کد خبر : 125294
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دسامبر 2016 - 9:48

قرارداد بوئینگ در هاله ای از ابهام/ وزیر راه وشهرسازی قرارداد را به مجلس بیاورد

قرارداد بوئینگ در هاله ای از ابهام/ وزیر راه وشهرسازی قرارداد را به مجلس بیاورد

باوجود نشست مشترک مقامات ایران ایر وبوئینگ،این شرکت در سایت رسمی خود اعلام کرد توافقات صورت گرفته با ایران یک تفاهم نامه بوده است نه قرارداد رسمی.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام برای خرید هواپیماهای بوئینگ،گام مثبتی است ولی نحوه عملکرد در طی این قرارداد اهمیت بالایی دارد.

وی بابیان اینکه هنوز قرارداد مذکور به مجلس شورای اسلامی نیامده و نماینده ها بطور کامل از مفاد آن اطلاع دقیقی ندارند،افزود:بطور حتم افرادی در بدنه وزارت راه وشهرسازی  که به مسایل حقوقی اشراف دارند تمام بندهای تفاهم نامه خرید هواپیما را به دقت بررسی کرده اند.

نماینده مردم ساری در مجلس تصریح کرد: باتوجه به تجربیات پیشین نمی توان به راحتی به طرف آمریکایی اعتماد کرد و وزارت راه وشهرسازی موظف است تمام جوانب منفی این امر را هم مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به نامه ۷۰ نفر ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح آخوندی،تاکید کرد: فکر نمی کنم وزیر راه وشهرسازی بخواهد با رسانه ای کردن قرارداد بوئینگ، حجمه تبلیغات منفی علیه خود را کاهش دهد.

وزیر راه وشهرسازی،قرارداد بوئینگ را به مجلس بیاورد

سیداحسن علوی، از دیگر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر راه وشهرسازی خواسته ایم تا تفاهم نامه با بوئینگ رابرای اطلاع بیشتر نمایندگان به مجلس شورای اسلامی بیاورد.

وی همچنین با اشاره به خوش بین بودن آخوندی به قرارداد مذکور، بیان کرد: به نظر وزیر راه وشهرسازی، بویئنگ به تعهدات خود در قبال ایران عمل خواهد کرد هرچند که تحویل هواپیماها در یک بازه زمانی ده ساله صورت می گیرد.

نماینده مردم سنندج درخانه ملت، با نفی تاثیرات منفی تصویب قانون ایسا در کنگره آمریکا دربرجام،تصریح کرد: مجموعه این اقدامات به دلیل اختلافات سیاسی دولت وکنگره در آمریکا اتفاق می افتد و باید منتظر بود ودید که با آمدن ترامپ این اتفاقات چه سمت وسویی به خود می گیرد اما به هرحال به نظر نمی رسد این رویدادها تاثیری در قرارداد ایران با بوئینگ داشته باشد.

وی با رد احتمال بزرگنمایی این قرارداد توسط وزیر راه وشهرسازی برای برون رفت از مشکلات به وجود آمده ،ادامه داد: به نظر نمی رسد استیضاح وزیر در شرایط کنونی ونزدیک به انتخابات،عمل منطقی باشد وبه طور حتم یک وزیر جدید درمدت زمان کوتاه باقی مانده نمی تواند اقدام موثر واساسی برای رفع مشکلات به وجود آمده برای وزارت راه وشهرسازی،صورت دهد.

وی همچنین اذعان داشت: مشکلات زیر ساختی متعددی در حوزه راه وشهرسازی وجود دارد که برای بازسازی این زیرساخت ها نیاز به بودجه ۱۶۷هزار میلیارد تومانی است درحالیکه فقط ۸هزار میلیارد تومان ازبودجه سهم این وزارتخانه شده است.

وی درادامه افزود:به طور حتم با وجود فرسودگی ناوگان حمل ونقل کشور وکمبود بودجه نمی توان همه مشکلات را به گردن مدیریت انداخت وباید سعی کنیم از اقدامات احساسی در این حوزه به شدت خودداری کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.