کد خبر : 125210
تاریخ انتشار : جمعه 16 دسامبر 2016 - 12:40

یک قوطی نوشابه پپسی ۶ قاشق پر شکر دارد!

یک قوطی نوشابه پپسی ۶ قاشق پر شکر دارد!

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادd هستید که به طور منظم یا هر از گاهی به همراه غذا یک یا چند لیوان نوشابه در انواع رنگ ها و طعم های مختلف مصرف می کنید زمان آن است که با واقعیتی ترسناک مواجه شوید.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان با بررسی و اندازه گیری میزان قند موجود در یک لیوان معمولی نوشابه دریافتند در آن میزان زیادی شکر وجود دارد که معادل با ۶ شش قاشق چایخوری شکر خالص است.

گفتنی است، کارشناسان دریک لیوان نوشابه گاز دار حدود ۳۵ گرم شکر را اندازه گیری کرده اند و اعلام کرده اند بسیاری از مردم در سراسر دنیا از اینکه چه مقدار نوشیدنی در نوشابه مطلوب آنها وجود دارد آگاه نیستند و پس از سالها هنگامی که مبتلا به بیماری مرگبار دیابت می شوند تازه پی به رژیم غذایی اشتباه خود می برند.
کارشناسان حجم شکر در نوشابه های سایز بزرگ مشهور به خانواده را حدود ۴۴ قاشق اندازه گیری کرده اند و هشدار می دهند که مصرف بیشتر نوشابه توسط یک فرد می تواند آسیبی بسیار شدید به سلامتی او وارد کند.
در راس شرکت های تولید کننده نوشابه در دنیا پپسی و کوکاکولا قرار دارند که هردو آنها تا مدت ها آمار بالای قند موجود در محصولات خود را از مشتریان در سراسر جهان مخفی می کردند اما تحقیقات دانشمندان راز آنها را بر ملا کرد و آنها مجبور به اعتراف شدند.
مقامات این شرکت ها اعلام کرده اند آنها محصولات خود را به زور به مردم نمی فروشند و خود مردم حق انتخاب دارند و خودشان آنها را می خرند، بسیاری از کشورها و سازمان های بهداشتی جهان اعتراض هایی برای مقابله با این شرکت ها مطرح کرده اند و حال آنها در طرح هایی جدید در نظر دارند از میزان شکر کمتری استفاده کنند تا افراد کمتر مبتلا به دیابت شوند و در محصولات خود  شیرین کننده های مصنوعی بکار ببرند.
متخصصان حوزه سلامت به افراد توصیه می کنند از مصرف نوشابه های شیرین اجتناب کنند و در عوض از نوشیدنی و شربت های گیاهی یا محصولات بر پایه لبنیات چون دوغ  و یا آبمیوه طبیعی به عنوان نوشیدنی همراه غذا استفاده کنند، به گفته دانشمندان برترین نوشیدنی دنیا آب خالص و طبیعی است که هیچ ضرری برای بدن ندارد و سرشار از املاح و مواد معدنی مفید برای بدن است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.