کد خبر : 128444
تاریخ انتشار : جمعه 27 ژانویه 2017 - 11:43

دفاع نخست‌وزیر انگلیس از برجام در جمع جمهوری‌خواهان آمریکا

دفاع نخست‌وزیر انگلیس از برجام در جمع جمهوری‌خواهان آمریکا

نخست‌وزیر انگلیس در جمع جمهوری‌خواهان فیلادلفیا، بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به مفاد توافق جامع اقدام مشترک تأکید کرد.

به گزارش شبستر خبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی‌وی، «ترزا مِی»، نخست‌وزیر انگلیس، بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به توافق جامع اقدام مشترک (برجام) تأکید کرده است.

مِی بامداد جمعه پس از ورود به امریکا در سخنانی در جمع جمهوری‌خواهان در فیلادلفیا، در ایالت پنسیلوانیا، بر لزوم پایبندی به برجام تأکید کرد اما درعین‌حال مدعی شد این توافق «جنجال‌برانگیز» با موفقیت توانسته است تهدید ایران را خنثی کند.
وی ادعا کرد: «توافق اتمی با ایران، توافقی جنجال‌برانگیز بود اما این توافق امکان دستیابی ایرانی‌ها به تسلیحات اتمی را برای بیش از یک دهه خنثی کرده است.»
ترزا می همچنین مدعی شد: «ایران بیش از ۱۳ هزار سانتریفیوژ را همراه با زیرساخت‌های مرتبط غیرفعال کرد و زرادخانه اورانیوم با غنای ۲۰ درصد خود را حذف کرد. این موضوع از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای امنیت منطقه‌ای برخوردار است اما هم‌اکنون باید بر این توافق با دقت و جدیت نظارت کرد و با هرگونه نقض آن باید با جدیت و فوریت برخورد شود.»
ادعای خنثی شدن تهدید ایران برای منطقه در حالی مطرح ‌شده است که تهران بارها بر پایبندی خود به تعهدات بین‌المللی و همچنین غیرنظامی بودن تأسیسات اتمی‌اش تأکید کرده است. گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران صحه گذاشته‌اند.
ترزا مِی در حالی از برجام دفاع کرده است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در فعالیت‌های انتخاباتی‌اش ضمن انتقاد از این توافق‌نامه مدعی شده بود آن را پاره خواهد کرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.