کد خبر : 125201
تاریخ انتشار : جمعه 16 دسامبر 2016 - 12:27

کاخ سفید: پوتین در هک ایمیل‌ مقام‌های آمریکایی نقش داشته است

کاخ سفید: پوتین در هک ایمیل‌ مقام‌های آمریکایی نقش داشته است

دولت اوباما اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه شخصا دستور هک ایمیل‌های مقام‌های دموکرات در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را داده است.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شخصا دستور هک شدن ایمیل های مقامهای ارشد دموکرات در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را صادر کرده است و این مساله واقعیت دارد که اقدامات مسکو به کمپین دونالد ترامپ کمک کرده است.

البته کاخ سفید هنوز هیچ سند و مدرکی را برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده است. ادعاهای مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، موجب تشدید تنش بین مسکو و واشنگتن شده است. آمریکا و روسیه پیش از این نیز اختلافات عمیقی بر سر بحران سوریه و اوضاع شرق اوکراین داشته اند.

پس از گزارش شبکه تلویزیونی ان بی سی که به نقل از مقامهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد، پوتین شخصا دستور هک شدن ایمیل مقامهای دموکرات را صادر کرده، جاش ارنسن سخنگوی کاخ سفید به ارزیابی نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در ماه اکتبر اشاره کرد و گفت: تنها مقامهای ارشد روسی می توانسته اند دستور انجام چنین فعالیت هایی را صادر کنند.

وی افزود: منظور من از “عالی ترین مقامهای رسمی روسیه”، کاملا مشخص و روشن است.

البته هیچ مقام آمریکایی تاکنون ادعا نکرده است که ترامپ بدون کمک روسیه در انتخابات آمریکا در رقابت با هیلاری کلینتون شکست می خورد.

مقامهای روسی بارها ادعای دحالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده اند. دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه این ادعاها را بی پایه و اساس ارزیابی کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.