کد خبر : 12951
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 ژانویه 2015 - 20:54

زندگانی شهید فخرالله کربلایی علیزاده

زندگانی شهید فخرالله کربلایی علیزاده

فخرالله کربلایی علیزاده از جمله شهیدان مخابرات ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

100768743018به گزارش شبسترنیوز شهیدفخرالله کربلایی علیزاده ازدرجه‌داران سرافراز ارتش اسلام است که در اسفندماه سال ۱۳۴۱ در شهر «سیس» به دنیا آمد.
فخرالله با وجود تهیدستی خانواده‌اش توانست تا کلاس دوم مقطع دبیرستان تحصیل کند اما در همان سال ترک تحصیل کرد و در سال ۱۳۶۱ وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و به استخدام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد.در آن زمان، ارتش متجاوز صدام به میهن عزیزمان تاخته بود و تعدادی از متجاوزان هنوز در خطه میهن اسلامی‌مان به سر می‌بردند و فخرالله تصمیم گرفت به رویارویی با متجاوزان برود.او پس از گذراندن دوره آموزشی در «پادگان ۰۶» (مرکز آموزش درجه‌داری نیروی زمینی) به درجه «گروهبان دومی» نائل آمد و پس از آن به دسته مخابرات در شیراز برای آموزش منتقل شد.پس از اتمام دوره به لشکر ۹۲ زرهی اهواز اعزام و در منطقه عملیاتی جنوب کشور مشغول خدمت شد. مدت شش سال در آنجا خدمت و در بیشتر عملیات‌های منطقه جنوب شرکت کرد.
او پس از سال‌ها خدمت در جبهه و در جریان هجوم دوباره رژیم بعث عراق بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل از سوی ایران، در منطقه «شهابیه» به شهادت رسید.علیزاده در سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج، دو فرزند به نام‌های میثم و مهدی است.
وی فردی دلسوز و مهربان برای فرزندان و خانواده‌اش بود و همیشه به همسرش توصیه می‌کرد که مواظب تربیت فرزندانش باشد.
برادر شهیدعلیزاده می‌گوید: در مرخصی آخرش،فرزند دومش به دنیا نیامده بود. گفتم برادر، در زمان تولد فرزندت حضور داشته باش، اما فخرالله گفت که اگر قسمت باشد خواهم بود و اگر هم شهادت قسمت‌مان باشد خداوند را بهترین حافظ فرزندانم می‌دانم.یا روزی از وی پرسیدم که ما کی بر صدامیان و مزدورانش پیروز می‌شویم؟ گفت: خون ماست که بر دشمنان تا بن و دندان مسلح پیروز خواهد شد تا ما خود را فدای میهن نکنیم، پیروزی حاصل نخواهد شد.همسرش می‌گوید: او مخلص بود و در راه حفظ نظام اسلامی فداکاری می‌کرد. همیشه در فکر تقویت جبهه بود. می‌گفت: این صدام جنایت‌های زیادی در منطقه مرتکب شده است.هر زمان که به مرخصی می‌آمد از رشادت‌های رزمندگان اسلام می‌گفت.می‌گفتم فخرالله این مدت که مرخصی آمدی یک مقدار استراحت کن.در جواب می‌گفت:از خدا می‌ترسم که در این راه شهادت نصیبم نشود. در رابطه با تربیت فرزندانش برایم خیلی توصیه می‌کرد. می‌گفت: من که در جبهه هستم اگر در مورد تربیت فرزندانم کوتاهی و یا قصور کنی، روز قیامت از تو در نمی‌گذرم.یک شب از جبهه‌ها و رشادت‌های رزمند گان و لشکر ۹۲ اهواز برایم تعریف می‌کرد. پرسیدم فخرالهز چرا من احساس می‌کنم که شما ناراحت هستید؟. مگر مشکلی پیش آمده است که از من پنهان می‌کنید؟. گفت: نه. فقط یک سربازی داشتم که بسیار نجیب بود. شهید شد و شهادتش مرا واقعاً تحت تأثیر قرار داد. همسرم، وضعیت منطقه خیلی خراب است.فخرالله فردای آن شب به منطقه اعزام شد و بعد از ۴۸ ساعت خبر شهادتش را به ما دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ناشناس جمعه , 2 ژانویه 2015 - 0:37

انشالله روحش شاد و یادش گرامی باد

ناشناس جمعه , 2 ژانویه 2015 - 8:16

سلام ضمن تشکر یادآوری میکنم که شهر سیس شهیدی به نام علی نورمحمدی نیز دارد که هیچگاه از وی یاد نمیشود.

شبسترنیوز جمعه , 2 ژانویه 2015 - 14:35

با سلام و تشکر از حضورتون هر هفته یک شهید رو می زتیم و این گفته شما رو قبول ندارم یادمه با امام جمعه و فرماندهی نیروی انتظامی به دیدار مادر این شهید رفتیم

ناشناس چهارشنبه , 14 ژانویه 2015 - 15:07

با تشکر از شما که به نظرات اهمیت میدهید.خداوند روح شهیدان را از ما راضی کند.ان شا ا…

تشنه فرات جمعه , 2 ژانویه 2015 - 11:04

معرفی رزمنده دلاور نوجوان شبستری در وبلاگ تشنه فرات آماده دریافت نظرات شما عزیزان میباشد..
التماس دعا

SISI جمعه , 2 ژانویه 2015 - 14:47

سلام لطفا از شهید گمنام سیس شهید لطیفی هم بنوسید ممنون.

حمید شنبه , 3 ژانویه 2015 - 13:59

بزرگوار چطور کمنامی هستند این شهید که اسم شریفشان “لطفی” است؟؟!!! بفرمایید “مفقود الاثر”.

ر-ی جمعه , 2 ژانویه 2015 - 17:18

ارواح همه شهیدان شاد.امروزاستقلال کشورمان مرهون ازخودگذشتگی آن عزیزان بوده وهرگزیادونام آنان فراموش نخواهدشد.

فانوس سیس شنبه , 3 ژانویه 2015 - 20:15

روح همه شهیدان شاد و یادشان گرامیباد.واقعا هر چه بگوئیم از شهیدان کم است وبه هیچ عنوان نخواهیم توانست قدر ومنزلت این شهیدان را بدانیم.از خدا میخواهیم که جایگاهی را که شایسته این شهیدان و همه شهیدان از اول خلقت تا حال میباشد را به این شهدا عنایت فرماید.

فرهاد کهربائی یکشنبه , 4 ژانویه 2015 - 19:19

با سلام
روح تمامی شهدای مملکت عزیزمون علی الخصوص روح شهید بزرگوار علیزاده که پسر گل و باشخصیتی بنام میثم داره رو شاد کنه

میثم کربلای علیزاده یکشنبه , 4 ژانویه 2015 - 21:34

شهادت معرج عروج عاشقانی است که از قید جان گذشتند تابراق عشق آنان را به وادی عدم کشاند واین عدم یعنی دست یافتن به تمام اسرار عالم …………
سلام به تمامی دوستان
به نوبه خودم تشکر ویژه دارم از سایت خوبتون و اینکه چکیده ای از زندگینامه پدر شهید بزرگوارم در سایتتون قرار دادین و از تمامی دوستای گلم بخصوص فرهاد داداش گلم متشکرم.
روح تمامی شهیدان شاد

خدایا ما را شراب حضور ده نه سراب حصول که جایی که حضور تو نبا شد سرابی بیش نیست ومگر آب حیات شهدا چیزی جز شراب حضور است ومقام عند (عند ربهم یرزقون )