کد خبر : 122708
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 نوامبر 2016 - 17:04

ارابه مرگ همچنان در جاده شبستر ـ تسوج پرسه می‌زند

ارابه مرگ همچنان در جاده شبستر ـ تسوج پرسه می‌زند

جاده ارتباطی شبستر به تسوج در طی سال‌های گذشته، دهها کشته و زخمی و معلول بر جای گذاشته است و در تازه‌ترین حادثه از این نوع، روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه بر اثر تصادف در این محور، «قادر نیازی» تازه داماد جان باخت.

به گزارش شبسترنیوز ، هنوز تصادف و مرگ، اینجا در حدفاصل ۴۰ کیلومتر از محور شبستر به تسوج پرسه می‌زند تا جان ستاند و اشک‌ها و خون‌ها را جاری سازد و در مقابل هنوز هم گوش برخی‌ها برای شنیدن ضجه‌ها و ناله‌ها سنگین است یا از کمبود بودجه دم می‌زنند و یا از سهل انگاری دیگران و گذشتگان و یا از تقصیر رانندگان و مسافران!

البته آنچه در این میان فراموش می‌شود عمق حادثه‌های مرگبار است و جاده‌ای که این روزها دیگر تحمل این حجم ترافیک و تردد خودروها را ندارد.

جاده ارتباطی شبستر به تسوج در طی سال‌های گذشته، دهها کشته و زخمی و معلول بر جای گذاشته است و در تازه‌ترین حادثه از این نوع، روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه بر اثر تصادف در این محور، «قادر نیازی» تازه داماد جان باخت.

متاسفانه این شهرستان با وجود داشتن پتانسیل‌های بسیار و همچنین تردد بسیار خودروها از دستیابی به امنیت جاده‌ای که شایسته این شهرستان است، محروم مانده است و همین دلیل عاملی در انعکاس اخباری تلخ از حوادث مرگبار جاده‌ای است.

همه عوامل را به گردن یک نهاد و اداره و وزارتخانه و ارگان نمی‌اندازیم، ولی لازم است مسئولان برای درمان این ویروس کشنده و سرطانی تصادف، دقت کافی در شناسایی مشکل و سرعت دادن به رفع آن نشان دهند.

عرض کم جاده با عدم رعایت قوانین رانندگی که آمیخته می‌شود، آتشی را به جان خانواده‌ها می‌اندازد که حاصل آن جز حرمان و درد و مرگ نیست.

شاهد بوده‌ایم که طی مدت اخیر تصادفات بسیاری در این جاده رخ داده و در پی این حوادث آنچه نقش اصلی را بازی می کند، اورژانس و رساندن مصدومین به بیمارستان است که متاسفانه در برخی مواقع دیر رسیدن نیروهای امدادی، موجب افزایش تلفات شده و اگر دست نجنبانیم، تکرار حوادث و احساس نیاز به اورژانس در جاده، باعث ایجاد نارضایتی مردمی در این باره خواهد شد.

بدین منظور از مسئولان اورژانس استان انتظار می رود تا با توجه به حادثه خیز بودن مسیر ، تدابیر و امکانات ویژه و بیشتری را برای آن در نظر بگیرند.

گزارش شبسترنیوز حاکی است، هر زمان با وقوع حادثه، چشم‌ها به سمت برخی کاستی‌ها و نواقص راه و اورژانس می‌رود ولی در بسیاری از مواقع آنچه در زیر خط حادثه پنهان است، عدم رعایت قوانین توسط رانندگان خودروهای سواری و باری است که باعث داغدار شدن خانواده یا مجروح شدن افراد می‌شود.

از طرفی از مسئولان نیروی انتظامی نیز انتظار می‌رود تا با تبیین دوباره برخی قوانین و برگزاری کلاس‌هایی برای نوجوانان و جوانان در شهرهای کوچک این موضوع را یادآور شوند که رعایت مقررات عاملی در آرامش خانواده‌هاست و قطعا عدم رعایت قوانین می‌تواند حوادث دردناکی را برای خانواده‌های عزیز به همراه آورد که غیر قابل جبران است.

از همه این‌ها که بگذریم بستر این جاده هم به شدت مستعد بروز حوادث ناگوار است. به دلیل وجود آسفالت‌های کم عمر و غیر استاندارد با طول عمر اندک و در بسیاری قسمت ها چاک خورده شده و از سوی دیگر جاده ای کم عرض از خطرناکترین جاده های استان است و تاکنون اقدام تاثیر گذار برای تسریع در چهاربانده کردن و رفع مشکلات این محور انجام نمی‌گیرد.

هرچند گاه یک بار شاهد کشته، زخمی شدن و ناقص‌العضو شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در جاده مواصلاتی مزبور هستیم و مسئولین استانی و شهرستانی راه حلی برای تسریع در اجرای پروژه چهاربانده و جلوگیری از این تصادفات وحشتناک ارائه نمی‌کنند و تنها آمارهاست که روزانه ردیف می‌کنیم و نصیب مسافران و رانندگان و خانوادهای آنان چیزی نیست جز تصادفات وحشتناکی که پایانی ندارد و باز هم ما می‌مانیم و جاده‌ای که قربانیان را به کام خود می‌کشد و صفحه حوادث روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها که می‌خوانیم و کاری جز تاسف برای خانواده قربانی نمی‌توانیم بکنیم.

مرگ و میر افراد در کشور ما به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که از جمله شایع‌ترین آنها بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی، دیابت و بیماری‌های تنفسی است.

وزرات بهداشت در چند سال گذشته، حوادث ترافیکی را نیز به عوامل فوق افزوده است. متاسفانه تعداد سوانح ترافیکی رو به افزایش بوده و صدها نفر در سال جان خود را در چنین سوانحی از دست می‌دهند.

ای کاش یک بار برای همیشه همه مسئولان، رسانه‌ها، شهروندان و رانندگان، دست به دست هم دهند تا این عفریت حادثه و ارابه مرگ را از این محور حادثه خیز بیرون کنند.

گزارش: علیرضا خوش‌نیت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.