کد خبر : 128454
تاریخ انتشار : جمعه 27 ژانویه 2017 - 11:53

کاهش علائم سرماخوردگی با این گیاه معطر

کاهش علائم سرماخوردگی با این گیاه معطر

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف ریحان به همراه چای در فصل زمستان بیماری های تنفسی و سرماخوردگی را کاهش می دهد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، میلاد خادم پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه گیاه ریحان از گلهای کوچک به رنگ های سفید، بنفش و قرمز تشکیل شده، گفت: برای کاهش بیماری های عفونی و خونی از این گیاه به عنوان سبزی و دمنوش استفاده کنید.

وی با بیان اینکه ریحان در ایران و افغانستان یافت می شود، اظهار داشت: ویتامین A و C موجود در ریحان باعث بهبود قلب، دستگاه گوارشی و عفونت دهان و دندان می شود.
این پژوهشگر طب سنتی با اعلام اینکه سبزینه موجود در ریحان باعث از بین رفتن بوی دهان می شود، تاکید کرد: مصرف آب ریحان در درمان نیش حشرات، برونشیت، عوارض پوستی و چشمی تاثیر بسزایی دارد.
خادم به تاثیر مصرف ریحان همراه با چای در هوای سرد بر کاهش سرماخوردگی اشاره کرد و افزود: استفاده از این گیاه دارویی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، مفاصل استخوانی و هضم غذا می شود و در بیماران دیابتی، غلظت خون را کاهش می دهند.
وی با اشاره به تاثیر ریحان بر خواب بیان کرد: خاصیت ضد اسپاسمی این گیاه خستگی افراد را برطرف می کند و مصرف یک لیوان دمکرده ریحان قبل از خواب باعث کاهش استرس و بی خوابی می شود.
این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه استفاده از برگ ریحان تاثیر زیادی بر افزایش شیر مادر دارد، تصریح کرد: مصرف دمکرده ریحان عوارضی مانند تشنج، سردرد، سرگیجه و نفخ معده را بهبود می بخشد.
وی یادآور شد: نگهداری گل ریحان از بروز حشرات به داخل منزل جلوگیری می کند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.