کد خبر : 128287
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 ژانویه 2017 - 1:16

لوله گذاری ۱۱۳ هزار متری در پایاب چاه های کشاورزی شهرستان شبستر+تصاویر

لوله گذاری ۱۱۳ هزار متری در پایاب چاه های کشاورزی شهرستان شبستر+تصاویر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت:در سال جاری عملیات اجرای ۱۱۳ هزار متر لوله گذاری در پایاب چاه های کشاورزی شهرستان شبستر انجام شده است.

به گزارش شبسترنیوز ، جعفر صادقی با اعلام این خبر گفت:در سال جاری عملیات اجرای ۱۱۳ هزار متر  لوله گذاری در پایاب چاه های کشاورزی شهرستان شبستر انجام شده است که با اجرای این حجم عملیات حدود ۱۱۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شبستر مجهز به لوله‌گذاری می‌شود.

وی اظهارکرد: این طرح از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه و با اعتباری معادل ۲۱ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شبستر افزود: این عملیات در پایاب ۸۵ حلقه چاه عمیق شهرستان بوده و ۲۱۲۵ بهره بردار را شامل می شود که با اجرای این عملیات سالانه در مصرف ۱۲۲۴ هزار متر مکعب آب کشاورزی صرفه جویی خواهد شد.

صادقی ادامه داد:در این عملیات از لوله های پلی اتیلن استفاده می شود  و عمر مفید  بالای این لوله ها، کاهش بیش از حد نشت در مقایسه با کانال های خاکی و بتنی، از بین رفتن تبخیر و تعرق در مسیر انتقال، سهولت حرکت ادوات کشاورزی در مزارع و مدیریت انتقال آب بین منبع تغذیه و مزارع از مهمترین مزایای انتقال آب با لوله های پلی اتیلن می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر با تاکید بر ضرورت اصلاح روش های بهره برداری از منابع آبی اظهار داشت: با توجه به اهمیت احیای دریاچه ارومیه و محدودیت منابع آبی شهرستان و نیز افزایش روز افزون تقاضای آب، ضروری است در مصرف آب کشاورزی تا حد امکان صرفه جویی گردد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال های اخیر، سطح لوله گذاری انتقال آب کشاورزی در این شهرستان افزایش یافته تا شاهد ارتقای راندمان مصرف آب باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.