کد خبر : 129341
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 فوریه 2017 - 12:59

راه‌اندازی نهضت نمازخانه‌سازی در مدارس آذربایجان‌شرقی

راه‌اندازی نهضت نمازخانه‌سازی در مدارس آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی به توجه این اداره‌کل برای تجهیز نمازخانه مدارس استان اشاره کرد و گفت: در طول ۹۰ روز تابستان ۶۰ نمازخانه مدرسه‌ای افتتاح و راه‌اندازی شد که درصدد ادامه این نهضت نمازخانه‌سازی در مدارس استان هستیم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، جعفر پاشایی صبح امروز در همایش قرآن، عترت و نماز آذربایجان‌شرقی که در تالار معلم تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی غنی و پرمحتوا در دستور کار آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی قرار دارد اظهار داشت: این موضوع در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش هم بر آن تاکید شده و به دنبال تحقق آن در ۸ هزار مدرسه استان هستیم.

وی با بیان اینکه توجه به نماز با اجرای طرح یاوران نماز در مدارس تقویت‌شده است، افزود: دو دوره برای مُدرسی نماز اقدام شده و در آموزش‌وپرورش استان بر ارتقای جایگاه نماز در مدارس تاکید شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی، اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور را مورد اشاره قرارداد و گفت: این اقدام با هدف آشنایی نسل جدید با رشادت‌های رزمندگان اسلام در برابر هجمه جهانی به ایرانی اسلامی صورت می‌گیرد که سهمیه ابلاغی برای آذربایجان شرقی قبل از عید نوروز سال ۹۶ تحقق یافت.

پاشایی، با تاکید بر اینکه تقویت دارالقرآن‌ها در دستور کار جدی اداره‌کل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی قرار دارد، ابراز داشت: بیش از ۴۵ دارالقرآن ویژه دانش‌آموزان در نواحی ۳۹ گانه فعالیت می‌کنند که در حال تقویت این مراکز هستیم.

وی در ادامه به توجه اداره‌کل آموزش‌وپرورش برای تجهیز نمازخانه مدارس استان هم اشاره کرد و گفت: در طول ۹۰ روز تابستان با همت مدیران مدارس، شهرداران و اداره‌کل، ۶۰ نمازخانه مدرسه‌ای افتتاح و راه‌اندازی شد که در‌صدد ادامه این نهضت نمازخانه‌سازی در مدارس استان هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر همت کنیم، نمازخانه‌ها را می‌توانیم زیباسازی کنیم تا فضای معنوی مناسبی برای دانش‌آموزان مهیا کنیم و در کنار آن برنامه‌های قرآن و عترت را هم تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری تربیت دینی در افق نظام تربیتی کشور، توجه به ظرفیت‌ها و استعدادها است، ادامه داد: هر برنامه و اقدامی که نتواند در دانش آموز تحول ایجاد کند نباید به مدرسه وارد شود.

پاشایی با تاکید براینکه تربیت قرآنی در قاموس تعلیم و تربیت دینی زمینه‌ساز استعدادهای دانش آموز است، ابراز داشت: تقویت تاثیرات حفظ، قرائت، فهم و تفسیر و توجه به مضامین قرآن در سبک زندگی دانش‌آموزان در دستور کار مدارس استان است ولی تربیت نتیجه تعامل مستمر خانه و مدرسه بوده و این تعامل باید تقویت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.