کد خبر : 126203
تاریخ انتشار : جمعه 30 دسامبر 2016 - 16:44

جزئیات بازدید رئیس دفتر روحانی از گورستان نصیرآباد شهریار

جزئیات بازدید رئیس دفتر روحانی از گورستان نصیرآباد شهریار

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در بازدید از گورستان نصیرآباد باغستان، در جریان کم و کیف رسیدگی به معتادان این منطقه قرار گرفت.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور عصر پنجشنبه پس از بازدید از گورستان نصیرآباد باغستان و جلسه با مسئولان محلی این منطقه در جمع خبرنگاران، گفت: توجه افکارعمومی به موضوع معتادان بی‌خانمان به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی، فرصتی را برای ارزیابی اقدامات گذشته در این زمینه و اتخاذ تصمیماتی برای انجام اقدامات موثرتر و بیشتر فراهم کرد.

محمد نهاوندیان با بیان اینکه براساس دستور رئیس‌جمهور امروز به اتفاق جمعی از مسئولان مربوطه بازدیدی میدانی از اقدامات و امکانات ایجاد شده برای رسیدگی به پدیده ناهنجار اعتیاد انجام شد، افزود: امروز از مرکز اخوان که امکان مناسبی در غرب تهران برای ساماندهی معتادان متجاهر است، بازدید شد.

نهاوندیان با اشاره به اینکه معتادان پس از حضور سه تا چهار ماهه در این‌گونه مراکز برای مهارت‌آموزی به مراکز بهاران منتقل می‌شوند، ادامه داد: متاسفانه پدیده ناگوار اعتیاد دست در دست پدیده ناگوار بیکاری بوده و هست و در کنار مبارزه با اعتیاد که در حقیقت مبارزه با باندهای جنایتکاری است که نسل جوان ما را هدف قرار داده‌اند، باید با معضل بیکاری هم مبارزه شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اظهار داشت: در این راستا برای کسانی که در مراکز بهاران مهارت‌آموزی می‌شوند با ارائه تسهیلات، فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شود.

نهاوندیان با اشاره به بازدید از آرامستان نصیرآباد باغستان و شنیدن سخنان مردم این منطقه و جلسه‌ای که در راستای بررسی مسائل و مشکلات این بخش با مسئولان محلی انجام شد، گفت: حاصل بررسی‌های انجام شده و نظراتی که از سوی مردم ارائه شد نشان می‌دهد که خواست مردم مقابله جدی با باندهای قاچاق موادمخدر است که تصمیمات جدی در همین ارتباط اتخاذ و مقرر شد اقدامات خوبی که در این منطقه در گذشته در این راستا انجام شده، به طور گسترده‌تر از سوی مسئولان انتظامی و قضایی دنبال شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: همچنین در راستای درمان، جمع‌آوری و ایجاد فرصت شغلی برای معتادان، گزارش‌هایی از اقدامات صورت گرفته ارائه شد.

نهاوندیان تاکید کرد: باید بر امکانات موجود افزوده شود و در این خصوص هم تصمیمات خوبی در رابطه با احداث مرکز گرمخانه و مرکز اقامت و خوابگاه اتخاذ شد و امیدواریم در فاصله زمانی بسیار کوتاه احداث شود.

وی با اشاره به اینکه این بازدید فرصتی خوب برای رسیدگی به مسائل عمرانی و اجتماعی این منطقه بود، ادامه داد: ما در کنار شهر تهران موضوع حاشیه نشینی را به عنوان یکی از مسائل داریم و باوجود تلاش هایی که انجام شده هنوز در این خصوص مشکلاتی وجود داشته و به طور کلی منطقه شهریار نیاز به سرمایه گذاری های بیشتر در حوزه رفع معضلات اجتماعی دارد.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با اقدامات انجام شده برای مبارزه با مواد مخدر نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات گسترده و ریشه ای را طراحی، تصمیم گیری و اجرا کرده است به نحوی که امروز می توان مطمئن بود که ظرفیت های ما در مراکز جمع آوری و درمان تناسب معقولی با این آسیب اجتماعی پیدا کرده است که البته باید تکمیل شود.

نهاوندیان افزود: حرکتی که در سالیان اخیر در این راستا شاهد بودیم نشان از اهتمام جدی دولت و مسئولان ذیربط در وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نیروی انتظامی و شهرداری است و همه کمک کردند که در پرداختن به موضوع معتادین با نگاه درمانی و بازگرداندن آنها به آغوش جامعه تلاش های خوبی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار این اقدامات ما باید مبارزه قاطع و بدون ملاحظه ای را با قاچاق مواد مخدر و باندهای مخرب قاچاق که جوانان ما را هدف قرار داده اند انجام دهیم و در راستای حل معضل بیکاری در کشور برنامه ریزی کنیم، گفت: بیکاری یک معضل در کشور و از بسترهای مولد اعتیاد بوده و هست که آسیب های فراوانی را برای خانواده ها به دنبال داشته است.

نهاوندیان اظهار امیدواری کرد تا با ادامه تلاش ها در این راستا، جامعه ای امن تر، مطمئن تر و سالم تری را در آینده داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.