کد خبر : 127834
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 ژانویه 2017 - 12:53

قدیس سازی از افراد صحیح نیست/ نفاق جدید و نفاق قدیم برای مردم تبیین شود/ عده ای بعد از عهدشکنی آمریکا، بازهم دست بردار نیستند

قدیس سازی از افراد صحیح نیست/ نفاق جدید و نفاق قدیم برای مردم تبیین شود/ عده ای بعد از عهدشکنی آمریکا، بازهم دست بردار نیستند

امام جمعه تبریز اظهار داشت: سرنوشت جداکنندگان از راه ولایت را تبیین کنید. ازملی مذهبی ها گرفته تا جریان ها و گروههای معاند انقلاب باید برای مردم تبیین گردد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از زیتون، آیت الله مجتهد شبستری در نشست هم اندیشی تبریز که با حضور جمعی از فرهیختگان و فعالان فرهنگی در بیت امام جمعه برگزار شد، بیان کرد: عده ای در ظاهر از امام(ره) دم می زنند اما درباطن چیزی از امام نفهمیده اند.

وی با بیان اینکه دلسوزان فرهنگی باید از هر راهی که دشمن وارد می شود وارد شوند گفت: بی تفاوتی مختص انسان بصیر نیست. اسلام انسان را به حیات دعوت میکند نه ملت مردگی.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: ممکن است در بین راه انسان مردد شود و راههای مقابله را تشخیص ندهد. لکن راه ولایت راه نجات است. در صدر اسلام بسیار بودند افرادی مانند حجر بن عدی که تحت فشار معاویه هیچگاه از راه ولایت خارج نشد.

وی افزود:  در عین حال، طلحه و زبیرهایی نیز بودند که در صدر نهضت بسیار فداکار بودند اما وقتی مسئله پست و مقام مطرح شد قافله را باختند. علی(ع) اهل دیانت و عدالت بود و اهل تبعیض و حقوق های نجومی نبود. فلذا طلحه و زبیر تحمل نکردند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به وضعیت زندگی بزرگان اسلام گفت: آیا زندگی برخی مسئولین مانند زندگی امام و رهبری است؟. دهه فجر بهترین فرصتی است تا برخی از ناگفته ها بیان گردد.

امام جمعه تبریز با اشاره به برخی سخنرانی ها اظهار داشت: قدیس سازی افراد و ملحد نامیدن منتقدین صحیح نیست؛ در مجالس سخنرانان باید عفت کلام داشته باشند و همه جناح ها بر واقع گویی تکیه کنند.

وی افزود: سرنوشت جداکنندگان از راه ولایت را تبیین کنید. ازملی مذهبی ها گرفته تا جریان ها و گروههای معاند انقلاب باید برای مردم تبیین گردد.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: نفاق جدید و نفاق قدیم برای مردم تبیین شود. سرانجام نفاق قدیم مشخص شد اما نفاق جدید همچنان مشغول کار و درحال بزک کردن آمریکاست.

وی گفت: عده ای بعد از عهدشکنی های آشکارِ آمریکا، بازهم دست بردار نیستند، برجام به آن وضعیت تبدیل شد و نقض آشکار انجام گردید اما بازهم توجیه میکنند. رهبری معظم انقلاب اگر از اول مانع میشد، بهانه دست آقایان میافتاد. اما امروز نتیجه اعتماد بر آمریکا مشخص شد و باید از نیمه راه پرمخاطره و خسران آفرین بازگشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.