کد خبر : 126340
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 ژانویه 2017 - 17:33

اجرای طرح هادی در ۴۰ روستای شهرستان شبستر/مقاوم‌سازی و نوسازی بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی

اجرای طرح هادی در ۴۰ روستای شهرستان شبستر/مقاوم‌سازی و نوسازی بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی

مدیر بنیاد مسکن شبستر گفت: بنیاد مسکن این شهرستان با ارائه تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی به در سطح روستاهای شهرستان، توانسته تقریباً ۵۰ درصد واحدهای مسکونی را در روستاها مقاوم‌سازی و نوسازی کند.

مهدی وفادار در گفت‌وگو با خبرنگار شبسترنیوز، با تاکید بر اهمیت  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  اظهار داشت: در طول سه دهه اخیر خدمات قابل ملاحظه ای در سطح شهرها و و روستاها از سوی بنیاد مسکن ارائه شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن شهرستان شبستر با ارائه تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی درسطح روستاهای شهرستان توانسته  تقریباً ۵۰ درصد واحدهای مسکونی را در روستاها مقاوم‌سازی و نوسازی کند.

وفادار ادامه داد:طرح نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از سال ۸۴  شروع شده و ادامه دارد  و هرساله اعتبار ۷۰۰ طرح  به شهرستان شبستر  اختصاص داده می شود و در صورتی که متقاضی یاشد بیشتر از این نیز اعتبار جذب می شود

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شبستر افزود:به واحدهای مسکونی  که با مقررات ملی احداث شوند مبلغ ۱۸ میلیون تومان تسهیلات ارائه شده و در صورتی که نوسازی شده و مبحث  ۱۹ نیز رعایت شود این مبلغ به ۲۰ میلیون افزایش می یابد .

وفادار  با اشاره به سنددار کردن املاک شهرستان شبستر اظهار داشت:تاکنون در ۸ شهر و تعداد ۷۴ روستا بحث صدور اسناد مالکیت انجام شده و بیش از ۱۵ هزار سند اماکن روستایی و شهری به صاحبان املاک درسطح روستاهای وشهرهای شهرستان شبستر صادر شده است.

وی اضافه کرد:هم اکنون تعداد ۵ هزار پرونده املاک از سوی بنیاد مسکن به  اداره ثبت اسناد و املاک تحویل داده شده و در شهرهای تسوج،بندرشرفخانه،خامنه،کوزه کنان و وایقان بخشی از اسناد صادر شده و نیز استمرار دارد و هم اکنون پرونده های املاک شهر شندآباد از سوی بنیاد مسکن در دست اقدام است و سیس نیز در برنامه هست که در آینده اجرا شود و مردم باید تحمل کنند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شبستر، اجرای طرح هادی در سطح روستاها را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود: در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان شبستر مطالعه طرح هادی انجام شده که در ۴۰ روستای شهرستان، اجرای طرح هادی به اتمام رسیده است.

وی افزود:در طی سال جاری فاز اول طرح هادی روستاهای حیدرآباد،زیناب،یوسف آباد و پردول به بهره برداری رسیده و در صورت تامین اعتبار در روستاهای زنگی،سار،شنگل آباد،امستجان و انگشتجان نیز اجرا می شود .

وفادار با اشاره به اختصاص قیررایگان به روستاهای شهرستان شبستر عنوان کرد:۱۴۰۰ تن قیررایگان برای ۷ روستا معین شده که تحویل داده شود  که از این مقدار ۵۱۵ تن تخصیص یافته و در روستاهای دیزج خلیل،علی بیگلو،توپچی و شیخ ولی آسفالت ریزی شده و به محض اینکه هوا مساعد شود در روستاهای علیشاه،علی اکبرلو،نظرلو و قوم تپه نیز عملیات آسفالت ریزی انجام خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شبستر در پایان با اشاره به روند احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای  صوفیان  و تسوج خاطرنشان کرد: در صوفیان تاکنون ۱۶۸ واحد تحویل مالکان داده شده و ۲۴۰ واحد نیز در حال تکمیل شدن می باشد و همچنین در تسوج نیز در دست اجراست ولی متقاضی وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.