کد خبر : 125605
تاریخ انتشار : جمعه 23 دسامبر 2016 - 14:23

آمریکا: بهتر است با ایران بدون تسلیحات هسته‌ای روبرو باشیم

آمریکا: بهتر است با ایران بدون تسلیحات هسته‌ای روبرو باشیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر ادامه توافق هسته‌ای میان ایران و غرب اعلام کرد که آمریکا ترجیح می‌دهد با ایران بدون تسلیحات هسته‌ای مواجه باشد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بازدارندگی هسته ای بطور حتم محور حیاتی در راهبرد امنیت ملی ما است.

وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید با توجه به این که به پایان دوره جان کری نزدیک می شویم آیا فکر می کنید که وی موجب امن تر شدن ما در آمریکا و جهان شده است گفت: کاملا اینگونه فکر می کنم و معتقدم آمریکایی ها، سیاست خارجی آمریکا و اولویت های سیاست خارجی ما، دستاوردهای سیاست خارجی ما کمک کرده است مردم آمریکا امن تر باشند. مثلا به توافق هسته ای ایران نگاه کنید. ما اکنون توافقی داریم و همه طرف ها در حال اجرای آن هستند که مانع از دستیابی ایران به توانایی تسلیحات هسته ای برای همیشه خواهد شد و رژیم بازرسی در حال اجرا است که شدیدترین رژیمی است که تاکنون اجرا شده است. فکر می کنم همه ما در هر جناحی که باشیم می توانیم توافق داشته باشیم که بهتر است با ایران بدون توانایی تسلیحات هسته ای روبرو باشیم.

جان کربی افزود: من نمی توانم درباره دیدگاههای هسته ای رئیس جمهور منتخب(پیروز) یا سیاست وی صحبت کنم. وی و تیم وی باید صحبت کنند. آنچه که من می توانم بگویم این است که راهبردی که این دولت برداشته است تلاش برای رسیدن به مسیر جهان بدون تسلیحات هسته ای بود و ما به پیشرفت هایی در برخی از جبهه ها دست یافتیم. نخست این که ما از طریق توافق نیواستارت ذخایر و پرتاب های (آزمایشات) خود را کاهش دادیم. دوم این که نقش تسلیحات هسته ای را در راهبرد امنیتی خود کاهش دادیم و سوم این که به توافق ایران دست پیدا کردیم.

وی در پایان گفت: باید بگویم ما همواره بدنبال راههای دیگری برای دستیابی به پیشرفت در مسیر رئیس جمهور برای حفظ بازدارندگی معتبر هستیم. هیچ کس از این حقیقت فاصله نگرفته است که ما نیاز به بازدارندگی معتبر برای آمریکا از جمله بازدارندگی هسته ای داریم. حقیقت این است که ما طرح ها برای نوسازی مناسب این بازدارندگی هسته ای را بررسی کرده ایم. بنابراین بازدارندگی هسته ای مطمئنا محور حیاتی در راهبرد امنیت ملی ما است اما دولت ما تمرکز بر دیگر عناصر و ابزارهای امنیت ملی ما داشته است و ذخایر را کاهش داده است و تلاش کرد جلوی تکثیر را بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.