کد خبر : 128787
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 ژانویه 2017 - 14:13

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم حل مسئله قاچاق کالا است

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم حل مسئله قاچاق کالا است

امام جمعه تبریز مناطق آزاد و گمرک را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: یکی از عوامل مهم تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق است.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز؛ آیت الله محسن مجتهدشبستری، در دیدار با مسؤولان و جمعی از کارکنان اداره کل گمرک استان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، اظهار داشت: تمام ادارات و ارگان‌ها حقوق می‌گیرند که به مردم خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مفاسد دستگاه‌های دولتی رژیم طاغوت، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: باید در ارگان‌ها و ادارات مخصوصاً بعد از انقلاب اسلامی .. مفاسد از میان برود و صداقت، حاکم بر امور باشد. امیدواریم سال به سال با بیداری مردم و روشنگری مقام معظم رهبری این امر تحقق یابد.

امام جمعه تبریز با ابراز خرسندی از استفاده گمرک از سیستم الکترونیکی، آن را تحولی عظیم برشمرد و گفت: استفاده از این سامانه موجب صرفه‌جویی در وقت و بهبود امور می‌شود، از این رو مسئله‌ای که هنوز برای مردم مبهم مانده است، مسئله قاچاق کالاست و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح فرموده‌اند، حل نمی‌شود مگر اینکه مسئله قاچاق کالا حل شود.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه رکود تولید داخلی، مشکل اصلی کشور است، گفت: اجناس و کالاهایی که در داخل تولید می شوند، در بازار داخلی کم است تا اجناس قاچاق خارجی، .. در همین تبریز که مرکز تولید کفش است، در تولید و فروش آن رکود چشمگیری داریم، وجود اجناس چینی و سایر کشورها.. باعث شده جنس ایرانی کمتر عرضه گردد و همین مسائل دست به دست هم داده و موجب شده بیکاری ازدیاد پیدا کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری دادن تسهیلات بانکی به تولید کنندگان داخلی را کمک به بهبود بازار داخلی دانست و خاطرنشان کرد: راه‌های مختلفی برای تولید و کمک به اقتصاد مقاومتی مملکت وجود دارد یکی از این راه‌ها دادن تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان داخلی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با تاکید بر خودکفایی و اتکاء به نیروی درونی ابراز داشت: باید در درون کشور تحول و خودکفایی ایجاد شود تا به مرحله پیشرفت برسیم، تا محتاج بیگانگان نشویم در نتیجه اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود و این از مسائل مهم مملکت است.

آیت الله مجتهدشبستری نقش مناطق آزاد و گمرک را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: یکی از عوامل مهم تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق است و مناطق آزاد و گمرک باید از ورود کالاهای قاچاق خارجی به کشور جلوگیری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.