کد خبر : 125406
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 دسامبر 2016 - 11:17

امتناع نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از دیدار با شاهزاده سعودی

امتناع نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از دیدار با شاهزاده سعودی

روزنامه فرانسوی فیگارو امروز از امتناع «فرانسوآ فیون» نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از دیدار با «محمد بن سلمان» شاهزاده سعودی در جریان سفر به پاریس خبر داد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، روزنامه فرانسوی فیگارو در خبری اعلام کرد: «فرانسوآ فیون» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه و نخست‌وزیر پیشین این کشور هفته گذشته در جریان سفر «محمد بن سلمان» شاهزاده سعودی به پاریس از دیدار با وی امتناع کرد.

بر اساس این گزارش، این شاهزاده سعودی که فرزند ملک سلمان پادشاه عربستان است هفته گذشته در سفری خصوصی راهی پاریس شده بوده و قصد داشته با فرانسوآ فیون نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دیدار و گفت‌وگو کند اما فیون درخواست وی را رد و از دیدار با وی امتناع کرده است.

منابع نزدیک به نامزد جناح راست میانه فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور در گفت‌وگو با فیگارو اعلام کرده‌اند: «ما از جانب منابع مختلف درخواست‌های متعددی در خصوص دیدار شاهزاده سعودی با فرانسوآ فیون دریافت کردیم اما به آنها پاسخ ندادیم.»

براساس این گزارش، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی که جوانترین وزیر دفاع در جهان است، هفته گذشته چندی روزی را در پاریس به سر برده و سپس این شهر را ترک کرده است.

مقامات فرانسوی خواستار نامزدی «آلن ژوپه» در انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه بودند و چشم‌انداز نامزدی فرانسوآ فیون در این انتخابات آنها را نگران کرده است.

فرانسوآ فیون در جریان رقابت‌های انتخاباتی اخیر اظهارات زیادی را در محکومیت نقش عربستان سعودی در ترویج و تبلیغ اسلام افراطی در سراسر جهان به ویژه در فرانسه بیان کرده است.

این نگرانی‌های سعودی‌ها زمانی تشدید شد که آنها از قصد فیون برای انتصاب «برونو لومر» به عنوان وزیر خارجه دولت آتی فرانسه خبردار شدند چرا که وی فردیست که هرگز قصد خود برای برقراری توازن مجدد در روابط فرانسه با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر و عربستان را پنهان نکرده است.

فرانسوآ فیون و برونو لومر معتقدند که فرانسه باید دیپلماسی داشته باشد که کمتر به سمت کشورهای سلطنتی خلیج فارس گرایش داشته باشد تا بتوانند مجددا به ایران ملحق شوند.

این در حالیست که ریاض در دوران ریاست جمهوری «فرانسوآ اولاند» به جایگاه «شریک استراتژیک» فرانسه در خلیج فارس ارتقا یافت و فرانسه و عربستان در خصوص مسائل و موضوعات دیپلماتیک مختلف و در وهله نخست سوریه که هر دو خواستار برکناری «بشار اسد» در آن هستند، توافق نظر دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.