کد خبر : 125602
تاریخ انتشار : جمعه 23 دسامبر 2016 - 14:19

نیمی از جراحی های چشم مربوط به آب مروارید است

نیمی از جراحی های چشم مربوط به آب مروارید است

دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران از شایعترین بیماری و جراحی چشمی در ایران خبر داد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود جباروند دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران، با اشاره به شایعترین بیماری های چشمی در ایران گفت: عیوب انکساری شایعترین بیماری چشمی در کشور ایران است. این عیوب به سه صورت نزدیک بینی، دوربینی و آستیماتیسم در بیماران بروز می کند.

وی با بیان اینکه آب مروارید شایع ترین جراحی در زمینه بیماری های چشمی است، افزود: در جایگاه بعدی پس از عیوب انکساری شایعترین بیماری چشمی محسوب شده و ۵۰ تا ۶۰ درصد اعمال جراحی داخل چشمی در کشور به دلیل این بروز این بیماری انجام می شود.
دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران عنوان کرد: پس از عیوب انکساری و آب مروارید، بیماری های شبکیه در بیماران دیابتی و سپس سایر بیماری های چشمی شیوع بیشتری در کشور ما دارند. به علت سبک زندگی نادرست، عادت های بدغذایی و کم تحرکی متاسفانه میزان ابتلا به دیابت در یمردم ایران افزایش پیدا کردهاست. یکی از عوارض دیابت بیماری های چشمی شبکیه ای است.
جباروند با تاکید بر به اینکه دیابت کنترل نشده خطر کم بینایی و حتی نابینایی را به همراه دارد،اظهار داشت: اگر بیماران دیابتی قندخون خود را کنترل کنند می توانند به راحتی به زندگی ادامه داده و گرفتار عوارض آن مانند بیماری های چشمی نشوند.
وی افزود: اگر بیماران مبتلا به دیابت بیماری خود را کنترل نکنند. قطعا این افراد تا ۱۵ سال آینده گرفتار بیماری های شبکیه ناشی از دیابت شده و ممکن است در مواردی حتی بینایی خود را از دست بدهند. به همین دلیل کنترل دیابت در پیشگیری از عوارض آن بسیتار کمک کننده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.