کد خبر : 125182
تاریخ انتشار : جمعه 16 دسامبر 2016 - 11:10

روسیه: از تمدید قانون تحریم ایران از سوی آمریکا متاسفیم

روسیه: از تمدید قانون تحریم ایران از سوی آمریکا متاسفیم

معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت: از تمدید قانون تحریم ایران از سوی آمریکا متاسفیم و این اقدام را زیان بار و نادرست می دانیم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در جمع خبرنگاران گفت: زمینه سیاسی برای این اقدام آمریکا مناسب نبوده است.
ریابکوف روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس با انتقاد از تمدید قانون تحریم ایران توسط آمریکا اظهار کرد: بر این باوریم درشرایطی که به نخستین سالروز آغاز اجرای برجام نزدیک می شویم، این اقدام زیان بار و غلط است.

وی ادامه داد: از اینکه در دو مجلس کنگره آمریکا، اکثریت نمایندگان به این قانون رای مثبت دادند، متاسف و معتقدیم که این اقدام حاکی از روحیه مشخص حاکم در آمریکاست.

ریابکوف گفت: در این مجموعه وضعیتی بروز کرده است که شایسته و در شان افراد دارای اختیارات دولتی در آمریکا نیست.

وی افزود: امیدواریم در دوره آینده، کنگره آمریکا عاقلانه تر رفتار می کند. ریابکوف گفت: آنچه که مربوط به توافق با ایران است از تمام طرف ها دعوت می شود آن را بطور کامل رعایت و اجرا کند.
وی در توصیف برجام خاطرنشان کرد: برجام سهم بسیار ارزشمند، سودمند، لازم، جدی و بلندمدت در تحکیم ساختار امنیت بین المللی دارد.

ریابکوف گفت: اگر (این توافق) طور دیگری بود روسیه در مرحله طراحی سند و تصویب موضع دیگری اتخاذ می کرد. اما ما در ارزیابی های خود تجدیدنظر و بازبینی نمی کنیم. این ارزیابی ها بارها از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور اعلام شد.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: به نفع همه خواهد بود که برجام حفظ شود تا بطور کامل و دقیق اجرا شود. نمی خواهیم کسی وسوسه ای برای تبدیل برجام به منظور استفاده در بازی های سیاسی یا اهداف داشته باشد.

وی افزود: به عقیده ما در آن صورت ضربه مستقیم به امنیت منطقه ای در خاورمیانه و کل امنیت بین المللی وارد می آید.

سنای آمریکا روز اول دسامبر (۱۱ آذر) با ۹۹ رای موافق و بدون رای مخالف مصوبه تمدید قانون تحریم ایران را که پیش از آن در مجلس نمایندگان نیز تصویب شده بود، مورد تایید قرار داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.