کد خبر : 125676
تاریخ انتشار : شنبه 24 دسامبر 2016 - 13:11

دسته های کوچک، عملیات پیوسته در مدت طولانی و نیروهای جایگزین/ قادری: باید مراقب مشابهت سازی آمریکا بود

دسته های کوچک، عملیات پیوسته در مدت طولانی و نیروهای جایگزین/ قادری: باید مراقب مشابهت سازی آمریکا بود

جانشین فرمانده سپاه عاشورا گفت: بایکوت رسانه ای علاوه بر نمایش عجز و ناراحتی دشمن اهداف خطرناکی را نیز نشان میدهد؛ باید مراقب درگیری های مسلمان با مسلمان و انحراف محور مقاومت بود. دشمن درصدد زمینه سازی برای جنایت دیگری است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از زیتون، حلب شهر راهبردی سوریه پس از چهار سال مقاومت از شرّ گروههای تروریستی و داعش به صورت کامل آزاد شد. ابعاد مختلفی از بافت اجتماعی سوریه و دلایل پیروزی در حلب را میتوان واکاوی کرد که در این مجمل نمی گنجد.

علی رغم تلاش گروهها و کشورهای مختلف، تقسیم شهر حلب به دو شهرک غربی و شرقی نیز ناکام ماند؛ علی قادری کارشناس مسائل راهبردی و منطقه ای در گفتگو با زیتون، این موفقیت را حاصل پیاده سازی سه رکن مهم در محور مقاومت می داند.

موقعیت استراتژیک حلب در آینده ی سوریه و منطقه

وی در این رابطه اظهار داشت: موقعیت استراتژیک حلب در آینده ی سوریه موثر خواهد بود، لذا این شهر مهم در اختیار هرکسی باشد سهم خود را از آینده ی این کشور و حتی منطقه دریافت می کند.

کارشناس ارشد محور مقاومت مطرح کرد: پیروزی در حلب، نقطه ی قوت و عطف محور مقاومت تلقی شده و بر پیروزی های بعدی سرعت خواهد بخشید.

برآیند کلی مجموعه های مستقر در آزادسازی حلب، خود یک عملیات مجزا بود

قادری با بیان اینکه فرماندهی در آزادسازی حلب یک فرآیند اساسی بود، خاطرنشان کرد: مجموعه هایی که در جبهه مقاومت تعریف شده و در جنگ سوریه آرمان مشترکِ مقابله با تروریست را دنبال می کنند، هر کدام امیال ملی و عقیدتی خود را نیز بهمراه دارند؛ لذا برآیند کلی مجموعه های مستقر در آزادسازی حلب، خود یک عملیات مجزا بود.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا در توضیح این برآیند بیان کرد: دفاع از حرمین شریفین و امنیت لبنان از جمله ی اهداف حزب الله لبنان به شمار می آمد، لذا عملیات هایی که در مرز لبنان و سوریه و در مناطقی مثل قنیطره شکل گرفت، به حزب الله لبنان واگذار شده بود.

توانمندی مستشاری سردار سلیمانی در هماهنگ سازی نیروها

قادری افزود: روسیه نیز به دلیل حضور فرماندهان چچنی و قفقازی در گروهک داعش و بخشی از اهداف راهبردی خود، مبارزه ی هوایی و مستقیم با داعش را در مناطقی همچون رقه برعهده گرفته است؛ نیروهای افغانی و عراقی نیز به دلیل اهداف عقیدتیِ دفاع از حرمین، در اطراف دمشق مستقر شدند.

کارشناس مسائل منطقه ای گفت: هماهنگ سازی نیروها ویژگی استراتژیک می طلبد، توانمندی مستشاری سردار سلیمانی این مهم را محقق کرد.

کارشناس امور نظامی در رابطه با نحوه ی عملیات برای آزادسازی حلب گفت: در دوران دفاع مقدس عملیات های کلاسیک متعددی برای پیشروی انجام شده بود، اما آزادسازی حلب تفاوت عمده ای با جنگ های معمول داشت.

سه رکن اساسی در آزادسازی حلب

قادری افزود: دسته های کوچک، عملیات پیوسته در مدت طولانی و نیروهای تازه نفس و جایگزین، سه رکن اساسی در آزاد سازی حلب بشمار می آیند.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا توضیح داد: جبهه استکبار جهانی و آمریکا بشدت بدنبال مشابهت سازی هستند؛ کماینکه عملیات همزمانی را در تدمر انجام داده اند. این درحالی است که تدمر در قیاس با حلب بمثابه ی روستا و شهر تلقی می شود.

باید مراقب مشابهت سازی آمریکا بود/میز مذاکره با محوریت آمریکا به حاشیه رفته است

وی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت پس از آزادسازی حلب در موقعیت بسیار حساسی قرار دارد و باید مراقب پاتک های مقابل و همچنین مشابهت سازی های احتمالی باشیم.

کارشناس مسائل منطقه ای درخصوص میزان تاثیرگذاری آمریکا پس از آزادسازی حلب اظهار داشت: میز مذاکره با محوریت آمریکا به حاشیه رفته و مهمترین مطالبه ی استکبار مبنی بر حذف دولت اسد از میان برداشته شده است.

قادری افزود: برگزاری مذاکره با معارضین در قزاقستان و حضور ترکیه در توافق مسکو نشان دهنده ی چنین مدعایی است.

اهداف بایکوت رسانه ایِ غرب 

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه جشن های پیروزی عظیم در آزادسازی حلب توسط پروپاگاندای رسانه ای غرب بایکوت شد، گفت: این بایکوت رسانه ای علاوه بر نمایش عجز و ناراحتی دشمن اهداف خطرناکی را نیز نشان میدهد؛ باید مراقب درگیری های مسلمان با مسلمان و انحراف محور مقاومت بود. دشمن درصدد زمینه سازی برای جنایت دیگری است.

وی در پایان گفت: پیروزی حلب و محور مقاومت، نقطه وحدت مسلمانان بوده و سلایق در آن مطرح نیست؛ برخی افراد و جریان ها با برجسته سازی مسائل غیرضروری و بعضا انحرافی، این پیروزی بزرگ را از معرض دید مردم دور می کنند. نباید در زمین طراحی شده دشمن بازی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.