کد خبر : 125896
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 دسامبر 2016 - 14:21

استخوان‌های گور دسته جمعی منطقه حیدرآباد متعلق به ۶۰ سال پیش است

استخوان‌های گور دسته جمعی منطقه حیدرآباد متعلق به ۶۰ سال پیش است

فرمانده انتظامی تبریز در مورد آخرین وضعیت پرونده استخوان‌های کشف شده گور دسته جمعی حیدرآباد تبریز گفت: برای این موضوع پرونده تشکیل شده و در آگاهی منتظر نظریه پزشکی قانونی است ولی نظر اولیه این است که استخوان‌ها متعلق به حدود ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، سرهنگ فرهنگ نوروزی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۹ ماه ابتدایی امسال شاهد کاهش ۴ درصدی جرایم در سطح شهر تبریز هستیم اظهار داشت: کاهش در جرایم بیشتر در حوزه سرقت مشهود و ملموس بود که این کاهش از سه سال گذشته به صورت پیاپی ادامه داشته است.

وی آمار کاهش جرایم را یادآور شد و با بیان اینکه ۱۷ درصد در شرارت و چاقو کشی، ۴۴ درصد در نزاع و درگیری، ۶ درصد در قتل، ۳۴ درصد در نزاع دسته جمعی در ۹ ماهه کاهش را شاهد بودیم، افزود: جرایم خشن از جمله سرقت مسلحانه ۴ درصد و در حد صفر است که نشان از فرهنگ بالای مردم این منطقه است.

فرمانده انتظامی تبریز با تاکید بر اینکه طرح ارتقای امنیت اجتماعی به هیچ وجه تعطیل نشده است، تصریح کرد: این طرح در ۳ شیفت و در ۲۴ ساعت با اولویت جمع‌آوری معتادین متجاهر و افراد ولگرد در حال اجرا است و این روند ادامه می‌یابد.

نوروزی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در مکنا (مدیریت کیفیت نیروی انتظامی) در سال ۹۲ در رتبه ۳۱ بود، گفت: امسال وضعیت کلانتری‌های استان با بهسازی و افزایش کیفیت خدمات دهی بعد از تهران در رتبه دوم کشوری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ درصد پرونده‌های مراجعان به کلانتری‌ها منجر به سازش و بسته شدن پرونده‌ها شده است، ابراز داشت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۰ هزار پرونده از جمله اختلافات خانوادگی و نزاع و… در کلانتری‌ها منجر به سازش و حتی عدم تشکیل پرونده شد.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز با اشاره به تقویت یگان موتوری نیروی انتظامی کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: تقویت این یگان باعث شده است تا در کمترین زمان ممکن نیرو‌ها در سر صحنه حاضر شده و در ۹ ماهه امنیت و آرامش نسبت به سال گذشته بهبود یابد.

نوروزی تشکیل پلیس افتخاری در سطح شهرستان تبریز را یادآور شد و گفت: با سیر مراحل گزینش، پلیس افتخاری از یک ماه گذشته کار خود را در انتظامات مصلی، تفرجگاه‌ها، مسابقات ورزشی و… آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت مردمی در تامین امنیت شهر استفاده می‌شود که این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است، ادامه داد: این بخش چیزی شبیه به بسیج در قالب نیروی انتظامی است که از این پس بیش از گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرند، ضمن اینکه ۵۰۰ نفر متقاضی پلیس افتخاری بوده‌اند که حدود ۱۰۰ نفر آموزش‌های لازم را دیده و با لباس متفاوت و آرم پلیس افتخاری در انظار عمومی به نیروی انتظامی کمک می‌کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به نا‌آرامی کشورهای اطراف تصریح کرد: امروز در کشور، استان و شهرمان به عنوان جزیره آرامش و با امنیت مشغول فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و … هستیم که باید قدردان این شرایط کشور باشیم.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه ۱۸ کلانتری در تبریز در حال فعالیت است، ابراز داشت: کلانتری باغ معروف با پیشرفت ۴۰ درصد و قراملک با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در آستانه افتتاح و خدمات دهی قرار دارد که با تشکیل این دو کلانتری امنیت تبریز بیش از گذشته افزایش می‌یابد، ضمن اینکه شهر دائما در حال رشد و توسعه است و در آینده باید با تامین نیرو و تجهیزات لازم، کلانتری‌های بیشتری در تبریز راه‌اندازی شود.

نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت پرونده استخوان‌های کشف شده گور دسته جمعی منطقه حیدرآباد تبریز خاطرنشان کرد: برای این موضوع پرونده تشکیل شده و در آگاهی منتظر نظریه پزشکی قانونی است ولی نظر اولیه این است که استخوان‌ها تاریخی نیست و متعلق به حدود ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته است.

وی در ادامه به آمار تماس‌های تلفنی مردم با شماره تلفن ۱۱۰ تبریز اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه گذشته حدود ۵۰۰ هزار تماس با ۱۱۰ تبریز صورت گرفته که روزانه حدد ۲۰۰۰ تماس تلفنی است و در ایام مختلف تماس‌ها افزایش یا کاهش می‌یابد.

نوروزی با اشاره به اینکه میانگین زمان حضور پلیس ۱۱۰ در صحنه کمتر از ۱۵ دقیقه است، ابراز داشت: در روستا‌ها به دلیل بُعد مسافت زمان حضور افزایش می‌یابد ولی در مجموع میانگین حضور کمتر از شاخص تعیین شده کشوری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.