کد خبر : 125244
تاریخ انتشار : شنبه 17 دسامبر 2016 - 12:29

هلاکت ۱۷۴ تروریست داعشی در نینوا و آزادسازی چند محله دیگر

هلاکت ۱۷۴ تروریست داعشی در نینوا و آزادسازی چند محله دیگر

فرمانده عملیات آزادسازی نینوا جدیدترین تحولات این عملیات را اعلام کرد.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از المسله، فرماندهی عملیات قادمون یا نینوی (نینوا ما می‌آییم) روز جمعه اعلام کرد که ۱۷۴۴ تروریست داعشی که تلاش داشتند نیروهای امنیتی این استان را هدف حمله قرار دهند کشته شدند و ۱۳ خودروی بمب‌گذاری شده در اختیار آنها منفجر شد.

عبدالامیر یارالله فرمانده عملیات آزادسازی نینوا گفت که یگان‌های پلیس فدرال به عملیات بازرسی و پاکسازی ساختمان‌ها و راه‌ها از وجود بمب‌ها و مواد منفجره ادامه می‌دهند. همزمان تروریست‌ها تلاش کردند که به روستاهای العریج و العذبه تعرض کنند و این در حالی است که یگان‌های پلیس فدرال موفق شدند ۲۲ تروریست داعشی را به هلاکت رسانده و دو خودروی بمب‌گذاری شده آنها را منهدم کنند.

وی در ادامه افزود: یگان‌های عراقی موفق شدند وارد محلات الانتصار و جدیده المفتی و السلام و یونیست السبعاوی و فلسطین شوند و پاکسازی راه‌ها و ساختمان‌های این مناطق ادامه دارد. همزمان تروریست‌ها تلاش کردند با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده، یگان‌های عراقی را در محله الانتصار و السالم هدف قرار دهند، اما نیروهای عراقی موفق شدند سه خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر و ۲۷ تروریست را به هلاکت برسانند.

یارالله افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم موفق شدند محله الفلاح ۱ و  ۲ را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کنند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های این محلات به اهتزاز در بیاورند و این در حالی است که تروریست‌ها تلاش کردند که با خودرو‌های بمب‌گذاری شده یگان‌های عراقی را در محلات التأمیم و النور و البکر هدف قرار دهند اما این نیروها موفق شدند ۵ خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر  کرده و ۱۰۰ تروریست داعشی را به هلاکت برسانند.

فرمانده عملیات نینوا ما می‌آییم گفت: یگان‌های عراقی به پاکسازی مناطق آزادشده ادامه می‌دهند و تروریست‌ها تلاش کردند که با خودروهای بمب‌گذاری شده، یگان‌های عراقی را در منطقه بعویزه هدف قرار دهند، اما این یگان‌ها توانستند دو خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر کنند و ۲۵ تروریست را به هلاکت برسانند.

العبادی بامداد دوشنبه ۲۶ مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع و دهها محله را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کرده‌اند.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (۱۰ ژوئن) سال ۱۳۹۳ به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در ۴۰۰ کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.