کد خبر : 127429
تاریخ انتشار : شنبه 14 ژانویه 2017 - 11:16

ترامپ: اگر روسیه به ما کمک کند تحریم‌هایش را لغو می‌کنم

ترامپ: اگر روسیه به ما کمک کند تحریم‌هایش را لغو می‌کنم

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال از احتمال لغو تحریم‌های روسیه خبر داد.

به گزارش شبستر خبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین، تا پیش از این، اظهارات دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- نشان‌دهنده‌ تمایل وی برای لغو تحریم‌های روسیه بود. وی همچنین معتقد بود فقط در صورتی که مقامات پکن در معاملات تجاری و ارزی حسن نیت داشته باشند به سیاست «چین واحد» پایبند می‌ماند.

اما ترامپ روز گذشته (جمعه)‌ در مصاحبه با وال‌استریت‌ ژورنال اعلام کرد آمادگی ادامه سیاست‌های واشنگتن و حفظ تحریم‌ها علیه روسیه را دارد. وی در این مصاحبه اعلام کرد «دست‎‌کم برای مدتی» تحریم‌های روسیه را حفظ می‌کند. ترامپ در ادامه افزود: «اگر در آینده به این نتیجه برسیم که روسیه با ما همکاری می‌کند چرا باید تحریم علیه آن وضع کنیم در حالی که کارهای بزرگی را انجام می‌دهد؟»

سیاست ترامپ در قبال روسیه پس از اینکه اتهام مداخله مسکو در انتخابات ۲۰۱۷ آمریکا مطرح شد، به شدت زیر ذره بین قرار گرفته است. مجلس سنای آمریکا در حال انجام تحقیقاتی برای اثبات یا رد حمایت دولت روسیه از چندین حمله سایبری به نهادهای حزب دموکرات و کمک به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری است.

ترامپ پیش از انتخابات همواره ولادیمیر پوتین –رئیس‌جمهور روسیه- را تحسین می‌کرد و در کمپین‌های انتخاباتی نیز از تمایل خود برای دیدار با وی پس از ورود رسمی به کاخ سفید سخن می‌گفت.

یکی دیگر از چالش‌هایی که دولت ترامپ با آن روبرو است مسئله ادعای مالکیت پکن بر دریایی جنوبی چین است. «رکس تیلرسون» که در صورت تایید صلاحیتش از سوی سنا،‌ به زودی به عنوان وزیر خارجه دولت ترامپ کارش را آغاز می‌کند هفته گذشته اعلام کرد پکن اجازه دسترسی به جزایر مصنوعی‌اش در دریای جنوبی چین را نخواهد داشت.

وقتی در مصاحبه وال‌استریت ژورنال از ترامپ پرسیده شد که آیا سیاست چین واحد را که سالها روابط واشنگتن-پکن را تضمین کرده ادامه می‌دهد، وی در پاسخ گفت: «درباره همه‌چیز باید بحث شود، حتی درباره سیاست چین واحد».

روابط چین و آمریکا پس از اینکه دونالد ترامپ بر خلاف همتایان پیشین خود با رئیس‌جمهور تایوان تماس تلفنی برقرار کرد، متشنج شد.

وی درخصوص تایوان گفت: «ما سال گذشته تجهیزات نظامی به ارزش ۲ میلیارد دلار به آنها فروخته‌ایم. ما می‌توانیم مدرن‌ترین و بزرگتران تجهیزات را به آنها بفروشیم اما نمی‌توانیم تماس تلفنی آنها را پاسخ دهیم!».

ترامپ در زمان برگزاری کمپین انتخاباتی خود اعلام کرد به محض اینکه کار خود را رسما در کاخ سفید آغاز کند، چین را به دستکاری در بهای ارز متهم خواهد کرد. ارزش یوان در سال‌های اخیر به تدریج پایین‌تر از دلار آمده که باعث می‌شود چین در زمینه صادرات به سودهای زیادی دست پیدا کند. این موضوع آمریکا را بر آن داشته تا پکن را به کاهش عمدی ارزش یوان متهم کند.

ترامپ در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال اعلام کرد مداخله پکن در تعیین بهای ارز را به طور رسمی اعلام نمی‌کند اما از سیاست‌های مالی آن انتقاد کرد و گفت: «مطمئناً آنها بهای ارز را دستکاری می‌کنند.»

ترامپ افزود: «آنها به جای اینکه بگویند ما پول خود را بی‌ارزش می‌کنیم، می‌گویند ارزش پول ما در حال کاهش است. آنها این کار را عمداً انجام می‌دهند. شرکت‌های ما در حال حاضر نمی‌توانند با شرکت‌های چین رقابت کنند چون ارز ما از آنها با ارزش‌تر است و این موضوع ناراحت کننده است».

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.