کد خبر : 123529
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 نوامبر 2016 - 12:46

ویزای ایران و روسیه لغو شد

ویزای ایران و روسیه لغو شد

بر اساس توافق صورت گرفته میان مقامات وزارت خارجه روسیه و ایران، صدور روادید برای گردشگران دو کشور از سال ۲۰۱۷ لغو خواهد شد.

به گزارش شبستر خبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، بر اساس توافق صورت گرفته میان مقامات وزارت خارجه روسیه و ایران، صدور روادید برای گردشگران دو کشور از سال ۲۰۱۷ لغو خواهد شد.

بر این اساس، یوگنی ایوانف، رئیس بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: براساس توافق جدید میان تهران و مسکو که در پنجمین نشست کمیسیون همکاری کنسولی دو کشور بدست آمد، از این پس گروه‌های گردشگران ۵ تا ۵۰ نفره که قصد سفر بین دو کشور را داشته باشند، برای مدت ۱۵ روز اقامت، نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت.
«مایا لومیدز»، رئیس اتحادیه مجریان تور روسیه خاطرنشان کرد: توافق جدید حاصل شده میان ایران و روسیه، موجب افزایش قابل ملاحظه سفر گردشگران میان دو کشور خواهد شد، دقیقا مانند اتفاقی که میان دو کشور چین و روسیه رقم خورد.
لومیدز گفت: گروه‌های توریستی که حداقل پنج نفر باشند، برای سفر به روسیه و بالعکس نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت. البته تنها تعداد محدودی از مجریان تور در دو کشور مجاز به ارائه این تورها هستند و آژانس‌های ارائه‌دهنده این خدمات باید به تائید طرفین برسند.
رئیس اتحادیه مجریان تور روسیه خاطرنشان کرد، تعداد گردشگرانی که از ایران به روسیه سفر می‌کنند، طی دو سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و توافق بدست آمده برای لغو ویزا، این روند را بهبود خواهد بخشید.
به گفته وی، حضور گردشگران ایرانی در روسیه به لطف راه‌اندازی پروازهای مستقیم به سنت‌پترزبورگ، مسکو و سوچی ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته که این رقم حاکی از علاقه گردشگران ایرانی به روسیه دارد.
پیش‌بینی‌ می‌شود توافق لغو ویزای گردشگری میان ایران و روسیه از سال ۲۰۱۷ اجرایی شود.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.