کد خبر : 12728
تاریخ انتشار : شنبه 4 اکتبر 2014 - 1:10

پاسخ شبکه بهداشت ودرمان به سؤالات مخاطبان شبسترنیوز

پاسخ شبکه بهداشت ودرمان به سؤالات مخاطبان شبسترنیوز

با توجه به تاکید فرماندار شبستر طی ماه های اخیر در خصوص مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان شبستر نظرسنجی شده و در این نظر سنجی، مخاطبان شبسترنیوز نظرات و سؤالات مختلفی را در خصوص بهداشت و درمان شهرستان شبسترمطرح کردند و این سؤالات به سمع و نظر دکتر نوروزی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان


سوال-از-شما-300x171
با توجه به تاکید فرماندار شبستر طی ماه های اخیر در خصوص مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان شبستر نظرسنجی شده و در این نظر سنجی، مخاطبان شبسترنیوز نظرات و سؤالات مختلفی را در خصوص بهداشت و درمان شهرستان شبسترمطرح کردند و این سؤالات به سمع و نظر دکتر نوروزی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شبستر رسید و وی به این سؤالات جواب دادند

در ادامه سؤالات و جواب ها را می توانید ببینید

 

1- انتقاد از برخورد بد منشي بخش سونوگرافي در بيمارستان شبستر؟ – در 24 ساعت شبانه روزي بخش سونوگرافي در بيمارستان شهرستان شبستر فعال نمي باشد؟ – ساعات جمعه شب در بيمارستان شبستر،سونوگرافي متصدي و مسئول ندارد .؟

حجم بالای مراجعات به بخش سونوگرافی از یک طرف و عدم کفاف امکانات موجود نسبت به انتظارات به حق مردمی ازسوی دیگر، متاسفانه موجبات بروز برخی بدخلقیها دربخش مزیور می گردد که گاها غیرارادی بوده و علی رغم آنها درراستای حفظ مقام ومنزلت مردم شریف وارتقای سطح رضایتمندی،تدابیر و تمهیدات لازم درخصوص افزایش امکانات و جایگزین سازی منشی بخش اتخاذ شده است و درآینده نزدیک شاهد این اتفاق مهم خواهیم بود اما شبانه روزی بودن بخش سونوگرافی مستلزم وجود امکانات و منابع انسانی از جمله تعداد 3پزشک متخصص رادیولوژی بوده که در چارت تشکیلات بیمارستان فاطمیه شبستر این امکان وجود ندارد ودرحال حاضر این بخش بایک متخصص درساعات اداری و نیمه وقت بصورت قراردادی و یک متخصص دیگر بصورت طرح ضریب کا در خدمت هموطنان گرامی می باشد.

 

2- با سلام و تشكر از فرماندار كاردان و باتجربه شهرستان جا دارد از مسئولين بهداشتي و خصوصاً دكترهايي كه رعايت حال مردم رو مي كنند تشكر كنيم. ولي بر نظر من اگر درمانگاه هاي شهر يه كمي فعال تر شوند بهتر مي شود. و بحث ديگرم فروش داروهاي بدون نسخه در بعضي داروخانه هاي شهرستان شبستر؟

این شبکه نیز از پزشکانی که رعایت حال مردم را می نمایند تشکر و قدردانی می نماید حتی پزشکانی در شهرستان داریم که علاوه بر اینکه هزینه ویزیت را دریافت نمی کنند هزینه نسخه بیماررا هم پرداخت می نمایند اما دررابطه با فروش داروهای بدون نسخه دربعضی از داروخانه های شهرستان، لازم بتوضیح است که برخی از داروها را داروخانه هابدون نسخه می توانند تحویل دهند.
3- با سلام و آرزوي سلامتي براي شما به منظر من بهتر بود وضعيت بهداشتي شهر شبستر را از مردم شبستر مي پرسيدند تا شهرستان شبستر ، چرا كه به غير از شبستر امكاناتي براي ساير نقاط در نظر گرفته نشده است. مثلا شهر صوفيان با آن همه جمعيت بخش و خود شهر كه در مقايسه با شبستر تقريباهم سطح هم نباشد زياد تفاوتي ندارند. ولي از شما مي پرسم امكانات درماني و بهداشتي شبستر كجا و امكانات صوفيان كجا؟ كه مردم بايد حتي براي يك سونوگرافي و يا يك آزمايش ساده به تبريز بروند. و يا شهر تسوج را مقايسه كنيد. آخر چرا بايد تمام امكانات در شهر شبستر جمع گردد ؟

دررابطه با امکانات بهداشتی و درمانی لازم بذکر است که بیمارستان شبستر در مرکز شهرستان قرار گرفته است و اهالی کل شهرستان را ازنظر خدمات درمانی پوشش می دهد.ودر مقام مقایسه امکانات مرکز بهداشتی ودرمانی تسوج و صوفیان بمراتب بیشتر از امکانات مرکز بهداشتی و درمانی شبستر می باشد چون مراکز تسوج و صوفیان شبانه روزی می باشند ولی مراکز شبستر فقط صبح ها فعالیت دارند.
4- درمانگاه امام خميني و بيمه تامين اجتماعي از نظر دارو غني نيستند. يعني نصف نسخه رو ميدن و ميگن بقيه رو آزاد تهيه كنيد اينجا نداريم؟

دررابطه با درمانگاه امام خمینی و تأمین اجتماعی که نوشته اند از نظر دارو غنی نیستند لازم به توضیح است که این مراکز هرکدام درحد یک مرکزعمومی فعالیت داشته و مرکز تخصصی نمی باشند وارائه خدمات نیز در آنها به صورت عمومی میباشد ودر صورت وجود ابهامات مسئولین ذیربط مراکز مذکور خود راسا” ملزم به پاسخگوئی میباشند.در شهرستان داروخانه های دیگری داریم که مردم شریف می توانند داروهای خودرا تهیه نمایند وداروخانه ها مجاز نیستند نصف نسخه را بدهند و بگویند بقیه اش را از جایی دیگر تهیه نمائید مگر خود بیمار درخواست نماید که نصف دارو داده شود.
5- كمبود پزشك در بيمارستان شبستر؟

پیگیریها و رایزنیهای لازم چه ازطریق مکاتبات و چه به طریق حضوری درخصوص جبران پزشک متخصص دربیمارستان فاطمیه شبستر از مسئولین امر بویژه از معاونت محترم درمان دانشگاه بعمل آمده و تحقق این امر به زمان تقسیم و توزیع پزشکان متخصص در مهرماه موکول شده است.
6- ناراضي بودن مردم از وضع پذيرش بيمار در بيمارستان شبستر؟

درخصوص نارضایتی مردم از وضعیت پذیرش بیمار شایان ذکراست که به لحاظ تفاوت فاحش تعرفه های بخش خصوصی با بخش دولتی شاهد افزایش بار مراجعه به بیمارستان می باشیم و طی برنامه بعمل آمده سعی در مرتفع نمودن و به حد مطلوب رساندن وضعیت پذیرش بیماران عزیز می باشیم .
7- پول زير ميزي متخصصين ؟

دریافت پول زیرمیزی توسط متخصص هیچگونه توجیه قانونی و شرعی نداشته ومردم عزیز می توانند هرگونه پیشنهاد یا دریافت پول زیر میزی و هرگونه وجه خارج از تعرفه های مصوب از سوی پزشکان متخصص را به مسئولین بیمارستان و شبکه در اسرع وقت گزارش تا اینکه مورد رسیدگی و احقاق حق گردد.
8- تشكر از پزشكان كه در كنار طبابت بر خاطر رضايت خداوند و تكريم مردم و بيماران به بهترين وجه مريض را درمان
مي كنند ؟

مسئولین شبکه بهداشت ودرمان نیز برخود وظیفه میداند از حضرتعالی و کلیه پزشکان وهمکاران محترمی که محض رضای خداوند متعال مردم را تکریم نموده و بیماران را به بهترین وجه درمان می کنند به بهترین وجه قدردانی نماید.
9- مشكل كمبود تجهيزات و امكانات بيمارستان شبستر.خصوصاً بتازگي وضعيت نوبت دهي دكترها؟ (نوار مغز در بيمارستان نداريم.ولي در مطب پزشك و بخش خصوصي وجود دارد)

ارائه خدمات نوار مغزی در سطح بندی بیمارستان فاطمیه شبستر لحاظ نشده است.از پزشک محترمی که در مطب خود چنین امکانی را برای استفاده بیماران ایجاد نموده است تقدیر و تشکر می نماییم.
10- مريض بيمارستان خامنه : “به نظر من با اين همه مشكل بهداشتي بهتر است از بيمارستان خامنه تقدير و تشكر كرد كه با مريض هايشان به اين خوبي برخورد مي كنند .”

ضمن تشکر از حضرتعالی مانیز از کارکنان خدوم و زحمتکش مرکز بهداشتی درمانی خامنه و همچنیین بخش دیالیز خامنه تقدیر و تشکر می نمائیم.
11- سلام. حدود يك ماه پيش جهت زايمان همسرم به بيمارستان شبستر مراجعه كرده و ايشان اعلام نمودند كه دكتر نداريم و بنده نيز به تبريز مراجعه نموده و مجبور به پرداخت (پيچاخ پولي = حق چاقو = زير ميزي) شدم .

درحال حاضر بیمارستان بایک نفر پزشک متخصص زنان وزایمان آنهم بصورت 3روز در هفته به مراجعات زنان وزایمان ارائه خدمات می نماید که تأمین پزشک دوم دردستور کار این شبکه قرار گرفته و به محض موافقت معاونت محترم درمان دانشگاه و تأمین پزشک متخصص زنان وزایمان مطور تمام وقت در خدمت هموطنان عزیز خواهد بود.

12- با سلام چند روز پيش متوجه شديم چند مدتي است درمانگاه خصوصي طباطبايي شندآباد بدون مجوز به داروخانه غير مجاز راه انداخته. قشنگ دارو ميفروشه، نسخه ها رو با قيمت آزاد حساب مي كند، در حاليكه دفترچه داشتم.

داروخانه درمانگاه طباطبایی شندآّباد بعلت نداشتن مجوزهای لازم پلمپ شده و دیگر فعالیت نمی نماید.

13- انتظار داريم شبكه بهداشت و درمان شهرستان شبستر از آقاي دكتر عنبراء كه در طول 2 سال اخير بيش از 3000 جراحي انجام داده است حمايت بيشتري معمول نمايند .

این شبکه ضمن ارج نهادن به خدمات آقای دکتر عنبراءاز تمامی پزشکان زحمتکش که به مردم شهرستان خدمت می کنند حمایت می نماید چرا که بیشتر متخصصین این شهرستان منحصر بفرد بوده وبه صورت شبانه روزی در خدمت مردم هستند.

14- وضعيت بهداشتي استخر شبستر ؟

باتوجه به بازدید ونمونه برداری های مکرر نتیجه آزمایشات آب استخر مطلوب بوده وخود استخرنیز باآیین نامه اجرایی ماده 13 مطابقت دارد

15- شندآباد بيش از ده هزار نفر جمعيت دارد،ولي درمانگاه و اورژانس شبانه روزي ندارد ؟

مرکز شندآباد فعلا بصورت شیفت صبح درتمام فرایندهای پزشکی و پاراکلینیکی فعالیت دارند وبرنامه پزشک خانواده اجرا می شود درصورت تأمین نیروی مجرب و کافی نسبت به فعالیت شبانه روزی مرکز فوق الذکر اقدام خواهد شد.

16- سيس درمانگاه شبانه روزي ندارد؟

مرکز بهداشتی درمانی سیس درچارت تشکیلاتی مصوب وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی بصورت یک شیفته درساعات اداری فعالیت می نماید.

17- عدم رسيدگي به بيماران در روستاهاي شهرستان.(ملك زاده-شاكي غلامرضا صفري:پزشكي كه از سيس عازم روستاي ملك زاده است فقط 10 صبح الي 11:30 حضور دارند)

با توجه به اینکه روستای ملک زاده از مرکز بهداشتی ودرمانی سیس پوشش داده می شد وتنها یک پزشک در مرکز وجود داشت جهت ویزیت مراجعین شهر سیس وروستاهای تحت پوشش ناچارا”ساعت حضورشان کاهش یافت ولی در حال حاضر به دلیل دوپزشکه بودن این مشکل مرتفع شده ودهگردشی پزشک به همراه ماما ودارویار بطور مرتب انجام میگیرد.
18- بوي ناشي از سوزاندن زباله هاي شهري كه بسياري از ساعات شبانه روز ساكنين شهر فرهنگي شبستر را آزار مي دهند؟

 درخصوص انتقال محل دفن زباله از پیرامون بیمارستان مکاتبات لازم بافرمانداری محترم و اداره محیط زیست بعمل آمده و همچنین موضوع در کارگروه سلامت وکمیته پسماند مورد بحث قرار گرفته و متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

داننده شنبه , 4 اکتبر 2014 - 3:52

با سلام خدمت دکتر نوروزی
بیشتر جوابها توجیهی است تا جواب منطقی!!
دکتر بیشتر کار کنید کمتر تعریف کنید

محمدی شنبه , 4 اکتبر 2014 - 8:41

باسلام و آرزوی موفقیت روز افزون خدمت آقای نوروزی و دیگر همکاران شبکه بهداشت .
می خواستم ازجنابعالی تقاضا کنم تا بیشتر در خصوص بهداشت کارخانه های پیرامون شبستر وخود این شهر و به خصوص فاضلاب کارخانه نوشابه که به حال خود رها شده و موجب از بین رفتن بیشتر باغات کشاورزان و بوی بد آن موجب آزار مردم شده است.رسیدگی فرمایید.
با تشکر.