کد خبر : 125727
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 دسامبر 2016 - 12:43

قاتل سفیر روسیه در حلب کنار النصره جنگیده بود

قاتل سفیر روسیه در حلب کنار النصره جنگیده بود

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که قاتل سفیر روسیه در آنکارا در سال ۲۰۱۵ با اطلاع دولت ترکیه، به حلب رفته و در کنار تروریست‌های گروه «جبهه النصره» علیه ارتش سوریه جنگیده بود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، روزنامه «زمان» ترکیه، روز شنبه به نقل از منابع آگاه به روند تحقیقات درباره قتل «آندری کارلوف» سفیر روسیه در آنکارا، نوشت: قاتل سفیر روسیه در آنکارا در سال ۲۰۱۵ با اطلاع دولت و مقام‌های ترکیه به سوریه رفته بود تا در کنار گروه تروریستی جبهه النصره بجنگد.

روزنامه زمان به نقل از این منابع، که نام‌شان ذکر نشده است، خاطرنشان کرد، «مرت مولود آلتین‌تاش» یکی از «شرور‌ترین جنگجویان در حلب، در میان جبهه النصره بود و در اشغال ساختمان‌ها و مواضعی در این شهر و در عملیات‌های ارتش سوریه، مشارکت داشت.»

این روزنامه افزود: تیم بازرسان در پرونده قتل کارلوف با توجه به شخصیت روحی و روانی ضارب، می‌گویند که وی «شماری از سربازان سوریه را کشته است و در مقابل، تعدادی از دوستان و هم‌قطاران وی در سوریه کشته شده‌اند.. از آن زمان نیز که مرت آلتین‌تاش به ترکیه بازگشته است؛ روحیه وی تغییر کرده و در برکه‌ای از خون زندگی می‌کرد و همواره علاقه داشت دست به کشتار بزند. وی در جمع دوستانش می‌گفت: «خواهم کشت، خواهم کشت.» و زمانی‌که از او می‌پرسیدند چه کسی را خواهی کشت؛ جوابی نمی‌داد بلکه می‌گفت: «یک شخص خاصی را خواهم کشت.»

به نوشته زمان، ضارب سفیر روسیه، یک هفته قبل از ترور، به درخواست خود، به‌عنوان نگهبان سفارت روسیه انتخاب شده بود.

آندری کارلوف، سفیر روسیه در آنکارا شامگاه دوشنبه در حالی‌که برای بازدید و سخنرانی در یک گالری هنری به‌سر می‌برد، از پشت سر هدف گلوله جوانی قرار گرفت که بعدا گفته شد عضو نیروهای پلیس ترکیه بوده ‌است. فرد مهاجم در جریان حمله، فریادهایی در حمایت از حلب سر داده ‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.