کد خبر : 125581
تاریخ انتشار : جمعه 23 دسامبر 2016 - 12:55

واکسن بیماری ابولا ساخته شد

واکسن بیماری ابولا ساخته شد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد واکسن بیماری ابولا سال ۲۰۰۸ میلادی روانه بازار خواهد شد.

به گزارش شبستر خبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان بهداشت جهانی از ساخت واکسنی خبر داد که در برابر ابولا تا صددرصد ایمنی می دهد.

بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی این واکسن تا سال ۲۰۱۸ روانه بازار خواهد شد. در بررسی بالینی وسیعی که سال گذشته بر روی نزدیک به شش هزار نفر در گینه انجام گرفت، نتایج مثبتی به دست آمد و هیچ‌یک از این شش هزار نفر تاکنون به ابولا مبتلا نشده است.
سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود اذعان کرد مبارزه با ابولا در غرب آفریقا به علت شیوع زیاد این بیماری، گستردگی جغرافیایی مناطق آلوده و همچنین خودداری ساکنان برخی از مناطق از رعایت تدابیر بهداشتی پیشگیرانه و درمانی، با چالش‌ها و موانع جدی روبرو شده است.
بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت در مجموع بیست و دو هزار و چهارصد و نود و پنج نفر در نه کشور جهان به این بیماری مبتلا شده اند و از این تعداد هشت هزار و نهصد و هشتاد و یک نفر جان خود را از دست داده اند. به جز پانزده مورد بقیه موارد مرگ و میر ناشی از بیماری ابولا در سه کشور گینه کوناکری، سیرالئون و لیبریا در غرب افریقا اتفاق افتاده است. این سه کشور بیشترین تلفات و خسارات را از بیماری ابولا متحمل شده اند.
گفتنی است بیماری ویروسی ابولا یا تب هموراژیک ابولا به انگلیسی نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می‌شود. نام ویروس این بیماری از یکی از رودخانه‌های کشور که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده است. این بیماری برای اولین بار در کشور کنگو دیده شد. نشانه‌های این بیماری معمولاً دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شوند. معمولاً حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه ها به دنبال این موارد می‌آیند. در این زمان، مبتلایان دچار خونریزی می‌شوند.
اولین و مهمترین علامت ابولا، همان تب بالای سی و هشت درجه است که‌ متعاقب آن، فرد مبتلا به «سردرد شدید»، «دردهای عضلانی»، «ضعف شدید»، «اسهال»، «تهوع»، «درد شکم بخصوص در ناحیه معده»، «بی اشتهایی» می‌شود و در موارد شدید و پیشرفته آن، مبتلا به خونریزی گوارشی و پوستی نیز می‌ شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.