده تا سی سالگی خود فرمانده تیپ و لشکر و…نبودند.زندانی ساواک رژیم منفورشاهنشاهی نشدند.تمسخر نشدند.سیلی نخوردند.زخمی برنداشتند و خلاصه اینکه کمبودها و جبرتاریخ و اجتماعی آنها بسیار است.
سرود و موسیقی و بازیگران و شعر و رمان و لباس و خوراک نسل جدید با وحدت منابع و کالاهای فرهنگی یکسان نسل های قبل بسیار متفاوت است و داده ها بدون اجازه برخلاف گذشته ها از طریق پل ها و کانال های باز به طور مستقیم در خانه و اتاق و در هر زمان و مکان به قلب و مغز آنها وارد می شود پس تفاوت اخلاقی، فکری و رفتاری هم طبیعتاً دارند و تنوع در تلقی ها و برداشت بین نسل ها از یک موضوع متفاوت است.
در شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج۲۰، ص۲۶۷ از حضرت علی (ع) این روایت نقل شده است که: « لا تَقسِروا اَولادَکُم عَلى آدابِکُم ، فَاِنَّهُم مَخلوقونَ لِزَمانٍ غَیرِ زَمانِکُم »یعنی فرزندانتان را به آداب و رسوم خودتان مجبور نکنید چون آنها برای زمانی غیر زمان شما خلق شده اند.
کلاه بر سر خود نگذاریم که در این شرایط زمانی بایست که واقع گرا شد و با آنچه دیروز بود و امروز دیگر نیست کنار آمد و به فرصت ها ستم نکرد و با درک موقعیت نسل جدید همراه با حفظ آداب و رسوم و سنت ها و تعلیم آنها با ادراکات جدید منطبق شد تا از نسل کامل به نسل کامل تر برسیم.
 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.