کد خبر : 128993
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 فوریه 2017 - 0:35

منتظر تصمیم هیئت حل اختلاف برای انحلال شورای شهر تسوج هستیم/مسئولین ادارات باید ساکن شهرستان باشند

منتظر تصمیم هیئت حل اختلاف برای انحلال شورای شهر تسوج هستیم/مسئولین ادارات باید ساکن شهرستان باشند

فرماندار شهرستان شبستر گفت:تعلیق قبلی سه تن از اعضای شورای این شهر توسط قاضی محترم لغو شده و مراتب به استانداری اعلام شده است و در صورت ابلاغ به این شورا ابلاغ می شود.

به گزارش شبسترنیوز،منصور طالب پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شبستر با تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایام الله دهه مبارک فجر فرصتی است برای اینکه خدمتگزاران مردم در سنگر خودشان عملکردشان را اطلاع رسانیکنند .

وی اظهار کرد:در طول دهه فجر مسئولین ادارات شهرستان شبستر باید با برگزاری نشست های خبری اقدامات و عملکرد اداره شان را به مردم اطلاع رسانی کنند چرا که مردم ولی نعمتان مسئولین هستند.

فرماندار شبستر با تقدیر از مسئولین ستاد دهه فجر و  خبرنگاران و رسانه های شهرستان شبستر افزود:خبرنگاران و اصحاب رسانه با پشتکار کامل مراسمات را منعکس می کنند .

طالب پور در پاسخ به سوالی در خصوص میزان بودجه و اعتبارات این شهرستان عنوان کرد:در بخش تملک و دارایی سرمایه ای بیش از ۱۶ میلیارد تومان در بخش های مختلف از جمله عمران شهری و روستایی و شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده است و اعتبارات ادارات نیز به خود ادارات از سوی استان ،اختصاص داده می شود.

وی ادامه داد:بخش اعظمی از  اعتبارات به بخش های صوفیان و تسوج اختصاص یافته و همچنین بخش عمده ای اعتبار شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی با توجه به تعداد شهرک های صنعتی به  شهرستان شبستر اختصاص داده می شود.

اعطای ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحد های تولیدی شهرستان شبستر

فرماندار شبستر با اشاره به میزان جذب تسهیلات رونق تولید از سوی واحد های تولیدی شهرستان شبستر ابراز کرد:در بخش جذب وام های رونق تولید ۴۸ واحد تولیدی بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و تا پایان بهمن ماه نیز ۱۵ واحد تولیدی نیز با برطرف کردن مشکلات شان وام دریافت می کنندو در میزان دریافت تسهیلات ، شهرستان شبستر بعد از تبریز رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:صندوق کارآفرینی امید شهرستان شبستر نیز تاکنون تسهیلات خوبی برای شهرستان جذب کرده و نزدیک دو میلیارد تومان به اشتغال خرد ،تسهیلات ارائه شده است.

منتظر تصمیم هیئت حل اختلاف برای انحلال شورای شهر تسوج هستیم

طالب پور با اشاره به وضعیت سه تن از اعضای شورای اسلامی و شهردار تسوج تصریح کرد:تعلیق قبلی سه تن از اعضای شورای این شهر توسط قاضی محترم لغو شده و مراتب به استانداری اعلام شده است و در صورت ابلاغ به این شورا ابلاغ می شود.

وی اضافه کرد:۴ نفر اعضای فعلی شورای اسلامی تسوج نیز استعفا داده اند که  در جلسه هیئت اختلاف و رسیدگی به شکایات  شوراهای اسلامی استان در این خصوص تصمیم گیری شده و در صورت موافقت با استعفای اعضای شورا ،شورای اسلامی تسوج منحل می شود.

فرماندار شبستر افزود: سه تن از اعضای شورای اسلامی تسوج و شهردار تسوج با قید وثیقه آزاد شده اند و روند رسیدگی در دادگاه ادامه دارد .

دانش آموزان و خانواده ها نباید خواهان تعطیلی مدارس باشند

طالب پور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بحث تعطیلی مدارس در هنگام بارش برف اظهار داشت:در برخی موارد متاثر می شویم که ببینیم دانش آموزان از تعطیلی مدارس خوشحال شوند و باید دانش آموزان عزیز ساعات آموزشی را مغتنم بشمارند  و نباید مطالبه تعطیلی مدارس به مرسوم  شود.

ایستگاه آتش نشانی در شهرهای سیس،وایقان و خامنه احداث می شود

این مقام مسئول با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو تهران اذعان کرد:در شهرستان شبستر تجهیزات جوابگوی بحران ها نمی باشد و در وضعیت فعلی آتش نشانی شبستر با دو ماشین فعالیت می کند.

وی ادامه داد:برای احداث ایستگاه آتش نشانی در شهرهای سیس،خامنه و وایقان در حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تعلق یافته که نزدیک ۵۰ درصد به حساب شهرداری ها واریز شده و ایستگاه آتش نشانی در این شهرها احداث خواهد شد.

فرماندار شبستر با اشاره به خسارت های سیل اواخر خرداد ماه سال جاری در این شهرستان اظهار کرد: از محل ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران پیگیر خسارات وارده هستیم ولی باید توجه کرد که خسارات وارده قابل جبران نیست و باید تشویق کنیم که همه اماکن را بیمه کنند.

طالب پور با اشاره به برنامه های عمرانی دهه فجر امسال در شهرستان شبستر گفت:توسعه و برق رسانی به روستاها ،اصلاح شبکه های برق رسانی،عمران روستایی و برخی مدارس  و واحد های تولیدی و کشاورزی از مهم ترین طرح هایی است که در این ایام به بهره برداری می رسد.

مسئولین ادارات شهرستان باید  در محل کارشان سکونت داشته باشند

وی در پاسخ به سوالی  در خصوص حضور روسای ادارات شهرستان شبستر  در برخی جلسات در وقت اداری گفت:سعی کرده ایم زمان جلسات را کاهش دهیم تا ارباب رجوع با مشکل مواجه نشوندو همچنین روسای ادارات شهرستان مکلف اند در محل کارشان سکونت داشته باشند.

استفاده شخصی از خودروهای دولتی مطلقا ممنوع است

فرماندار شبستر  در خصوص استفاده شخصی از خودروهای دولتی خاطرنشان کرد: استفاده شخصی از خودروهای دولتی مطلقا ممنوعیت قانونی داشته و شرعا نیز هیچکس حق استفاده شخصی از خودروهای دولتی را ندارد.

شوراهای اسلامی باید در محل حوزه انتخابیه خودشان سکونت داشته باشند

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص سکونت اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها در محل حوزه انتخابیه شان تصریح کرد:بر اساس قانون اعضای شوراها باید در حوزه انتخابیه شان سکونت داشته باشند و صرفا سکونت پدر و مادر قابل توجیه نیست و اگر شورایی در شهر و یا روستای خود سکونت ندارد مردم می توانند به ما اطلاع دهند.

 پروژه شبستر-تسوج در صورت تصویب بودجه پیشنهادی سرعت میگیرد

طالب پور با اشاره به وضعیت سه راهی سیس گفت:پروژه تقاطع غیرهمسطح سیس در دست اجراست و علی رغم اینکه کارگاه ساختمان پروژه هست و تابلو و علایم کافی شده شده متاسفانه رانندگان رعایت نمی کنند و در حادثه اخیر شاهد حادثه ای تاثر انگیز در این مکان بودیم .

وی ادامه داد:دیروز جلساتی اضطراری در این خصوص برگزار شده و مصوب شد که اقدامات لازم انجام شده و سرعت گیر گذاشته شود تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

فرماندار شبستر همچنین با اشاره به پروژه محور شبستر-تسوج افزود:پروژه صوفیان-سلماس یک طرح ملی است که بخش صوفیان تا شبستر به اتمام رسیده است و قسمت شبستر-تسوج نیز در دست اجراست و با پیگیری های نماینده محترم ۱۵ میلیارد تومان برای سال ۹۶ در جهت سرعت بخشی به این طرح پیشنهاد شده که اگر تصویب شود عملیات اجرای پروژه سرعت می گیرد.

دولت ها و دستگاه های اجرایی در تمام مقاطع به اشتغال به صورت مقطعی نگاه کرده اند

طالب پور با اشاره به بحث اشتغال جوانان عنوان کرد:در تمام مقاطع ،دولت ها و دستگاه های اجرایی به اشتغال به صورت مقطعی نگاه کرده اند و اکنون مشکل عمده در اشتغال نیروهای تحصیلکرده است.

وی اضافه کرد:بزرگترین مانعی که در پیش روی جوانان بود تغییر کاربری در حاشیه روستاها بود که این مشکل حل شده و از صوفیان به سمت تسوج هرکس در روستا و یا شهرخودش می تواند تولیدی ایجاد کند.

مجتمع گردشگری در تپه باشی احداث می شود

این مقام مسئول با اشاره به حوزه گردشگری این شهرستان اظهار داشت:در گردشگری شهرستان شبستر پتانسیل زیاد بوده ولی انسجام نیست و در این خصوص باید اماکن به هم متصل شوند تا گردشگران به آسانی بتوانند از اماکن دیدنی بازدید نمایند.

فرماندار شبستر  در پایان با اشاره به پتانسیل های گردشگری ابراز کرد:در بخش صوفیان سد امند به عنوان جاذبه طبیعی و دو کلیسا در توابع صوفیان مدنظر است و بخش غربی شهرستان نیز تفرجگاه قره کهریز وجود دارد و در فاصله بین صوفیان تا شبستر در تپه باشی سیس مجتمع گردشگری احداث خواهد شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.