کد خبر : 126085
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 دسامبر 2016 - 13:10

هشدار نسبت به‌ بکارگیری افراد منتسب به فتنه‌گران در ارگان‌ها/ حماسه ۸ و ۹ دی انقلاب سوم مردم ایران بود

هشدار نسبت به‌ بکارگیری افراد منتسب به فتنه‌گران در ارگان‌ها/ حماسه ۸ و ۹ دی انقلاب سوم مردم ایران بود

امام جمعه تبریز گفت: باید در بکارگیری افراد به ارگان‌ها دقت شود تا افراد منتسب به فتنه وارد ارگان‌ها نشود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، آیت الله محسن مجتهدشبستری صبح امروز در همایش بصیرت و میثاق امت با ولایت در تالار مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: حماسه ۸دی تبریز و ۹۹ دی سراسر کشور برای خاموش کردن فتنه‌ای بود که به وسیله استکبار جهانی و جمعی از فریب‌خوردگان به وجود آمده بود چند ماهی کشور را دچار ناامنی کردند.

وی با اشاره معنای لغوی فتنه در قرآن کریم، گفت: واژه فتن و فتنه در قرآن کریم آمده است و مفاهیم و معنایی دارد که می‌توان به سوره عنکبوت که به معنای آزمایش بیان شده و همچنین آیه ۲۷ سوره اعراب که به معنای فریب عنوان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: فتنه به معنای بلا نیز در قرآن کریم آمده و در برخی موارد به معنای شرک آمده است و معنای دیگر اضلال و شکنجه نیز بیان شده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه فتنه ۸۸ اگر همه معانی ذکر شده از قرآن را نداشته باشد با بیشتر آنها منطبق است، تصریح کرد: در فتنه آزمایش الهی بود و مشخص شد چه کسانی وفادار و ولایت مدار هستند و همانطور معنای آزار و اذیت را نیز داشت که مردم تهران چند ماه در آن دوران اذیت شدند و خسارت دیدند.

امام جمعه تبریز افزود: در فتنه ۸۸ اضلال و شکنجه نیز وجود داشت که شیطان بزرگ و کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی دخالت کردند.

وی به صحبت‌ها و ارزیابی‌های کشورهای غربی از وضعیت داخلی ایران از سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: فتنه ۸۸ از سال ۸۴ طراحی شده بود و هدف براندازی نظام بود و درصدد بودند چگونه نافرمانی مدنی را در کشور ایجاد کنند که انتخابات را بهانه کرده و تقلب را به بیان آوردند و دزدان دوران کشورهای بیگانه دخالت کردند.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری پس از فتنه بیش از۱۰۰ بار واژه فتنه را یادآوری کردند.

آیت الله مجتهدشبستری تاکید کرد: علت اینکه مردم به خروش آمدند و هشت و ۹ دی را جاویدان کردند به چند دلیل بود.

وی به تشریح زمینه‌های وقوع حماسه ۹دی پرداخت و گفت: اهانت به ارزش‌های مقدس و مذهبی مردم مخصوصا امام حسین( ع) که پرچم‌شان را آتش زدند و جسارت‌های دیگر کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: عامل دوم بی‌اهمیت دانستن نقش مردم در انتخابات را نشان دادند که سیزده میلیون اختلاف آرا را قبول نکردند.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: عامل سوم هدف قرار دادن فتنه‌گران در ستون اصلی انقلاب برای مردم سنگین بود و عوامل دیگر و مهم‌ترین عامل حمایت علنی بیگانگان از فتنه که برای مردم روشن شد که آنها برای براندازی نظام دارند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت مقام معظم رهبری از مردم ایران داشتند و پیش‌بینی کرده بودند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند روحیه انقلابی در مردم ایران مقطعی نیست و ادامه دارد و فتنه‌گران در اثر عدم شناخت ملت ایران فتنه را ایجاد کردند ولی با وجود مردم ایران حماسه بزرگ ۸ و ۹ دی به وجود آمد و مسایل مربوط را محکوم کردند.

حماسه ۸ و ۹ دی انقلاب سوم بود

نماینده ولی فقیه در استان گفت: حماسه ۸ و ۹ دی ماه انقلاب سوم بود و اگر امام راحل تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند این روز بزرگ در سال ۸۸ نیز انقلاب بزرگ سوم است.

وی تاکید کرد: توطئه‌های استکبار تمام شدنی نیست و هر روز بت عیار هر روز جلوه‌گری می‌کند و هر لحظه بدعهدی خود را علیه ایران نشان داده است.

آیت‌الله مجتهد شبستری ادامه داد: آمریکا و استکبار از ۲۹ مرداد که ایران را به غارت برده بود و بعد از انقلاب نیز ایضا و توطئه کرده است و ما باید آگاه باشیم.

عهدشکنی آمریکا در تمدید تحریم‌ها بر همگان روشن شد

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه آمریکا را در برجام بدعهد و غیرقابل اعتماد می‌دانستند، افزود: برخی‌ها این گفته‌ها را قبول نمی‌کردند ولی بعد از عهدشکنی اخیر آمریکا در تمدید تحریم‌ها برای همه روشن شد ولی اگر باز فردی آمریکا را حلال مشکلات ایران بدانند این بی‌انصافی و بی‌صفایی است.

وی با اشاره به اینکه وقتی تیم مذاکره کننده خود اعتراف به بد عهدی می‌کنند نباید افراد دیگر ادعاهای دیگری داشته باشند، گفت: برخی‌ها همچنان از گوشه کنار به ارائه نظرات در رابطه با دوستی با آمریکا می‌زنند و تمدید تحریم‌ها علیه ایران را بدعهدی نمی‌دانند که عقلانی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه  صاحب نظران بر این عقیده هستند که اگر برخی‌ها معتقد هستند که حصر خانگی رفع شود و دادگاه علنی شود آیا فکر نمی‌کنند مجازات آنها سنگین‌تر خواهد شد، گفت: به جای اینکه سران فتنه را به توبه دعوت بکنند برخی‌ها به تشویش افکار در بین مردم می‌کنند.

افراد منتسب به فتنه‌ نباید وارد ارگان‌ها شوند

آیت‌الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: باید در به کارگیری افراد به ارگان‌ها دقت شود تا افراد منتسب به فتنه وارد ارگان نشود زیرا مقام معظم رهبری نیز بر این عقیده هستند که از ورود فتنه‌گران به ارگان‌ها جلوگیری شود و باید دقت و اهتمام ایجاد شود.

وی گفت: امروز روز میثاق با ولایت است و به رهبرمان قول می‌دهیم مردم تبریز همان‌هایی که ۲۹ بهمن سال ۵۶ را ایجاد کردند همان‌ها استکبار ستیز هستند و مبارزه با فتنه‌گران را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/ر۴۰/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.