کد خبر : 129193
تاریخ انتشار : جمعه 3 فوریه 2017 - 17:21

انقلاب اسلامى معادلات قدرتهاى زورگوى شرق و غرب را به هم ریخت

انقلاب اسلامى معادلات قدرتهاى زورگوى شرق و غرب را به هم ریخت

امام جمعه صوفیان گفت:بسیارى از انقلاب‌ها خیلى زود دچار استحاله شده و بنیان‌هاى ایدئولوژیک خود را از دست دادند و رو به تضعیف نهادند، اما استمرار انقلاب یک عهد ماندگار میان مردم و رهبرى انقلاب است که تاکنون از گذرگاه‌های خطیر بسیارى عبور کرده است.

به گزارش شبستر نیوز ،حجت الاسلام شمس الله مردانی پور  در خطبه های نمازجمعه این هفته صوفیان  با تبریک ولادت حضرت زینب (س)گفت:وقتی خبر تولد زینب کبرى (س)  به گوش رسول خدا (ص) رسید. رسول خدا (ص) براى دیدار او به منزل دخترش ‍ حضرت فاطمه زهرا (س) آمد و به دختر خود فاطمه (س) فرموددخترم ، فاطمه جان ، نوزادت را برایم بیاور تا او را ببینم.

امام جمعه صوفیان با اشاره به نامگذارى حضرت زینب(س) از طرف خداوند اظهارکرد:هنگامى که زینب (س) متولد شد، مادرش حضرت زهرا (س) او را نزد پدرش امیرالمؤمنین (ع) آورده و گفت : این نوزاد را نامگذارى کنید! حضرت فرمود: من از رسول خدا جلو نمى افتم .

مردان پور با تبریک روز پرستار اظهارداشت:  پنجم جمادی الاول، سالروز ولادت شیرزن صحرای کربلا، زینب کبراست. او که توانست با پیام رسانیِ شایسته، از بازماندگان حادثه جان سوز عاشورا نیز به نیکویی پرستاری کند و لقبِ «بزرگ پرستار همیشه تاریخ» را زیبنده خود کند. این روز مبارک، از سال ها پیش، «روز پرستار» نامیده شده است.

وی با تاکید بر اهمیت پرستاری اذعان کرد: مقام معظم رهبری، درباره اهمیت پرستاری می فرماید: «برای حفظ سلامت در جامعه، اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد؛ یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان، کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار پرستاری نشود، به طور غالب، کار آن پزشک یا جراحِ عالی قدر، بی فایده خواهد بود».
مردان پور به وظایف مسئولان نسبت به پرستاران اشاره کرده و گفت : بدون تردید جامعه پرستاری، با مشکلات فراوان معیشتی، استخدامی و آموزشی دست و پنجه نرم می کند. توجه مردم و مسئولان به این مسائل، پرستاران را از نظر روحی، تقویت می کند تا بهتر بتوانند به شغل مقدّس خود بپردازند.
امام جمعه صوفیان با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر عنوان کرد: رمز بقاى انقلاب اسلامى، حفظ انقلاب درونى و روحى ملت و استمرار حمایت از ملتهاى مظلوم انقلاب اسلامى است و انقلاب اسلامى معادلات قدرتهاى زورگوى شرق و غرب را به هم ریخت.
مردان پور با اشاره به راز ماندگارى انقلاب اسلامى افزود: جایگاه ولایت در انقلاب اسلامى ایران، جلوى بسیارى از آفات مبتلابه انقلاب را گرفت. جایگاه دینى و سیاسى توامان رهبرى انقلاب ایران، که تبعیت از آن‌را به وظیفه‌اى دینى و سپس سیاسى تبدیل میکند، باعث شد که جلوى بسیارى از شکاف‌ها، جنگ‌هاى قدرت خونبار، کشتارها و در یک کلام برقرارى دوباره استبداد گرفته شود.

وی ادامه داد: شخصیت چند وجهى، درایت و بصیرت امام و از همه مهم‌تر جایگاه ممتاز ایشان به‌عنوان یک عالم دینى برجسته، امتیازى بود که هیچ‌کدام از انقلاب‌هاى دنیا از آن برخوردار نبودند.

امام جمعه صوفیان تصریح کرد: نوع سلوک حضرت امام و جانشین بر حق ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌اى، ساده‌زیستى و مردمى بودن و در میان مردم زیستن، باعث شد که هیچ‌گاه آن شکاف وحشتناکى را که میان مردم و حاکمیت در انقلاب‌هاى دیگر به‌وجود آمد، در ایران انقلابى شاهد نباشیم.
مردان پور مداومت و استمرار ملت ایران بر راه و روش انقلابى را از دیگر رازهای ماندگاری انقلاب اسلامی برشمرده و گفت: بسیارى از انقلاب‌ها خیلى زود دچار استحاله شدند و بنیان‌هاى ایدئولوژیک خود را از دست دادند، در نتیجه رو به تضعیف نهادند، اما استمرار انقلاب یک عهد ماندگار میان مردم و رهبرى انقلاب است که تاکنون از گذرگاه‌های خطیر بسیارى عبور کرده است و به سلامت بیرون آمده است.

امام جمعه صوفیان اضافه کرد:هنر امام(ره)، به چالش کشیدن نظام مبتنى بر سلطه قدرت‌هاى استکبارى بود. امام دنیاى‌غرب را از موضع «کنشگرى» به ورطه «واکنش‌گرى» غلتاند و در کانون مبارزه، فرهنگ الحادى‌غرب را به مبارزه طلبید. امام(ره) با اندیشه‌اى که مرزهاى جغرافیایى را درنوردیده بود، تعارض‌ بین اسلام و دنیاى مادى را نه ملى و منطقه‌اى، بلکه بین‌المللى دانست.
وی در بخش دیگر سخنان خود اذعان کرد: انقلاب اسلامى ایران به‌عنوان نقطه آغاز خیزش بیدارى اسلامى در نیمه دوم قرن بیستم، شروع دوره جدیدى از ظهور اسلام با رویکرد سیاسى را براى جهان اسلام نوید داده و پیروزى برجسته‌ترین حرکت اسلامى در این دوره، سایر حرکت‌هاى اسلامى در جهان اسلام را به تکاپو واداشت .

خطیب جمعه صوفیان در پایان خاطرنشان کرد:میزان تأثیرگذارى انقلاب اسلامى بر همه جوامع اسلامى یکسان و یکنواخت نبوده، بلکه با توجه به اوضاع خاص هر منطقه و نیز قرابت‌هاى فکرى، فرهنگى و جغرافیایى، درجه تأثیر آن متفاوت بوده است و هر اندازه که ملت ایران در نیل به اهداف انقلابى خود با ملت‌هاى دیگر وجه اشتراک داشته‌اند، به همان نسبت استقبال از این انقلاب گسترده‌تر بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.