کد خبر : 124305
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دسامبر 2016 - 1:29

احداث ۴۰۰ ویلا به صورت غیرقانونی در زمین های موقوفه روستای اندبیل/اداره اوقاف و امور خیریه در حفاظت ازموقوفات باکسی تعارف ندارد

احداث ۴۰۰ ویلا به صورت غیرقانونی در زمین های موقوفه روستای اندبیل/اداره اوقاف و امور خیریه در حفاظت ازموقوفات باکسی تعارف ندارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر گفت: علی رغم اینکه به ادارات خدمات ده از سوی اوقاف و امور خیریه نامه ارسال شده بود حدود ۴۰۰ ویلا به صورت غیرقانونی در محل موقوفات و بدون استعلام از اداره اوقاف و امور خیریه احداث شده است.

به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام محمد پرورش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات با گرامیداشت هفته وقف گفت:کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه پاسداران وقف هستند که در این امر تلاش می کنند.

وی اظهار کرد:سال های قبل برخی ها که میتوانند به وقف ها تجاوز کنند وبرخی ها برداشت بدی داشته و به موقوفات تصرف می کردند و وقتی با متصرف برخورد می شود از همه جا زنگ می زنند در حالی که باید به نیات وقف عمل شود و واقف برای استفاده فلان کس و یا اداره وقف نکرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شبستر با تاکید بر گسترش وقف در جامعه افزود:در کشورهای مختلف از وقف در جهت پیشرفت جامعه استفاده می کنند و در ایران وقف برای مردم روشن نشده است.

وی با اشاره به مهم ترین نیات موقوفات در شهرستان شبستر ابراز کرد:مساجد ،تعزیه داری سیدالشهداو زنده نگهداشتن عزاداری و قرآن از جمله ۱۲۸ نیت موقوفات است و درآمد موقوفات با توجه به نیات موقوفات هزینه می شود و اداره اوقاف و امورخیریه نیز نمی تواند در جای دیگر هزینه کند

پرورش در بخش دیگر سخنان خود از اصحاب رسانه و مطبوعات خواستار آگاهی دهی به مردم در خصوص وقف شده و عنوان کرد:گسترش فرهنگ وقف در جامعه به توجه رسانه ها نیاز دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شبستر با بیان اینکه در سال های اخیر برای مساجد شهرستان شبستر اعتبار دولتی ناچیزی اختصاص داده می شود ،تصریح کرد:برای ۳۶۰ مسجد شهرستان کم تر از ۲۰ میلیون اعتبار تخصیص می یابد.

وی ادامه داد:در طول ۸ سال گذشته توسط خیرین و مردم شهرستان شبستر ۱۰ هزار مترمربع مسجد نوسازی شده است ومساجد به صورت مردمی اداره می شوند و  در سال های اخیر مجوز ساخت مسجد در روستاها و شهرهای کوچ از ابتدا داده نشده و صرفا مساجد کهنه، نوسازی می شود.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه در شهرستان هشترود با اشاره به اهمیت وقف در جامعه تاکید کرد:پاسداری از موقوفات در راستای گسترش و ترویج وقف است و پاسداری و حفاظت از حریم وقف اولین حرکت در گسترش وقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شبستر با انتقاد از برخی مسئولین خاطرنشان کرد:متاسفانه برخی مسئولین و شهرداری ها اصلا اعتقادی به وقف نداشته و به موقوفات تصرف می کنند و حتما باید از مراجع قضایی دستور توقف عملیات عمرانی گرفته شود و تعداد محدودی از مسئولین شهرستان با متولیان وقف همکاری خوبی دارند.

وی اضافه کرد:اداره اوقاف و امور خیریه با متخلفین به صورت محکم برخورد کرده و بدون هیچ نوع تعارف و رابطه ای در حفاظت از موقوفات شهرستان شبستر  طبق قانون جلو می رویم .

پرورش در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه قبرستان ها از موقوفات بوده و هیچ ارگان و نهادی نمی تواند ادعا کند که به انها تعلق دارد ومگر اینکه در شورای شهر و یا روستا مصوب شده و خریداری شود و بحث نگهداری بر عهده شهرداری هاست .

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شبستر با اشاره به موضوع بازار خشکبار تسوج گفت:در ابتدای کار تذکرات لازم در خصوص بازار خشکبار و تصرف به موقوفات داده شد که توجهی نشده و عملیات انجام گردید و پس از آن اقدامات قضایی انجام شده و سهم موقوفات از سوی کارشناسان تعیین شده است.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امورخیریه در شهرستان چاراویماق با بیان اینکه وقف موجب پیشرفت بنیه اجتماعی و اقتصادی جامعه است اظهارکرد:بیشترین استفتائات رهبری در خصوص وقف است و این اهمیت وقف را نشان می دهد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی اوقاف و امورخیریه در سال های اخیر افزود:تمام موقوفات در طول چند سال اخیر وارد سامانه شده و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بحث سند موقوفات نیز حل می شود.

پرورش با بیان اینکه روستای اندبیل از توابع صوفیان موقوفه ثقه الاسلام است ابزار کرد:علی رغم اینکه به ادارات خدمات ده از سوی اوقاف و امور خیریه نامه ارسال شده بود حدود ۴۰۰ ویلا به صورت غیرقانونی در محل موقوفات و  بدون استعلام از اداره اوقاف و امور خیریه احداث شده است .

وی خاطرنشان کرد:تاکنون ۱۳ نفر از احداث کنندگان ویلا در این زمین ها به دادگاه معرفی شده اند و مردم هوشیار باشندکه سودجوها در صدد خرید و فروش این ویلاها و زمین هاهستند در حالی که سند ششدانگ در دست اوقاف و امورخیریه می باشد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.